Gå til innhold

Kvalme over veldig lang tid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Holder på å bli sprø. Har vært kvalm i over 2 år nå. Det går i perioder. Når det står på er jeg kvalm hele tiden, har kvalmebånd på armene, tar kvalmestillende, ingefær osv.

Jeg er sånn spykvalm, så har lyst til å kaste opp. Klarer ikke å finne ut av hva det er. Men det tærer sånn på, blir så utmatta. Sliter også med energien generelt. Slapp og sliten. En del mageproblemer, men de er ikke så uttalte.

Har bestilt time hos legen til neste uke. For nå står det skikkelig på :( Går utover alt som jobb, venner osv.

Er jente 32 år.

Noen som kjenner seg igjen i symptomene eller noen som kanskje kan tipse meg om hva det kan være?

Trenger ikke tips for hva jeg kan gjøre mot kvalmen, jeg har prøvd alt.

Gulp...

Anonymous poster hash: 44b36...f22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Holder på å bli sprø. Har vært kvalm i over 2 år nå. Det går i perioder. Når det står på er jeg kvalm hele tiden, har kvalmebånd på armene, tar kvalmestillende, ingefær osv.

Jeg er sånn spykvalm, så har lyst til å kaste opp. Klarer ikke å finne ut av hva det er. Men det tærer sånn på, blir så utmatta. Sliter også med energien generelt. Slapp og sliten. En del mageproblemer, men de er ikke så uttalte.

Har bestilt time hos legen til neste uke. For nå står det skikkelig på :( Går utover alt som jobb, venner osv.

Er jente 32 år.

Noen som kjenner seg igjen i symptomene eller noen som kanskje kan tipse meg om hva det kan være?

Trenger ikke tips for hva jeg kan gjøre mot kvalmen, jeg har prøvd alt.

Gulp...

Jeg har vært kvalm i 8 måneder nå, men hos meg er det pga psyken, jeg har angst.

Men jeg er mye bedre nå enn for 8 mnd siden, det går fremover! Men fortsatt kjenner jeg det hver dag, jeg er ikke spykvalm da.. Det er sjeldent, hender seg ja.

Men siden du har ordnet deg legetime nå, har du vært hos lege før med dette? Du er tålmodig om du har gått med dette i 2 år uten å tatt noen prøver av magesekk osv hos legen, den skal du ha! Jeg oppsøkte etter noen uker med kvalme jeg, for dette skulle jeg bli kvitt :fnise:

Er det i spesielle sammenhenger dette skjer? Stress? Bekymringer?

Anonymous poster hash: dbce4...7c5

Skrevet

Jeg har vært kvalm i 8 måneder nå, men hos meg er det pga psyken, jeg har angst.

Men jeg er mye bedre nå enn for 8 mnd siden, det går fremover! Men fortsatt kjenner jeg det hver dag, jeg er ikke spykvalm da.. Det er sjeldent, hender seg ja.

Men siden du har ordnet deg legetime nå, har du vært hos lege før med dette? Du er tålmodig om du har gått med dette i 2 år uten å tatt noen prøver av magesekk osv hos legen, den skal du ha! Jeg oppsøkte etter noen uker med kvalme jeg, for dette skulle jeg bli kvitt :fnise:

Er det i spesielle sammenhenger dette skjer? Stress? Bekymringer?

Anonymous poster hash: dbce4...7c5

Hei,

Takk for svar. Så bra du har blitt bedre og at du har funnet ut hva det er.

Er nok ikke psykisk her. Har tenkt det i lang tid, derfor bare prøvd å venne meg til det. Det er oppkastkvalme. Perioden kommer plutselig, helt uten grunn. Eneste som hjelper er å ligget helt stille, men det går jo ikke i lengden.

Legen får ta de prøvene som trengs, så sende meg til gastro evt rektoskopi. Noe er galt. Frykter det verste. Buhu.

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...