~Viva~ Skrevet 7. mai 2004 #4 Skrevet 7. mai 2004 Jeg blir så sur :evil: Og samtidig så lykkelig over at jeg sitter her i min lune stue og har det så fint med meg selv og mine
Usikker Skrevet 7. mai 2004 #5 Skrevet 7. mai 2004 Noen personer er "gæ'ærne" i hodet sitt - enten de er irakere, amerikanere eller nordmenn. Babarere finnes i alle land, alle trossamfunn osv............. Det er en helt avskyelig oppførsel noen mennesker viser :evil: Regner med at "vi som er oppegående" - og som jeg regner med er i flertall - ikke går rundt og tror at "alle amerikanere er barbariske" eller at alle nordmenn er det bare fordi om noen få ødelegger ................... Måtte disse folka som nå er "i søkelyset" få en hard straff. Det finnes ingen unnskyldninger for slik oppførsel
Serenity Skrevet 7. mai 2004 #6 Skrevet 7. mai 2004 Jeg blir nødt å sensurere min egen mening, jeg blir så provosert..
Gjest Seleena Skrevet 7. mai 2004 #7 Skrevet 7. mai 2004 Amerikanere er sjuke folk. (Jada, berre blir provosert over at eg stryk alle over ein kam.) Nemn ein god Amerikanar og eg skal kysse skoen til Mullah.
Naken Skrevet 7. mai 2004 #8 Skrevet 7. mai 2004 Sykt og fornedrende! Og så understreker mora at hun er stolt over dattera si! :o Akkurat i denne situasjonen burde vel selv en mor kunne se bjelken i datterens øye! Amerikanere er sjuke folk. (Jada' date=' berre blir provosert over at eg stryk alle over ein kam.) Nemn ein god Amerikanar og eg skal kysse skoen til Mullah.[/quote'] Men dette er som du jo selv sier å stryke alle over en kam og det er en farlig ting å gjøre, tror jeg. Synes det er nifst med sånn " det er vi,- også er det dem" holdning. Klart forskjellige folk og kulturer har forskjellige særpreg, men å entydig si at alle i et land, (i alle fall i et så stort og variert land som USA), er sånn eller sånn, blir en overforenkling. Selvfølgelig er ikke amerikanere kollektivt dumme, (selv om jeg nok selv i kampens hete kan ha uttrykt meg på en måte som kan antyde det :oops: ), akkurat som ikke alle nordmenn er kristne, fordi om staten er det. Og akkurat som ikke alle nordmenn er enig i det Kjell Magne står for. Husk også at usa består av alle slags folkeslag, blandt annet emigrerte nordmenn. Ble de "syke" med en gang de satte sin fot i usa? Du ber oss nevne en god amerikaner. Jeg kjenner ikke så mange personlig akkurat, men Michael Moore tror jeg er et godt eksempel. (Han prøver jo også å forklare verden at ikke alle amerikanere er idioter og Bushtilhengere, faktisk er det et mindretall som er det). Ophera Winfrey synes jeg også virker ganske "god". Så kommer jeg ikke på flere navn, men det er sikkert en del millioner av dem
Gjest Esther Skrevet 7. mai 2004 #11 Skrevet 7. mai 2004 Seelena skrev: Amerikanere er sjuke folk. (Jada, berre blir provosert over at eg stryk alle over ein kam.) Nemn ein god Amerikanar og eg skal kysse skoen til Mullah. Når folk med slike "seriøre" innlegg deltar i en debatt så velger jeg å holde meg langt unna. At det får lov å stå som innlegg på et forum som helvder å være seriøst sjokkerer meg.
Gjest Esther Skrevet 8. mai 2004 #13 Skrevet 8. mai 2004 Tror vi skal lese litt her før vi tar helt av og kaller alle amerikanere for barbarer. http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/05/07/397793.html
Tique Skrevet 8. mai 2004 #14 Skrevet 8. mai 2004 Jeg blir fryktelig lei meg når jeg ser hvordan mennesker kan forendre hverandre. Bildene gjør meg faktisk helt kvalm. Likevel tror jeg ikke en skal snakke generelt om at dette gjelder amerikanere, - tror det likegodt kunne gjelde hvilken som helst nasjonalitet (hva har ikke historien lært oss)... Ufattelig trist er det uansett... :cry:
Gjest Phair Skrevet 8. mai 2004 #15 Skrevet 8. mai 2004 Alle mennesker er like grusomme. Det jeg stusset litt over er at denne saken har fått ligge urørt av KG's brukere såpass lenge i forhold til da irakere slepte døde amerikanere igjennom gaten. Er det slik at vi føler oss nærmere amerikanerene og reagerer deretter?
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2004 #16 Skrevet 10. mai 2004 Jeg blir fryktelig lei meg når jeg ser hvordan mennesker kan forendre hverandre. Bildene gjør meg faktisk helt kvalm. Likevel tror jeg ikke en skal snakke generelt om at dette gjelder amerikanere' date=' - tror det likegodt kunne gjelde hvilken som helst nasjonalitet (hva har ikke historien lært oss)... Ufattelig trist er det uansett... :cry:[/quote'] Du har vel rett..... Men dette som vi ser her, er gjort av noen som vi kan kalle "Bushista's". Jeg liker vanligvis ikke sette merkelapper på folk. Disse menneskene er hjernevasket så det holder! Etter min mening , kan de absolutt sammenlignes med Hitler Jugend - likheten er påfallende. De er ute i en slags "hellig krig" med den "store føreren" Bush, og enhver muslim skal tydeligvis ikke spares I USA er det faktisk mange som lider av disse Bushistaenes fremtoning. Mange som ikke er enige i Bush's politikk blir stemplet som: "enda værre enn terrorister". De får også ofte høre slike ting som: "Go 'n kill yourself, you muslim loving f$ck!" Disse Bushistaene ER en spesiell mennesketype. Desverre finnes det ALLT for mange av dem, nettopp i USA. Postmannen
Gjest King James Skrevet 10. mai 2004 #17 Skrevet 10. mai 2004 vist man tenker etter.I USA får de som ikke er enige straff dette skjer også i diktaturer.Ikka at jeg siet at usa er et diktatur men se på alle de som er uenige i krigen og med bush.de blir jo hard straffet,..er dette et demokrati ? USA er og blir verdens mest demokratiske diktatur. og det som skjer med irakerene ja det sjokkerer meg ikke det er noe alle land gjør når de er i krig.men det er jo ille.
manji Skrevet 10. mai 2004 #18 Skrevet 10. mai 2004 Tortur og tortur. Jeg synes ikke det å bli avkledd og tatt bilde av kvalifiserer til å bli kaldt tortur. I forhold til hva min oppfattning er av hva tortur er, så er det som de Irakiske fangene har gjennomgått rene Disney Land. Men jeg vil nok si at det er uskikket å holde på, på denne måten. Og jeg er enig i at det burde få konsekvenser for de som stelte det i stand.
tenker Skrevet 14. mai 2004 #19 Skrevet 14. mai 2004 En liten oppdatering... http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/05/14/398272.html :o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå