Gjest HappyWaffle Skrevet 11. november 2013 #1 Skrevet 11. november 2013 Jeg å ei veninne vil ta oss en tur til Dublin å være der en dag eller noe (tar jo bare en time med direktefly). Men må man ha pass dit? Er litt usikker på hvilke land jeg ikke trenger å ha det i.
Glitnir Skrevet 11. november 2013 #2 Skrevet 11. november 2013 (endret) Ja, det trenger du. Irland er ikke med i Schengen. Det er uansett lurt å ha med pass når du skal utenlands pga at noen hoteller og flyselskaper krever det, men til Dublin må du ha åkke som. Forresten: En time flytur til Dublin?! Du bor i Norge? I så fall er det en umulighet. Sikker på at du ikke misforstår tidssonene? Endret 11. november 2013 av Glitnir 1
Lea2 Skrevet 11. november 2013 #3 Skrevet 11. november 2013 Pass er som regel den eneste legitimasjonen som er gyldig på fly. Er usikker på om det er hele UK eller bare England, men for å fly til England så må man faktisk fylle inn passinfo allerede når man bestiller flybilletten.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 Pass er som regel den eneste legitimasjonen som er gyldig på fly. Er usikker på om det er hele UK eller bare England, men for å fly til England så må man faktisk fylle inn passinfo allerede når man bestiller flybilletten. Irland er ikke i UK, da... Mange EU-land har nasjonale ID-kort som også aksepteres på utenlandsflyvninger, men av norsk ID er det bare passet som er akseptert, i noen sammenhenger også førerkort. Anonymous poster hash: 8682b...530 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 11. november 2013 #5 Skrevet 11. november 2013 Det var litt over en time som sto på opplysningene der vi så på billetter osv var ikke jeg som titta på billettene så kan jo være at hun har misforstått men da anskaffer jeg meg et pass uansett
skyflakes Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 (endret) Jeg å ei veninne vil ta oss en tur til Dublin å være der en dag eller noe (tar jo bare en time med direktefly). Men må man ha pass dit? Er litt usikker på hvilke land jeg ikke trenger å ha det i. En grei huskeregel er å ha med pass til alle land bortsett fra de skandinaviske I Norge har vi ikke ID-kort som resten av Europa, og bankkort er ikke vanlig legitimasjon i mange land. Edit: Tjohei nå ser jeg jo at flere har skrevet det før meg, hehe! Endret 11. november 2013 av skyflakes
Lea2 Skrevet 11. november 2013 #7 Skrevet 11. november 2013 En time fordi tidssonen er forskjellig. Det er alltid angitt i lokal tid. Så flytiden er 2 timer. 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 11. november 2013 #8 Skrevet 11. november 2013 En time fordi tidssonen er forskjellig. Det er alltid angitt i lokal tid. Så flytiden er 2 timer. Aaah takk! Nå forstår jeg litt mer
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #9 Skrevet 11. november 2013 Det var litt over en time som sto på opplysningene der vi så på billetter osv var ikke jeg som titta på billettene så kan jo være at hun har misforstått men da anskaffer jeg meg et pass uansett haha, det der er litt forvirrende egentlig:P Var i london i sommer, på flybiletten DIT sto det 1 time og 30 minutt. Mens på vei tilbake sto det 3 timer og 30 minutter:P Men flyturen var på bare på 2 timer og 30 minutter:P Anonymous poster hash: 17bcd...eda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå