AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Ser at det er en reklame her på KG der man kan sjekke sin egen risiko for diabetes. Jeg scoret 3 poeng på den testen, og fikk beskjed om at jeg hadde lav risiko for diabetes (grensen for lav risiko var på 7 poeng). På testen som ligger på norsk helseinformatikk sine sider, får jeg derimot 81 poeng, og høy risiko for diabetes. Dette er en mye mer omfattende test, så jeg føler jeg burde stole mer på den? Er litt usikker på om jeg burde si noe til fastlegen om at jeg har fått beskjed om at jeg har høy risiko, eller om det er noen forholdsregler jeg burde ta selv. Og så blir jeg veldig usikker når en test sier at jeg har høy risiko, mens en sier ganske lav. Det er kanskje en grunn til at man ikke skal drive og teste slike ting på nettet.. Anonymous poster hash: fb85d...052
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 Sjekk blodsukkeret ditt hos legen din og spør heller ham istedenfor å sjekke på nett. Du får tusen svar på nett. Anonymous poster hash: ffffb...ab2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå