KleintEastwood Skrevet 12. november 2013 #1 Skrevet 12. november 2013 Erter sikkert på meg en hel skokk av mødre her nå, men må få ut litt grums Jeg har en datter på tre år som jeg har vanlig samvær med (1 gang i uka og annenhver helg) Dette har ikke vært noen selvfølge da det første halvåret gikk med til å bekrefte at jeg var biologisk far (mor hadde litt snevre moralske verdier) Det neste halvannet året gikk med til å krangle angående samvær, da daværende samboer av mor hadde det for seg at han hadde mer rett til å bli kalt pappa. Samværene foregikk i denne samboerens hus (med ham tilstede) og hadde egentlig veldig liten kvalitet pga dette. Anser ikke dette som veldig rart da jeg følte jeg innvaderte andres hjem for å treffe min datter. I tillegg sitter det en piss sjalu "vikarierende far" og følger oss med argusøyne. Ikke kleint og ubehagelig i det hele tatt Under denne perioden ble det meste gjort for å stikke kjepper i hjulene med tanke på samvær. Jeg kunne møte opp til samvær (ca 8 mil unna) bare for å oppdage at ingen var hjemme uten nærmere beskjed. Needless to say, kontaktet jeg advokat. Møter ble gjennomført og et haltende samvær ble gjennomført over en periode. Ved juletider i fjor var forholdet mellom barnemor og samboer over, og mor flyttet mye nærmere. Nytt advokatmøte ble fastsatt og midlertidig samværsavtale utarbeidet. Endelig begynte ting å komme i rett spor. Dette skulle løpe over en periode på ca et halvt år før endelig samværsavtale ble fastsatt, og ting fungerte mye bedre. Så en "vakker" dag i august traff barnemor en ny kjæreste. (Har vært mange perifere menn i mellomtiden som også har hatt kontakt med min datter) Plutselig ble det VELDIG mange tilfeldigheter og vanskeligheter som hindret henne i å gjennomføre avtalt advokatmøte. Hun har ikke hatt sertifikat og bil før i høst, men det er den største selvfølge at jeg skal fortsette å hente og bringe til samvær. (Ja, jeg har gjort dette frem til nå uten å kreve delte reiseutgifter for å kunne gjennomføre samvær) Jeg har også betalt fullt farsbidrag ( dvs som at jeg ikke har samvær med datteren min i det hele tatt) Er ikke noen stor fan av å anklage folk, men barnemor vet godt at når ny samværsavtale foreligger, blir farsbidrag satt vesentlig ned. (Har to andre barn hvorav ett av dem bor fast hos meg, og det andre mottar farsbidrag) I tillegg har hun baller nok til å bli snurt for at jeg "tar det som en selvfølge" at hun enten bringer eller henter til samvær. Hva i alle dager skulle tilsi at det er å forlange for mye etter halvannet år hvor jeg har stått for ALT av reiseutgifter? Merker at jeg blir fly forbanna, og måtte bare få ut noe "steam". Hun har etter sigende byttet advokat og denne skal tydeligvis ha kontaktet min egen advokat.Min advokat har ikke hørt et kvekk om det. Tidligere idag spurte jeg om hun hentet, og fikk et kort "Nei". Da var begeret MER enn fullt, og jeg ga følgende beskjed: Har du snakket med advokaten din?Jeg gir det ut uka at advokaten min hører fra dere. Skjer ikke dette, bestiller jeg time hos familievernkontoret for å få fastsatt en ny samværsavtale. Hørte ikke noe etter dette, og forventet det vel heller ikke. Ble veldig langt dette innlegget, men ut måtte det 2
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2013 #2 Skrevet 12. november 2013 Her lever ikke mor på barna. Problemet er at hun er uselvstendig og MÅ ha kar. 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 Gå for full omsorgsrett, siden hun allerede har tilstrekkelig bevist at hun ikke takler delt omsorg. Anonymous poster hash: 81692...00c 11
Amens Skrevet 12. november 2013 #4 Skrevet 12. november 2013 Huff, høres slitsomt ut. Har dessverre ikke noen gode råd, men jeg tror nok din datter i fremtiden vil sette pris på å ha en far som har ett sterkt ønske om å være tilstede. Min far flyttet til andre del av landet og ringer stort sett 3-4 ganger i året. Hyggelig fyr, men litt merkelig å tenke at han er faren min... 7
makkapakka Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 feil overskrift og rydd opp dere imellom uten advokat først da er dere skikket til omsorgen av et barn. Det gjelder dere begge to. Lykke til 2
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2013 #6 Skrevet 12. november 2013 Det her er det samme som mange mødre opplever når far får seg ny samboer. Pappa bare legger inn årene og "skaffer" seg ny familie og gir blanke i "gamlebarna". 3
Løvetanten Skrevet 12. november 2013 #7 Skrevet 12. november 2013 Jeg mener du gjør riktig i å la dette gå gjennom advokat, og om nødvendig til retten. 8
Gjest Seajewel Skrevet 12. november 2013 #9 Skrevet 12. november 2013 Gå for full omsorgsrett, siden hun allerede har tilstrekkelig bevist at hun ikke takler delt omsorg. Anonymous poster hash: 81692...00c For et svar. Nei, dere trenger mekling. Og barnet har ikke godt av å se at foreldrene krangler om det. 1
plix Skrevet 12. november 2013 #10 Skrevet 12. november 2013 Jeg forventet litt annet innhold ut i fra overskriften, jeg også. Ser ikke hvem du skulle ertet på deg av mødre; måtte isåfall vært de som gjør slik som moren til ditt barn. Altfor mange av dem, skjønner virkelig ikke hva de vil oppnå... Din datter vil takke deg en gang i fremtiden, om du får til mer stabilitet. Tydelig at moren ikke tenker på den biten. Ut i fra det jeg leser, så mener jeg din datter er heldig med faren- og med det ønsker jeg deg lykke til videre. 6
Gjest Nikki09 Skrevet 12. november 2013 #11 Skrevet 12. november 2013 (endret) - Endret 3. august 2015 av Nikki09 2
makkapakka Skrevet 12. november 2013 #12 Skrevet 12. november 2013 Jeg lurer på hva du mener med at de skal rydde opp seg i mellom først? Det er jo prøvd fra dag en. Mor har jo vist at hun overhodet ikke er interessert i å samarbeide. Nei da er hun ikke skikket til å ta omsorgen for et barn heller... Det hjelper heller ikke å bli furten av den andre parten og gi opp kampen da blir det samme som ikke å ta ansvar det heller. Hvis de begge to er voksne nok til å føde et barn så får de være voksne nok til å ta ansvar for det også. Legge jammer seg imellom til side og tenke på barnets beste.
KleintEastwood Skrevet 12. november 2013 Forfatter #13 Skrevet 12. november 2013 feil overskrift og rydd opp dere imellom uten advokat først da er dere skikket til omsorgen av et barn. Det gjelder dere begge to. Lykke til Ehm. Tror du går glipp av endel her. Skal jeg fokusere på et godt forhold til barnemor (som har vært forsøkt siden jeg fant ut at barnet var mitt), eller å ha et godt forhold til datteren min? For jeg kan godt fortelle deg hva jeg velger. Og at du insinuerer at jeg ikke er skikket til å ha omsorgen for et barn, får du ta på din egen kappe. Blir rimelig hjernedødt å lire av seg noe sånt uten å kjenne meg. 11
makkapakka Skrevet 12. november 2013 #14 Skrevet 12. november 2013 Ehm. Tror du går glipp av endel her. Skal jeg fokusere på et godt forhold til barnemor (som har vært forsøkt siden jeg fant ut at barnet var mitt), eller å ha et godt forhold til datteren min? For jeg kan godt fortelle deg hva jeg velger. Og at du insinuerer at jeg ikke er skikket til å ha omsorgen for et barn, får du ta på din egen kappe. Blir rimelig hjernedødt å lire av seg noe sånt uten å kjenne meg. Du skal være så voksen og heve deg over barnemor og idiotisk oppførsel ja, hvis du er noe til far til datteren! 3
Gjest Nikki09 Skrevet 12. november 2013 #15 Skrevet 12. november 2013 (endret) - Endret 3. august 2015 av Nikki09 1
KleintEastwood Skrevet 12. november 2013 Forfatter #16 Skrevet 12. november 2013 Du skal være så voksen og heve deg over barnemor og idiotisk oppførsel ja, hvis du er noe til far til datteren! Hvilken idiotisk oppførsel er det du sikter til? 2
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2013 #17 Skrevet 12. november 2013 Ehm. Tror du går glipp av endel her. Skal jeg fokusere på et godt forhold til barnemor (som har vært forsøkt siden jeg fant ut at barnet var mitt), eller å ha et godt forhold til datteren min? For jeg kan godt fortelle deg hva jeg velger. Og at du insinuerer at jeg ikke er skikket til å ha omsorgen for et barn, får du ta på din egen kappe. Blir rimelig hjernedødt å lire av seg noe sånt uten å kjenne meg. Det som må håndteres her er at damen er uselvstendig og føler at hun må ha en kjæreste og føyer ham i ett og halvt og prøver å lage en familie hver gang hun treffer en fyr, noe som ikke går siden barnet allerede har en far. 2
KleintEastwood Skrevet 12. november 2013 Forfatter #18 Skrevet 12. november 2013 Det som må håndteres her er at damen er uselvstendig og føler at hun må ha en kjæreste og føyer ham i ett og halvt og prøver å lage en familie hver gang hun treffer en fyr, noe som ikke går siden barnet allerede har en far. Et godt poeng. Jeg har samvær med min datter når jeg skal ha det, krangler selvfølgelig ikke med moren foran barnet (hallo!), og har for å unngå konflikter dekket reiseutgifter nå i to år. Er det rettferdig? Skal jeg ta hensyn til at en med all verdens stønader og tilskudd, samt skatteklasse 2 synes det er urettferdig å måtte enten kjøre eller hente til samvær? Såvidt jeg vet er delte kostnader ved reiseutgifter lovpålagt. 5
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2013 #19 Skrevet 12. november 2013 Et godt poeng. Jeg har samvær med min datter når jeg skal ha det, krangler selvfølgelig ikke med moren foran barnet (hallo!), og har for å unngå konflikter dekket reiseutgifter nå i to år. Er det rettferdig? Skal jeg ta hensyn til at en med all verdens stønader og tilskudd, samt skatteklasse 2 synes det er urettferdig å måtte enten kjøre eller hente til samvær? Såvidt jeg vet er delte kostnader ved reiseutgifter lovpålagt. Vel, nå kokte det hele ned til penger og da lurer jeg litt på dine motiver. 1
KleintEastwood Skrevet 12. november 2013 Forfatter #20 Skrevet 12. november 2013 (endret) Dobbelpost Endret 12. november 2013 av KleintEastwood
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå