AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #1 Skrevet 13. november 2013 Har utviklet sykdomsangst..var ikke slik før, var aldri redd for noen ting..finner jeg nå en vondte eller ett sår, så hår tanken i tenk om det er noe farlig som kreft.:-( er veldig slitsomt å ha det slik.noen andre som har det slik? Anonymous poster hash: fac85...574
Erazor Skrevet 13. november 2013 #2 Skrevet 13. november 2013 Mange har sykdomsangst eller hypokondri. Dersom du føler at dette gjør det vanskelig for deg i hverdagen, finnes det spesialister på hypokondri som kan hjelpe med å bearbeide tanker og følelser slik at man kan komme inn på et annet spor. Så om du synes det blir et veldig stort problem, ville jeg ha tatt det opp med legen. Dersom du ikke føler at det er så alvorlig, så kan du prøve å alliere deg med en venn eller en venninne som kan gi deg en «second opinion» når du er bekymret. Det kan ofte hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #3 Skrevet 13. november 2013 Hei, Jeg var slik i veldig mange år. Jeg skjønte egentlig ikke hva det var men jeg var jo klar over å være hypokonder samtidig som jeg visste at det jeg tenkte var irrasjonelt. I ettertid tror jeg dette passer under OCD, ivertfall for meg. Tvangstanker. I den perioden jeg hadde det slik tror jeg at jeg var veldig redd for å dø. Siden jeg var klar over at alle symptomer jeg fikk var irrasjonelle så startet jeg også å ignorere de. Da jeg plutselig klarte å akseptere at det er helt ok å dø så forsvant mye for meg. Selvsagt kan det være noe helt annet for deg. Fremdeles kan jeg få "symptomer" på sykdommer jeg leser om, men jeg klarer ivertfall delvis å ignorere det meste nå. Anonymous poster hash: f5091...531
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå