Gå til innhold

Badested i nærheten av Barcelona?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi vil reise til fastlandet i Spania til sommeren. Helst rundt Barcelona, og da ikke lenger unna enn max 1 time med tog.

Noen ideer?

Jeg har allerede vurdert og slått fra med Sitges. Kikket også på Salou, men ser at det stort sett er briter der og det virker svært kjipt. Det er også litt for langt unna Barcelona.

Kriteriene er fin (helst liten) strand, god mat, rolig, men ikke kjedelig.



Anonymous poster hash: c9acd...71b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi vil reise til fastlandet i Spania til sommeren. Helst rundt Barcelona, og da ikke lenger unna enn max 1 time med tog.

Noen ideer?

Jeg har allerede vurdert og slått fra med Sitges. Kikket også på Salou, men ser at det stort sett er briter der og det virker svært kjipt. Det er også litt for langt unna Barcelona.

Kriteriene er fin (helst liten) strand, god mat, rolig, men ikke kjedelig.

Anonymous poster hash: c9acd...71b

Glemte å få med at vi har tre barn fra 1 til 6 år.

Anonymous poster hash: c9acd...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cambrils. Ca en times tid fra Barcelona. Nydelig strand og koselig spansk by. Greit med lokalbussforbindelser og en kort busstur til fornøyelsesparken Port Aventura.

Man kan også fly direkte til Reus flyplass. Den er nærmere enn om man flyr til Barcelona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der så det fint ut! Takk for tips.

Har du noen anbefalinger når det kommer til hotell? Jeg har allerede funnet flere, men alltid fint å høre om andres erfaringer.



Anonymous poster hash: c9acd...71b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som familie ville jeg gått for dette hotellet da det har familierom og at det er et bra hotel.

http://www.booking.com/hotel/es/trypportcambrils.no.html?aid=357019;label=gog235jc-index-no-XX-XX-brand-no-tab;sid=a5584e91af5ed646f4d3ac0f3c23269d;dcid=1;srfid=0ed271f29d088ee869813fd87059a01e86a13cdbX2

Selv bodde vi på Hesperia Centurion og det er et enklere hotel som Apollo hadde som andre uke etter et cruise.

Det lå greit til men hadde enkle rom, harde senger, nøkkelsafe som man betalte for.

Maten var veldig god da, fin strand og lokalbussen rett utenfor. Kunne også spasere inn til sentrum.

Nå er det 4 år siden vi bodde der en uke og om de har oppgradert rommene og om de har rom som passer for familie så ville jeg gått for det hotellet. Hvis ikke så hadde jeg gått for det over. Hadde vel egentlig tenkt å booke det først den gangen men da var det fullbooket.

Ellers så er Cambrils en veldig koselig spansk by å vandre rundt i. Det er enkelt og billig å ta seg frem med lokalbuss. Det går en kjempeflott strand langs hele promenaden og det er fint å spasere der.

Som sagt så finnes en stor fornøyelsespark som heter Port Aventura. Ligger like ovenfor Salou og det går egne busser dit. Vi var 2 dager i denne parken og den er absolutt verdt et besøk.

God spansk mat, flott strand, koselig småby , fin fornøyelsespark og deilig temperatur skulle være bra for en god ferie.

Endret av caroprins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kikket litt rundt og set at Hesperia Centurion som vi bodde på har både skiftet litt på navnet og de har pusset opp rommene. Man kan også få juniorsuiter så da får dere vel plass til alle på ett rom.

Fordelen med dette hotellet er at det ligger rett ved stranden og bussen går rett utenfor på frontsiden av hotellet.

Om de har den samme kokken så var maten kjempegod. Så et det en fin strandpromenade å gå tur på og man kan både ta buss eller spasere inn til cambrils sentrum.

Legger ved en link til hotelelt her.

http://www.centurionplaya.com/en/fotos.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for tips! Nesten sikker på at det blir Cambrils :)



Anonymous poster hash: c9acd...71b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...