Gå til innhold

Tyskhjelp! :D


ol93

Anbefalte innlegg

Skal ta opp tyskeksamen da jeg klarte å stryke....

Vil virkelig gi en innsats å lære meg tysk, men sliter litt med å lære det.

Har du noen gode tips til hvordan man lærer bedre tysk, og evt linker lit gode tysksider som er for nybegynnere og oppover? :)

Og kan du noen gode huskeregler elns?

På forhånd, Takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var over snittet dyktig i tysk på ungdomskolen/videregående takket være et rollespill på PC som jeg kjøpte i tyskland, og derfor kun var på tysk. Så måtte lære meg å lese og forstå eller ikke klare oppdragene.

Se tyske filmer (Falskmyntnerne, das boot, der untergang) med tysk tekst (hvis du kan nok tysk til å forstå litt), eller med norsk tekst. Hjelper VELDIG å høre på tysk, og ikke bare lese seg til det.



Anonymous poster hash: 70412...757
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var over snittet dyktig i tysk på ungdomskolen/videregående takket være et rollespill på PC som jeg kjøpte i tyskland, og derfor kun var på tysk. Så måtte lære meg å lese og forstå eller ikke klare oppdragene. Se tyske filmer (Falskmyntnerne, das boot, der untergang) med tysk tekst (hvis du kan nok tysk til å forstå litt), eller med norsk tekst. Hjelper VELDIG å høre på tysk, og ikke bare lese seg til det. Anonymous poster hash: 70412...757

Tysk rollespill? Har du noe navn på dette? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk internettsidene til Goethe-instituttet. De har mange tips og tester online.



Anonymous poster hash: 823e8...0b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Eller sjekk sider som tilbyr DaF - Deutsch als Fremdsprache (Tysk som fremmedspråk).

Utover det vil jeg anbefale å lese tyske aviser på nett (Spiegel online, Die Zeit, Frankfurter Allgemeine ...). I tillegg kan det være lurt å lese bøker på tysk - gjerne bøker som du tidligere har lest på f.eks. norsk slik at du kjenner til handlingen.

Hvis det er skriftlig eksamen du skal ta opp, jobb mye med grammatikken. Kan anbefale "Grundstufen Grammatik für DaF" av Monika Reimann og "Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik" av Hilke Dreyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...