AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Noen som har erfaring med konisering? Hva var din opplevelse? Mye å grue seg til? Jeg har tatt vevsprøve hos gynekologen før jeg fikk vite at jeg måtte koniseres. Er det samme prosedyre? Anonymous poster hash: e2160...08b
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #2 Skrevet 12. november 2013 Jeg har blitt konisert. Hadde hpv-celleforadringer som kom og gikk (mest vedvarte) over flere år og forverret seg i et svangerskap så jeg ble konisert før neste graviditet. Egentlig ikke mye å grue seg til. Man føler jo at det virker kjempeskummelt at noen skal inn og fjerne vev i det aller helligste men du er jo totalt bedøvd så du kjenner ikke noe av selve inngrepet. Lokalbedøvelsen var litt ekkel å sette, kjente selvsagt stikket og at det sprengte litt da bedøvelsen gikk inn men ikke tenk på det, det går over på et blunk!! Deretter merker du ikke noe. Du tok vel ikke bedøvelse ved vevsprøve? gjorde ikke jeg i alle fall. det er jo en forskjell og koniseringa tar litt lengre tid. merket ikke noe særlig etterpå. Men vær obs på at du kan få litt blødning ved samleie en stund etterpå( ikke vondt)siden vevet er nybehandlet. Jeg skjønte ingenting da dette skjedde først Anonymous poster hash: 5d48a...816
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #3 Skrevet 12. november 2013 Konisering er ikke noe stress i det hele tatt. Bedre å fjerne celleforandringer som har gått så langt uansett. Synes vevsprøve var verre enn selve koniseringen. Anonymous poster hash: df5aa...734
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #4 Skrevet 12. november 2013 Takk for svar, dere Jeg tok lokalbedøvelse ved vevsprøve. Gikk til privat klinikk, så kanskje derfor? Anonymous poster hash: e2160...08b
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #5 Skrevet 12. november 2013 Jeg ble konisert i sept. Helt ufarlig. Fikk lokalbedøvelse og de fjernet det med radioslynge. Det hele tok 30 min fra jeg gikk inn til jeg gikk ut. Ikke noe verre enn biopsi. Blødde en del den første uken og så fikk jeg en stor blødning etter ca 10 dager som varte i et døgn. Det er helt normalt. Det er sårskorpen som løsner. Hadde samleie 2 uker etter inngrepet og blødde ingenting i etterkant. Er sammen med en gynekolog og han mener det er helt trygt med samleie når man er sluttet å blø Kan nevne at jeg fikk en Sobril før inngrepet, men den funket ikke for meg. Lykke til, det går helt fint! Anonymous poster hash: 2e027...c9b
AnonymBruker Skrevet 13. november 2013 #6 Skrevet 13. november 2013 Jeg ble konisert i sept. Helt ufarlig. Fikk lokalbedøvelse og de fjernet det med radioslynge. Det hele tok 30 min fra jeg gikk inn til jeg gikk ut. Ikke noe verre enn biopsi. Blødde en del den første uken og så fikk jeg en stor blødning etter ca 10 dager som varte i et døgn. Det er helt normalt. Det er sårskorpen som løsner. Hadde samleie 2 uker etter inngrepet og blødde ingenting i etterkant. Er sammen med en gynekolog og han mener det er helt trygt med samleie når man er sluttet å blø Kan nevne at jeg fikk en Sobril før inngrepet, men den funket ikke for meg. Lykke til, det går helt fint!Anonymous poster hash: 2e027...c9b Jeg som nevnte blødning i etterkant.. Jeg kunne i motsetning til deg faktisk oppleve blødning ved samleie innimellom i lang tid etterpå. Ikke så mange ganger men litt skummelt da det skjedde, inntil en lege forklarte at man er mer sårbar for støt i slimhinnene der en stund etterpå... Men det trenger jo ikke skje alle Anonymous poster hash: 5d48a...816
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå