Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere forresten det er kjipt å gi penger i bryllups-gave?

Vi ønsker oss nemlig først og fremst penger.Vi har all slags dill i alle skuffer og skap,og har "alt".

Men noen vet jeg synes det er teit/kjipt/dumt å gi penger.

Vi skal skrive en liiiiten ønskeliste,for dem som absolutt ikke vil gi oss penger.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan godt gi penger, men da må det være fordi brudeparet skal bruke dem til noe spesielt. Hadde du bare sagt at "vi ønsker oss helst penger fordi vi har alt..." så hadde du nok fått en gave, men hadde du sagt "vi ønsker oss helst penger fordi vi gjerne vil kjøpe xxx og xxx som er veldig dyrt" ja da hadde jeg gitt penger og skrevet på kortet "ett lite bidrag til xxx"...

Om du skjønner :)

Skrevet

Ja,vi tenkte å kjøpe ny sofa faktisk :P

Skrevet

Hvis dere vet hvilken sofa dere vil ha, eller i alle fall i hvilken kjede dere vil kjøpe så er det jo kjempesmart å ønske seg gavekort i denne kjeden. Tror endel har "litt lettere for" å kjøpe gavekort enn å gi penger..

Gjest Phair
Skrevet

Et vennepar av oss ønsket seg reisegavekort. De har også alt mulig dill. Så de fikk dekket hele brylluppsreisen sin. Men til spørsmålet ditt. Alltid noen som mener det er "frekt" å ønske seg penger, men jeg synes det er helt ok :bryllup:

Skrevet

Jeg synes ikke det er noe særlig gøy å gi penger, men hvis det er bidrag til noe helt spesielt, så kanskje...

En av grunnene til at jeg ikke liker å gi penger, er at det blir så veldig synlig hvor mye man har gitt. Det er alltid noen som mener at man har gitt "feil" beløp. Men, som sagt, er det til noe spesielt kan jeg kanskje vurdere det, men vil heller gi gavekort for å være sikker på at gaven fra meg ikke går til "melk og brød"

Skrevet
Jeg synes ikke det er noe særlig gøy å gi penger' date=' men hvis det er bidrag til noe helt spesielt, så kanskje... "[/quote']

Helt enig her.. Ønsk dere gave kort eller noe lignende. Gjerne gave kort på et senter hvis de har litt utvalg av sofaer der. Vet mange ikke liker å gi penger. Nærmeste familie synes nok det er ok, men ikke gamle tanter og sånn. (min erfaring..)

Skrevet

Jeg hadde nok ikke gitt kontanter, til nød en bankremisse.....

Gavekort på noe bestemt derimot, som fex på Elkjøp, Bohus eller et reiseselskap kunne jeg godt kjøpt :wink:

Skrevet

Vi fikk en del $ til bryllupsreisen vår vi.... I tilegg til gavesjekker og gavekort. Vi hadde nevnt at vi ønsket oss pengeer til bryllupsreisen.

Skrevet

Vi ønsker oss penger, men jeg har skjønt at ikke så mange er interessert i å gi det! Vi har lagt ut ønskeliste også, men vi ønsker oss egentlig først og fremst penger!!

Skrevet

Vi har en ganske lang ønskeliste, men på listen står det også at vi ønsker oss penger til nytt kjøkken, og det er det vi ønsker oss mest.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt problemer med å gi penger, om brudeparet har alt.

Vi kommer selv til å ønske oss penger, for vi flytter til Spania rett etter bryllupet, og da holde på å drasse med seg alt vi eventuelt får til bryllupet blir tungvint.

Derfor kommer vi til å skrive at vi ønsker oss penger, for da kan vi kjøpe inn ting vi behøver til vårt nye hjem.

Skrevet

Hva med å gi en "bunke" EURO i bryllupspresang?

Det kan jo brukes overalt, spesielt om brudeparet er glad i å reise. Blir også også lagt merke til :wink:

Gjest Muslingen
Skrevet

Jeg synes ikke det er kjipt... Vi ønsker oss også penger fordi vi er midt i husbygging når vi gifter oss. Vi trenger penger til oppvaskmaskin og matter og møbler og slike ting. :)

Skrevet

Øverst på vår ønskeliste står penger til oppussing av badet, så det håper vi at det i hvert fall kommer litt tilskudd til.

Skrevet

Synes det er helt OK å gi penger i gave, og vi ønska oss penger selv til vårt bryllup. Det ende med at vi fikk omtrent 30 000 og de brukte vi til å pusse opp bad og entre. Det var derfor vi ønska oss penger og. I tillegg fikk vi gaver til samme verdi omtrent :o

*nå skal det nevnes at mamma og pappa ga oss 10 000 kroner og mormor og morfar ga oss 5 000 kroner....*

Skrevet
Hvis dere vet hvilken sofa dere vil ha, eller i alle fall i hvilken kjede dere vil kjøpe så er det jo kjempesmart å ønske seg gavekort i denne kjeden. Tror endel har "litt lettere for" å kjøpe gavekort enn å gi penger..

Jeg må si meg enig der ja. Vi som har bodd ilag i snart 12 år HAR jo masse dill og dall i skuffer og skap men vi ønsker oss gavekort hos enten Kid-Interiør eller El-kjøp. Vi ønsker oss ny pc og nye sengetøysett, nye puter og dyner, gardiner etc ....meeen, cluet er at jeg er så kresen på smak og sånt så derfor vil vi kjøpe det SELV. Jeg er sikkert sær og vanskelig...men sånn er no jeg bare en gang da :ler:

Skrevet
Synes dere forresten det er kjipt å gi penger i bryllups-gave?

Vi ønsker oss nemlig først og fremst penger.Vi har all slags dill i alle skuffer og skap,og har "alt".

Men noen vet jeg synes det er teit/kjipt/dumt å gi penger.

Vi skal skrive en liiiiten ønskeliste,for dem som absolutt ikke vil gi oss penger.

Hva synes dere?

Jeg synes det høres veldig fornuftig ut. Hvis dere har "alt" er jo penger veldig fint, så kan dere bruke penger på noe dere trenger.

Gjest Poirot
Skrevet
Kan godt gi penger, men da må det være fordi brudeparet skal bruke dem til noe spesielt. Hadde du bare sagt at "vi ønsker oss helst penger fordi vi har alt..." så hadde du nok fått en gave, men hadde du sagt "vi ønsker oss helst penger fordi vi gjerne vil kjøpe xxx og xxx som er veldig dyrt" ja da hadde jeg gitt penger og skrevet på kortet "ett lite bidrag til xxx"...

Om du skjønner :)

Enig.

Jeg synes penger er litt vagt, mye lettere å gi penger om jeg vet hva det skal gå til. Om det er folk jeg ikke stoler noe særlig på, er gavekort mer ok for meg å gi bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...