Gå til innhold

Jeg er for tynn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har familie og venner som sier jeg er veldig tynn.

Jeg er 1.64cm høy og veier 43. Ribbeina syns ved brystpartiet og jeg vil veie normalt.... Jeg går på håndball 2timer og 30 minutter i uka.

Moren min sier jeg burde veie litt mere, jeg kan risikere å bli tynnere om jeg trener og spiser lite..

Jeg vil ikke legge på meg fett, men muskler?

Ja jeg er 12 år, men har ingen andre steder å finne det ut. Jeg bor ikke med moren min så det er vanskelig for meg :(

Vil liksom ikke si noe til helsesøster... Hvordan kan jeg legge på meg muskler?

Dere trenger ikke å si jeg er liten selv om jeg er på kvinneguiden, jeg trenger litt hjelp...

Anonymous poster hash: c928f...b67
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo, du er 12 ÅR! Du er ung, og du burde ikke ha så mye fokus på vekta di. Spis sunt, tren normalt og pass på å få i deg nok næringsstoffer. Ha tilgang til kaloririk mat i veska/skolesekken, som for eksempel nøtter eller avokado. Hjemme kan du lage smoothie av h-melk/fløte, bær, olje, havregryn. Det metter godt og inneholder en del kalorier. Spis deg mett til hvert måltid. :)

Kanskje moren din kan hjelpe deg litt, angående råd. Sit ups, planken, armhevinger er gode øvelser som styrker kroppen din.

Anonymous poster hash: 701ea...e22
  • Liker 3
Skrevet

Takk for svar!

Alle er ikke tynne, men jeg blir hele tiden kalt tynn.

Jeg spiser kanskje 2-3 ganger daglig også da...

Gjest Runforit
Skrevet

Takk for svar!

Alle er ikke tynne, men jeg blir hele tiden kalt tynn.

Jeg spiser kanskje 2-3 ganger daglig også da...

Føler du at au har et anstrengt forhold til mat? Om ikke redd for mat, men et vanskelig forhold til mat?

Skrevet (endret)

Du er enda tolv år gammel, og du vil få mer fett og former etterhvert. Ikke tenk at du er for tynn nå, det er helt normalt i din alder. Jeg var lang og tynn som tolv-trettenåring, og jeg likte det ikke. Men jeg la på meg og fikk former da jeg ble ca. 15-16 år gammel. Det kommer, bare vent :)

Pass på å få i deg frukt og grønt, kylling, leverpostei (eller noe annet som inneholder jern), egg, ost, melk, vann og andre sunne mat- og drikkevarer. Spis minst 3 måltider per dag, helst 4. Du bør også holde deg i form. Helst en halvtime (minst) hver dag, eller en time. Om du ikke er vant til aktivitet, kan du begynne med tre ganger i uken. Gå en tur, jogg litt (med gode sko!!), spill fotball eller noe annet du liker å gjøre. Vet ikke hva tolvåringer liker å gjøre for tiden:)

Hold deg sunn og frisk, unn deg litt godteri i helgen, lek, løp, ha det gøy. Lev livet som ung! :) nyt det, og ikke fokuser på utseende, vekt osv. (Om du så klart ikke blir sykelig tynn da) Men det er du ikke.

Endret av s@nd
Skrevet

Jeg var også en liten flis når jeg var yngre. Nå har kroppen min hentet seg inn, og er både slank, sunn og sterk. :)

Du er ung - du skal ikke bekymre deg for mat! Spis godt og vær aktiv, så går det seg til etterhvert.

Om du føler du ikke får i deg nok mat/kalorier, kan du drikke et par glass helmelk hver dag. Sunt og godt. :)

Anonymous poster hash: 91e27...253
Skrevet

Det er vanlig at man er tynn når man er 12 år. De fleste barn går jo rundt og ser ut som stilker - fordi dere er barn! Om noen år kommer du til å få former som alle andre :)

Skrevet

Hei.

Jeg tenker at du ikke skal bry deg om de som kaller deg tynn! Hvis det blir for ille, bør du si ifra om at du ikke synes noe om det ;)

Og du er også på grensen til puberteten. Da vil kroppen din forandre seg mye, tro meg. Du kommer til å få mer former etter hvert, så ikke bekymre deg for det.

Men hvis vekten din plager deg, hadde det kanskje vært lurt å snakke med en voksen om det? Hvis du ikke ønsker å gå til helsesøter, hva med at du og en av foreldrene dine tar dere en tur til fastlegen din? :)

- Lykke til!

Skrevet

Ser at folk sier at siden du er 12 år er det greit - men det er det ikke. Du burde veie minst 52 kg.

Spis mer enn du forbrenner. Du trenger ca. 2000 kalorier daglig. Peanøtter inneholder mye så de er gode snacks å ha med seg.

Altså, for å få muskler må du ha NOK kroppsfett....

Skrevet

Takk :)

Jeg har utrolig dårlig matlyst.

Jeg pleier bare å smøre brød med smør til skolen.

Jeg vet ikke hva jeg må gjøre, jeg finner ingenting jeg liker.

Jeg spiser litt tyrkisk yoghurt med blåbær, honning og 4korn nå.

Det er sunt har jeg hørt og utrolig godt.

Jeg er med faren min på butikken, da prøver jeg å finne noe nytt.

Vi kjøpte nan-brød og det er ganske godt.

Skrevet

Du må nok opp i vekt for å bygge muskler, det er nærmest umulig å få muskler når man har et kaloriunderskudd. Som sagt er du bare 12 år, du vokser eller har vokst mye, derfor er det naturlig å være tynn. Når jeg var 17 veide jeg 20kg mindre en det jeg er nå, og var like høy da. Jeg hadde akkurat vokst masse på den tiden så jeg var veldig tynn. Sannsynligvis vil du gå opp i vekt når du blir eldre.

Skrevet

Jeg var også tynn som en strek fram til jeg var 16-17 år, da begynte jeg å få litt mer på kroppen. Like høy som deg også. :)

Skrevet (endret)

Jeg var også veldig tynn på din alder, som en strek faktisk!

Men så kom jeg i puberteten og da begynte ting å forandre seg. Jeg begynte med styrketrening når jeg var 15 og NORMALVEKTIG.

Derfra har det bare gått veldig bra, jeg er fortsatt bare normalvektig, men med muskler :)

Så er sant som de sier, bare vent! Det årner seg! :laugh:

Endret av Sillicious
Skrevet

Ser at folk sier at siden du er 12 år er det greit - men det er det ikke. Du burde veie minst 52 kg.

Jeg veide 39 kg når jeg var 12. Nå er jeg 17, og veier 50.

Jeg er sunn og frisk, har ingen mangler, spiser godt og beveger meg mye. Kroppen min er bygget slik, og den står fast ved trivselsvekta selv om jeg spiser over 2000kcal daglig. Hvorfor skulle ikke det være greit? Så lenge man er frisk og sunn kan man veie det meste.

• Liker 2
Skrevet

Spis mer enn du forbrenner. Du trenger ca. 2000 kalorier daglig. Peanøtter inneholder mye så de er gode snacks å ha med seg.

Altså, for å få muskler må du ha NOK kroppsfett....

Halloo. Jeg er på høyde med denne jenta på 12 år og jeg veier 51 kilo og er HELT normalvektig, og jeg er ferdig med puberteten. En 12-åring er bare en jentunge fortsatt. Jeg veide vel i underkant av 40 kilo da jeg var 12, men la på meg da jeg begynte på ungdomsskolen, fordi jeg fikk pupper, rumpe, hofter og låt.

TS: ta kontakt med legen din eller helsesøster (helsesøster er der for sånne ting som dette) sånn at de kan veie deg og måle deg og snakke litt med deg. Tror det er lurt :) Man skal ikke alltid høre på alt som blir sagt på sånne forum som dette

Anonymous poster hash: c5611...765

• Liker 1
Skrevet

Du er altfor ung til å sitte på KG, stikk før du blir forgiftet av alle de dumme trådene her på forumet!

Om jeg skal være seriøs, så synes jeg ikke du burde gjøre noe som helst anderledes, du er forsatt veldig ung. Ikke tenk så mye på at du er "for tynn".

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 27 år, 164 cm høy og veier 47 kg og jeg syntes det er for lite. Jeg følger nå en matplan for å gå opp i vekt. Jeg har igrunn alltid vært tynn (men gikk ned noen kg ekstra etter at jeg fikk barn) og jeg var ikke en av de jentene som plutselig fikk former over natta når jeg kom i tenårene, jeg har fortsatt ikke former, null hofter osv så for meg er det bare genetisk. Men når du er 12 år er det jo litt tidlig å vite hvordan kroppen endrer seg for deg etterhvert.. men med tanke på at du er like høy som meg og veier 4 kg mindre enn meg..og jeg har fått beskjed om at jeg er undervektig, så jeg vil kalle det undervektig selv om du bare er et barn enda..

Anonymous poster hash: 611bc...584
Skrevet

Har du kommet i puberteten enda TS?

Skrevet

Jeg veide 39 kg når jeg var 12. Nå er jeg 17, og veier 50.

Jeg er sunn og frisk, har ingen mangler, spiser godt og beveger meg mye. Kroppen min er bygget slik, og den står fast ved trivselsvekta selv om jeg spiser over 2000kcal daglig. Hvorfor skulle ikke det være greit? Så lenge man er frisk og sunn kan man veie det meste.

Men fettet legger seg på forskjellige steder på forskjeliige folk. Har en søster som er like høy som meg, vi veier AKKURAT det samme, men jeg ser tynn og skrøpelig, mens hun ser frisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...