Gå til innhold

Konisering


Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med konisering? Hva var din opplevelse? Mye å grue seg til?

Jeg har tatt vevsprøve hos gynekologen før jeg fikk vite at jeg måtte koniseres. Er det samme prosedyre?



Anonymous poster hash: e2160...08b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt konisert.

Hadde hpv-celleforadringer som kom og gikk (mest vedvarte) over flere år og forverret seg i et svangerskap så jeg ble konisert før neste graviditet.

Egentlig ikke mye å grue seg til. Man føler jo at det virker kjempeskummelt at noen skal inn og fjerne vev i det aller helligste men du er jo totalt bedøvd så du kjenner ikke noe av selve inngrepet. Lokalbedøvelsen var litt ekkel å sette, kjente selvsagt stikket og at det sprengte litt da bedøvelsen gikk inn men ikke tenk på det, det går over på et blunk!! Deretter merker du ikke noe. Du tok vel ikke bedøvelse ved vevsprøve? gjorde ikke jeg i alle fall. det er jo en forskjell og koniseringa tar litt lengre tid. merket ikke noe særlig etterpå.

Men vær obs på at du kan få litt blødning ved samleie en stund etterpå( ikke vondt)siden vevet er nybehandlet. Jeg skjønte ingenting da dette skjedde først



Anonymous poster hash: 5d48a...816
Skrevet

Konisering er ikke noe stress i det hele tatt. Bedre å fjerne celleforandringer som har gått så langt uansett. Synes vevsprøve var verre enn selve koniseringen.

Anonymous poster hash: df5aa...734

Skrevet

Takk for svar, dere :)

Jeg tok lokalbedøvelse ved vevsprøve. Gikk til privat klinikk, så kanskje derfor?



Anonymous poster hash: e2160...08b
Skrevet

Jeg ble konisert i sept. Helt ufarlig. Fikk lokalbedøvelse og de fjernet det med radioslynge. Det hele tok 30 min fra jeg gikk inn til jeg gikk ut. Ikke noe verre enn biopsi. Blødde en del den første uken og så fikk jeg en stor blødning etter ca 10 dager som varte i et døgn. Det er helt normalt. Det er sårskorpen som løsner. Hadde samleie 2 uker etter inngrepet og blødde ingenting i etterkant. Er sammen med en gynekolog og han mener det er helt trygt med samleie når man er sluttet å blø :) Kan nevne at jeg fikk en Sobril før inngrepet, men den funket ikke for meg. Lykke til, det går helt fint!

Anonymous poster hash: 2e027...c9b

Skrevet

Jeg ble konisert i sept. Helt ufarlig. Fikk lokalbedøvelse og de fjernet det med radioslynge. Det hele tok 30 min fra jeg gikk inn til jeg gikk ut. Ikke noe verre enn biopsi. Blødde en del den første uken og så fikk jeg en stor blødning etter ca 10 dager som varte i et døgn. Det er helt normalt. Det er sårskorpen som løsner. Hadde samleie 2 uker etter inngrepet og blødde ingenting i etterkant. Er sammen med en gynekolog og han mener det er helt trygt med samleie når man er sluttet å blø :) Kan nevne at jeg fikk en Sobril før inngrepet, men den funket ikke for meg. Lykke til, det går helt fint!

Anonymous poster hash: 2e027...c9b

Jeg som nevnte blødning i etterkant.. Jeg kunne i motsetning til deg faktisk oppleve blødning ved samleie innimellom i lang tid etterpå. Ikke så mange ganger men litt skummelt da det skjedde, inntil en lege forklarte at man er mer sårbar for støt i slimhinnene der en stund etterpå... Men det trenger jo ikke skje alle

Anonymous poster hash: 5d48a...816

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...