Gå til innhold

Kjæresten min lukter aceton.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Kan det være diabetes? Kjente lukten i kveld og er bekymret for at han skal kjøre til jobben i morgen. Vi har et normalt kosthold og han slanker seg ikke. Noen som vet om dette er farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kan tyde på diabetes ja, men kan og være pga at han ikke har spist nok i det siste (rett å slett glemt å spise på 10-12 timer eller så, lett for om en sover, glemmer frokost og så går på jobb for så å bli helt oppslukt i arbeidet), skjekk med lege for å være sikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være diabetes.

Hvis han går på noe alla lindeberg/Fedon-diett, får man også aceton-ånde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neglelakkfjerner
:Nikke:

Ganske slitsomt...

*jordbær er samboer med tidligere lindebergdiett-mann* :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Får man sukkersjuke av Lindbergdiett? :o )

Nei, men om kroppen forbrenner bare fett så kommer den i en tilstand som kalles ketose og da kan man lukte av aceton... og Lindbergdietten kan gjøre at du havner i ketose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Seleena

Er denne lukta eit sikkert tegn på sukkesjuke eller kan man ha sukkersjuke utan denne lukta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet

Det er mange symptomer på sukkersyke utover at man kan lukte aceton fra pusten.

*Rask og uberettiget nedgang i vekt

*Mye tørste - drikker mye

*Må på do hele tiden - mye som følge av at man er mye tørst

*Tretthet

*Glukose i urinen

Husker ikke flere i farten. Men jeg ville sørget for å få målt blodsukkeret hans og tatt en urinprøve....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

I tillegg til det Lizbet nevner, kan ketoner også påvises i urinen. Vi gjorde en del urinanalyser på skolen for en stund siden, og jeg mener å huske at dersom vi fikk positiv test på både glukose og ketoner, var det et ganske sikkert tegn på diabetes. Best å få det sjekket, ubehandlet diabetes kan bli skumle greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trådstarter

Hei, jeg er første gjest.

Han er ikke på noen slankekur og vi spiser regelmessig og ganske sunt.

Ringte til fastlegen nå for å bestille time, men de hadde ikke noe ledig før den 24. Vi måtte jo bare ta den, men jeg synes det er skummelt om han må gå så lenge med ubehandlet diabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det er ikke holdbart å vente til den 24. Ta en tur på legevakten for å få målt blodsukkeret og få en indikasjon på om det kan være diabetes eller ei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig farlig å ha diabetes? Jeg synes jeg har symptomene på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så krise å vente til 24. Mange går mye lenger med diabetes før de merker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Nei, men om kroppen forbrenner bare fett så kommer den i en tilstand som kalles ketose og da kan man lukte av aceton... og Lindbergdietten kan gjøre at du havner i ketose.

Tull og tøys. Her må du skille mellom Lindberg og Atkins. Det er Atkins som bruker et minimum av karbohydrater i første fase av dietten, noe som fører til ketose.

Lindberg er mye mer moderat. Her tillates karbohydrater i større mengder, og med denne dietten skal det mye til før en havner i samme tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Hehe ja, det er en grunn til at det kalles "Atkins-ånde" og ikke "Lindberg-ånde". :tunge1: Men uansett er jeg skeptisk til begge deler, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

hei,det lukter aceton eller klor av pusten min noen ganger når jeg kjenner godt etter,jeg har ikke noen andre symptomer på diabetes , men kan det være diabetes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,det lukter aceton eller klor av pusten min noen ganger når jeg kjenner godt etter,jeg har ikke noen andre symptomer på diabetes , men kan det være diabetes?

Hva med å lese den fem år gamle tråden du skriver i, før du faktisk skriver i den? JA, det kan være diabetes, men det kan også IKKE være diabetes. Sjekk om du har andre symptomer (som står lengre opp i tråden), og dra evt. til legen.

:jepp:

Hva er det med å poste i x antall år gamle tråder for tida? :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...