AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #1 Del Skrevet 11. november 2013 Hei! Jeg har et spm til dere høgskole/univeritets studenter. Er det vanlig med pliktig oppmøte på alt av undervisning? Jeg har hittil i år hatt 5 dager fravær, og har nå fått tilsendt en kompensasjons oppgave som skal leveren inn om 7 dager, med et omfang på 8-10 sider. Jeg går barnevern. Denne kompensasjonsoppgava er helt OK, det er jo bare læring for min egen del. Men syntes det er rart at man skal få "straffe" oppgaver for fravær, da noen av fraværsdagene mine bla har vært for sykehusbesøk og sykt barn. På slutten av oppgaven står det også: "Veiledning og tilbakemelding blir ikke gitt. Oppgaven må bestås for å kunne gå opp til eksamen." Jeg syns dette bare er kjempe rart. De repeterer seg selv konstant og sier "LÆRING PÅ EGET ANSVAR". Er det da riktig og gi straffeoppgaver ved fravær? Anonymous poster hash: 3d81b...51f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #2 Del Skrevet 11. november 2013 Hei. Jeg har gått vernepleier og det var sånn der også. Man må møte opp på de obligatoriske timene som de har satt opp, eller så får man som regel en straffeoppgave. For oss var det sånn at man ikke kunne være borte mer enn 10% av de timene som var obligatoriske.(og det er jo veldig lite:/) De straffeoppgavene er rettet til det pensumet som man hadde da man var borte, sånn at de vet at du har fått med deg det som du skulle evt. ha mistet. Er kjedelig at det er sånn, men på høyskole/universitet så bryr de seg ikke så mye om hva grunnen er, men heller det at du ikke får med deg timen:/ Anonymous poster hash: b86f0...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #3 Del Skrevet 11. november 2013 Det er vel det som er forskjellen på høgskole og universitet. På mitt studie har vi seks timer obligatorisk undervisning på fem år. Anonymous poster hash: 1f08c...1e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 11. november 2013 #4 Del Skrevet 11. november 2013 På universitet blir det gitt eksplisitt beskjed dersom det er obligatorisk oppmøte. Vi har 75 % obligatorisk oppmøte på studiet jeg går nå, tidligere har det vært 0 eller veldig lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #5 Del Skrevet 11. november 2013 Når vi hadde obligatorisk oppmøte så sto det på timeplanen som var lagt ut på Fronter. Hadde vi mer enn 10% fravær, uansett årsak, så ble det en straffeoppgave. Jeg gikk sykepleie og hadde en del obligatorisk. Anonymous poster hash: 177fe...614 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 11. november 2013 #6 Del Skrevet 11. november 2013 Studiet jeg går nå har 80 % obligatorisk fremmøte, dette er på universitetet. Tidligere har jeg hatt obligatorisk oppmøte i noen fag, mens andre kun krever godkjent obligatorisk oppmøte og eksamen. Så det er ingen allmenne regler på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mermaid Blues Skrevet 11. november 2013 #7 Del Skrevet 11. november 2013 Mitt studium har 100% obligatorisk, misser man mer enn 20% (selv med sykmelding) stryker man, enkelt og greit. Vi har heller ikke mulighet til å kompensere med ekstra oppgaver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå