Gå til innhold

soppinfeksjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet

plutselig for en stund siden ble jeg utrolig sår etter jeg hadde hatt sex med kjæresten.. det var så utrolig vondt og svidde i flere dager, og klødde, ikke minst.. har lest mye om soppinfeksjon, og dette høres jo ut som det er det..

men jeg synes det er så rart for etter noen dager etter sexen går det vekk, det går helt vekk og jeg merker ingenting.. til jeg har sex igjen! jeg har aldri opplevd å bli så sår før..
for to dager siden fikk jeg den "cottage-chees" utfloden.. jeg tenkte ikke noe over det for jeg visste ikke hva det var! så skjedde det igjen, utrolig sår etter sex.. så idag var jeg på apoteket o kjøpte canesten.. men det som skremmer meg litt er at det lukter ekstremt rart og illeluktende i underlivet.. det lukter også ekstremt merkelig når jeg tisser, og det er litt sånn mørk farge på det.. noen som vet hva dette kan være?

jeg hater å gå til legen, spessielt når det gjelder sånne ting, så hadde satt pris på om noen kunne hjelpe meg så jeg unngår å gå til legen!

Anonymous poster hash: 73923...4ce
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg glemte å legge til er at det som er rart med det som er illuktende er at jeg kan få den f.eks. om morgningen og så er det helt vekke om kvelden.. da er det ganske normalt igjen.. andre ganger kan jeg bare får ekstremt illeluktende utflod som lukter gjennom buksen.. bare helt plutselig

Skrevet

Jeg vet ikke hva det kan være, så jeg vil anbefale å ta en tur til legen. De må nok undersøke deg for å kunne være sikker.

Samtidig er det ikke farlig å ta en soppkur. Så i mellomtiden kan du bruke Canesten.

Anonymous poster hash: 08d2a...ad9
Skrevet

Hvis dere bruker kondom, kan forklaringen være latex-allergi.

Anonymous poster hash: b5408...c39
  • Liker 1
Skrevet

Om det lukter, er det noe mer enn sopp (som det også høres ut som). Det kan være bakteriell vaginose, klamydia eller andre infeksjoner, bare en lege kan gi deg et rett svar og behandling. Uansett er det ikke farlig å behandle med soppmiddel, selv om det eventuelt ikke skulle være sopp.

Anonymous poster hash: b992b...292

Skrevet

Cottage cheese-utflod er veldig karakteristisk for soppinfeksjon. Og hvis man har soppinfeksjon er slimhinnen i vagina gjerne irritert, slik at samleie kan innebære smerter.

Ville gitt Canesten et forsøk, og dersom det ikke gir seg tatt en tur til legen.

I tillegg, dersom du ikke har gjort det siden forrige partnerbytte - ta en tur på en SOS-poliklinikk når det hele roer seg :)

Skrevet

Kan høres ut som batriell vaginose.. Prøv sånne tabeletter som di selger på apoteket. Gikk på en million canesten kurer uten at det funket, var til legen og da var det baktriell vaginose. Kommer ofte av at man f.eks bruker for mye såpe, eller i mitt tillfelle, jeg hadde skyllemiddel på trusene da jeg vasket dem... :bond:

Anonymous poster hash: 3291e...808
Skrevet

Om det lukter, er det noe mer enn sopp (som det også høres ut som). Det kan være bakteriell vaginose, klamydia eller andre infeksjoner, bare en lege kan gi deg et rett svar og behandling. Uansett er det ikke farlig å behandle med soppmiddel, selv om det eventuelt ikke skulle være sopp.

Cottage cheese-utflod er veldig karakteristisk for soppinfeksjon. Og hvis man har soppinfeksjon er slimhinnen i vagina gjerne irritert, slik at samleie kan innebære smerter.

Ville gitt Canesten et forsøk, og dersom det ikke gir seg tatt en tur til legen.

I tillegg, dersom du ikke har gjort det siden forrige partnerbytte - ta en tur på en SOS-poliklinikk når det hele roer seg :)

Jeg har aldri vært til legen ang. sånne ting, jeg har rett og slett unngått det.. og pga personlige grunner synes jeg det er aldeles ubehagelig å komme inn til en lege og "ta ned buksen"! spessielt når det er en mann, som min lege er.. noen steder dere vet om man kan gå? for å få kunne skjekke sånt?

Skrevet (endret)

Kan høres ut som batriell vaginose.. Prøv sånne tabeletter som di selger på apoteket. Gikk på en million canesten kurer uten at det funket, var til legen og da var det baktriell vaginose. Kommer ofte av at man f.eks bruker for mye såpe, eller i mitt tillfelle, jeg hadde skyllemiddel på trusene da jeg vasket dem... :bond:

er det mulig å ha både bakteriell vaginose OG soppinfeksjon samtidig? for etter som jeg skjønner på hvilket symptomer som kommer fra disse to høres det nesten ut som jeg har begge deler

Endret av maddexoxx
Skrevet (endret)

Jeg har aldri vært til legen ang. sånne ting, jeg har rett og slett unngått det.. og pga personlige grunner synes jeg det er aldeles ubehagelig å komme inn til en lege og "ta ned buksen"! spessielt når det er en mann, som min lege er.. noen steder dere vet om man kan gå? for å få kunne skjekke sånt?

Jeg vil som sagt anbefale SOS-klinikker som de har ihvertfall i alle de store byene. Det er gratis, og de som jobber der er spesialister og godt kjent med at ikke alle synes sånne undersøkelser er fryktelig stas.

I Bergen er det en egen poliklinikk på Hudavdelingen på Haukeland, i Oslo er det Olafia-klinikken.

Man trenger ikke bastille time på forhånd, man bare møter opp og fyller ut et skjema, og så får man time fortløpende.

er det mulig å ha både bakteriell vaginose OG soppinfeksjon samtidig? for etter som jeg skjønner på hvilket symptomer som kommer fra disse to høres det nesten ut som jeg har begge deler

Jeg ville forsøkt å behandle den mest sannsynlige, altså soppinfeksjonen. Og deretter se hvordan status er etterpå :) Er enklere når man kun har ett problem å tenke på om gangen, symptomer kan ofte gli litt over i hverandre ved ulike tilstander, uten at man har begge deler :)

Endret av isbjørnungen
Skrevet

Hmm det kan godt hende.. Men husk at symptomene varierer fra person til person... Nå er dette noen år siden, men jeg husker at jeg (dette høres ekkelt ut) hadde endel utflod, som hadde en grønlig farge, var klumpet og jævlig. Åsså lukta det sur fisk, eller søppel. Da var det baktriell vaginose.

Skrevet

Med meg lukter det surmelk når jeg har soppinfeksjon, og jeg har altså fått påvist soppinfeksjon av legen. Med meg virket ikke canesten, så måtte bruke diflucan i 6 uker og det tok soppinfeksjonen. Det er bare det at man kan faktisk overbehandle også i følge legen, men ikke noe farlig å prøve canesten.

Anonymous poster hash: 2f55d...275

Skrevet

Hei.

Sæd har en pH, som egentlig ikke egner seg i skjeden. Derfor kan det begynne å svi og lukte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...