Gå til innhold

Lite olje i servopumpa?


Sillicious

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Mercedes w202, bensin. Og må bare spørre her, bilen hyler noe grusomt når jeg svinger skarpt og når det kombineres med for lite gass, og for lite clutch.

Hva kan være årsaken? Reima er ikke slakk, det har jeg sjekket.

Dette startet da jeg tok av reima for å sjekke noe..

Kan det være servopumpa som trenger olje? Kan jeg fylle på det selv eller må den inn på verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Temmelig sikker på at du kan fylle på den selv (så lenge ikke mercedes er helt spesielle der eller bilen er veldig ny).

Det kan vel kansje være lite olje, men siden det startet etter at du tok av reimen vil jeg nok heller gjette at problemet ligger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gass og kløtsj skal vel ikke påvirke servopumpen? Den er ment å jobbe uavhengig av turtall. Ta av dekselet og sjekk oljestanden da. Husk at det finnes to typer servoolje, rød og grønt. Må ikke blandes.

Anonymous poster hash: 4a55d...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temmelig sikker på at du kan fylle på den selv (så lenge ikke mercedes er helt spesielle der eller bilen er veldig ny).

Det kan vel kansje være lite olje, men siden det startet etter at du tok av reimen vil jeg nok heller gjette at problemet ligger der.

Hm, men jeg har sjekket alt med reimen, det er ikke noe problem der altså.. Om ikke den sklir på et hjul da, men hvorfor skulle den begynne med det nå! :fnise:

Gass og kløtsj skal vel ikke påvirke servopumpen? Den er ment å jobbe uavhengig av turtall. Ta av dekselet og sjekk oljestanden da. Husk at det finnes to typer servoolje, rød og grønt. Må ikke blandes.

Anonymous poster hash: 4a55d...884

Nei, derfor jeg synes dette er så rart!

Det skal jeg gjøre, takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...