Gå til innhold

Vallergan

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nå i ca. 4-5 uker gått på 30 mg vallergan, altså tre tabletter, mot søvnvansker. Tingen er; jeg merker ikke at jeg har tatt dem, og har egentlig aldri merket noe særlig til dem. Om jeg har tatt de sent på kvelden så har jeg kanskjer merket at jeg har litt hangover dagen etterpå, men ellers har jeg ikke merket noe. Ikke har jeg kjent at jeg har blitt spesielt trøtt av dem.

Er dette vanlig? Trodde jeg skulle bli stuptrøtt av 3 stk, men jeg ligger fortsatt våken om nettene :( Noen som har erfaring med vallergan? Hjelper det å øke dosen? Har egentlig forstått det slik at 30 mg er "maks". Andre tips mot søvnvansker? Har også forsøkt imovane, men det har også NULL effekt på meg.

Anonymous poster hash: ad9c5...6c3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje melatonin ville vært et bedre alternativ? De gir iallefall ikke hangover så verdt forsøket?

Gjest Are you suffering
Skrevet

Vallergan gjør meg bare grinete og trøtt dagen etterpå. Får heller ikke sove av dem.

• Liker 1
Skrevet

Vallergan er egentlig allergimedisin, også noe dritt. Hvis man ikke sovner på den timen man blir døsig, så har det null virkning annet enn hangoveren dagen etterpå. Prøv å øk til 4-5, eventuelt kontakt fastlegen din for å bytte til ordentlige sovetabletter?

Skrevet

Når det gjelder Vallergan mot søvnvansker er vanlig voksendose 10-30 mg.

Til alkoholikere og narkomane må dosen ofte økes til 40-80 mg.

Anonymous poster hash: 98cbb...dac
Skrevet

Er værken alkoholiker eller narkoman, men jeg fikk 8 vallergan hver kveld i noen uker. Det var rett og slett for å teste om de egentlig virket, samme problemstilling som deg. Jeg har aldri hatt noen form for hangover, og de virker rett og slett ikke på meg.

Skrevet

Prøv Circadin! Rent melatonin, ikke avhengighetsskapende, man får ingen "rus" av den, men man sover veldig godt på den og våkner mer uthvilt dagen etter. Anbefales!

• Liker 1
Skrevet

prøv truxal de funker gull :)

Anonymous poster hash: a8dc6...f98
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ta 4 Vallergan i en periode jeg hadde problemer med å sove. Ingen virkning på søvn da det heller økte angst-følelsen. Søvnproblemene ble bare erstattet med problemer med å sove fordi jeg på enn eller annen bemerkelsesverdig måte plutselig endte opp med tvangstanker/tvangshandlinger i stedet (noe jeg forøvrig aldri hadde kjent på før).

Når jeg endelig klarte å sove, så hadde jeg helt sinnssyke drømmer som var så virkelige at jeg på ett tidspunkt var HELT sikker på at jeg var våken mens jeg hadde samtaler med min døde svoger og begynte med søvngjengeri. Våknet på helt rare steder i huset (våknet blant annet i trappen opp til loftet, på vaskerommet og på kjøkkenet med alle skapdørene åpne... :sjokkert: )

"Bakrusen" var ett av de minste problemene for å si det sånn. Endte opp med Imovane i 4uker til de hadde funnet ut hvilken antidepressiva de ville sette meg på. Den funka bedre for meg, men det virker som om det er legenes siste utvei når det kommer til sovemedisiner.

Skrevet

TS her. Har i natt tatt 4 vallergan og 7,5 mg imovane, fortsatt ingen effekt. Har også tidligere prøvd med 5 vallergan og 2 imovane, uten at det førte til noe som helst egentlig da heller. Kanskje medisinen rett og slett ikke funker på meg? Har ikke noe særlig "erfaring" med innsovningstabletter tidligere, så synes egentlig at det er rart at jeg skulle være så tolerant. Blir frustrert, men har ikke heller lyst til å gjøre meg avhengig av medikamenter, men jeg trenger søvnen så sårt :(

Skrevet

Jeg bruker Circadin og blir slapp hele dagen. Sover fort 12 timer i strekk (gjerne lengre); men somregel sovner jeg. Funket bedre før, enn nå...

Fikk Valium en gang og funket dødsbra. Men får det desverre ikke på resept :((((

Skrevet

Prøv Circadin! Rent melatonin, ikke avhengighetsskapende, man får ingen "rus" av den, men man sover veldig godt på den og våkner mer uthvilt dagen etter. Anbefales!

Fås det reseptfritt?

Anonymous poster hash: 7e289...e9c

Skrevet

har det som deg, medisin fungerer rett og slett ikke på meg. Jeg sovner av og til på to imovane på 2.5 mg. Men det er bare når jeg er stuptrøtt og det allerede har gått to døgn ca siden sisst jeg sov.

Anonymous poster hash: 05523...e39
Skrevet

Fås det reseptfritt?

Anonymous poster hash: 7e289...e9c

Nei, det er reseptbelagt. Jeg prøvde dette lenge. Dersom du ikke sovner av imovane så tviler jeg på at dette hjelper.

Anonymous poster hash: 05523...e39

Skrevet

Hva er årsaken til søvnproblemene dine? Om du ikke sovner av vallergan eller imovane, så høres det ikke ut som du klarer å slappe av heller? :)

Skrevet

Jeg fikk sove!!!

Riktig nok klarte jeg ikke å stå opp før nå, og det måtte 5 vallergan og 3 imovane til. Kan ikke holde på sånn for alltid :P

TS

Skrevet

Auch. Du bør ikke ta så mange vallergan og zopiclone, dege r ikke farlig der og da. Men den ene går på leveren og den andre på nyrene... Du må finne ut hva som er årsaken til søvnmangelen og fikse det istede for å gi deg selv nyre el leversvikt.

Anonymous poster hash: bd92c...1d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...