Ruskemor Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Tenker på å lage julestrømper (altså fylle julestrømper) og er så usikker på hva jeg skal ha i dem. Hva er i din julestrømpe? Hva har du i strømpene du lager til andre?
Linkas Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 Vi har litt smågodt, potetgull eller sjokolade.. En mandarin, eple, pære eller noe andre ungene liker. Gjerne ett blad også(juleheftene til Knoll og Tott er en slager her i huset).. Samtidig er en liten av julegavene som regel med og lov å åpne på morgenen(så mor får fred og ro).. Men så skal det sies at ungene her i huset har ett aldersspenn på 8-30 år, meg selv inkludert
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 Hos oss er det slik at kun barn får julestrømpe. Når man er konfirmert/flyttet hjemmefra er man for stor for dette. Barnet vårt kommer til å få godteri/rosiner/kanskje noe frukt/kanskje noe god drikke oppi sin.
Ruskemor Skrevet 10. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 10. november 2013 Takk for tips her er vi bare voksne i huset enn så lenge, men alle er vel litt barn i jula? 4
Linkas Skrevet 10. november 2013 #5 Skrevet 10. november 2013 Har litt samme tanken her.. Julestrømpen har vært fast inventar siden jeg var lita, og broren min på 33 får enda strømpe av samboeren.. Hun sier han blir så sur hvis han ikke får Noen tradisjoner er for koselige til og gi slipp på..
Gjest Belle âme Skrevet 10. november 2013 #6 Skrevet 10. november 2013 Eg får sjokolade, hmm sånn vepsebol og blad
Marsipan Skrevet 10. november 2013 #7 Skrevet 10. november 2013 Julestrømpene her fylles med julehefter og litt godteri. Sist jul var det mor og far som ble mest overrasket da barna i all hemmelighet ordnet julestrømper til oss! 1
Silkepiken Skrevet 10. november 2013 #8 Skrevet 10. november 2013 Vi får en klementin (må alltid være med;-)), noe smågodt gjerne, en Smartiestube, og før var det også obligatorisk med en liten pose med et par av de julekakene vi hadde i hus.
Gjest avocadoen Skrevet 10. november 2013 #9 Skrevet 10. november 2013 Hos oss er det slik at kun barn får julestrømpe. Når man er konfirmert/flyttet hjemmefra er man for stor for dette. Barnet vårt kommer til å få godteri/rosiner/kanskje noe frukt/kanskje noe god drikke oppi sin. Hææ? Hos oss får vi påskeegg frem til vi selv får barn (noe ingen av oss har enda, merkelig nok) Men får ikke julestrømpe da, så jeg og kjæresten får vel lage til hverandre.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #10 Skrevet 11. november 2013 Jeg lager julestrømpe til meg selv, det har jeg gjort hele mitt voksne liv. Håper ikke jeg er alene? Haha.Anonymous poster hash: 96630...3b5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #11 Skrevet 11. november 2013 Jeg er voksen, men feirer jul hjemme hos foreldrene mine og får fortsatt julestrømpe. Bruker å få et blad, enten julehefte eller et annet blad jeg liker, en pose snop og kanskje et flaxlodd eller en liten nyttig gave. Anonymous poster hash: 20d8e...218
Ruskemor Skrevet 11. november 2013 Forfatter #12 Skrevet 11. november 2013 Jeg lager julestrømpe til meg selv, det har jeg gjort hele mitt voksne liv. Håper ikke jeg er alene? Haha.Anonymous poster hash: 96630...3b5 Jeg har tenkt å lage til meg, søster og mor Hvis andre ikke vil ordne så må man gjøre det selv 1
Thorn Skrevet 11. november 2013 #13 Skrevet 11. november 2013 Jeg har også tenkt å henge opp julestrømper til familien i år, og har lurt veldig på hva jeg skal legge oppi, så denne tråden er midt i blinken! Det som jeg har tenkt så langt er: flaxlodd - pleier å gi et griseflax til hver hvert år likevel, så i år havner de i strømpen! hver sitt blad - min mor kommer nok til å få et dameblad, mennene i familien får sikkert ulike juleblader hver sin happy cube, hvis jeg får tak i riktig type sjokolade tilpasset smaken til hver enkelt muligens klementiner, må bare finne ut om de av hankjønn også spiser det, eller om det bare er oss damer! hver sin julebrus, eventuelt fancy juleøl til fattern Og det er så langt jeg har kommet! Det holder kanskje, har heldigvis kjøpt julestrømper som ikke er altfor store 1
Miss moneypenny Skrevet 11. november 2013 #14 Skrevet 11. november 2013 Ungene her fikk julestrømpe for første gang ifjor. Da fikk de klementin, rosineske, liten pose med kjeks, noen julesjokolader, en juicekartong, blinkende tannbørste, leppepomade og hårstrikker. Falt veldig i smak
AnonymBruker Skrevet 11. november 2013 #15 Skrevet 11. november 2013 Når jeg lager til kjæresten så pleier jeg å ha diverse individuelt pakket godteri, liten pose med potetgull, klementiner, julehefte, marsipangris, en juleøl og julehefte. Anonymous poster hash: 8cfd2...dfa
Swirly Skrevet 11. november 2013 #16 Skrevet 11. november 2013 Hva man putter i strømpa kommer jo an på hvem du skal gi den til. Som barn fikk vi alltid åpne en gave på morgenen (plukket ut av mamma) for å holde oss litt opptatte gjennom dagen, og for å klare å holde ut til resten av gavene! Etter hvert fikk vi denne gaven i strømpa da vi begynte med det hjemme. Jeg får fortsatt strømpe av mamma (er 30 år!) Hvert år får jeg et blad og litt godteri + noe annet småtteri som varierer. Synes det er kjempekoselig å starte dagen med dette, og det har blitt en av mine favorittradisjoner! Kommer nok til å videreføre dette til mine barn også. Diverse tips: juleblad, tegneserier, godteri, te, kaffe, tøfler, sokker, julefilm, duftlys, skrapelodd, sudoku eller kryssordhefte
Ruskemor Skrevet 11. november 2013 Forfatter #17 Skrevet 11. november 2013 Wow her var det masse flotte tips Tror det kommer til å bli noen flotte julestrømper i år
According To Skrevet 11. november 2013 #18 Skrevet 11. november 2013 Vi pleide å få DVD og snop :-) Da fikk vi slått ihjel noen timer.
pusla Skrevet 12. november 2013 #19 Skrevet 12. november 2013 Jeg tror mamma kommer til å lage til datteren vår så da gjør nok ikke vi det, men nå fikk jeg så lyst til å ordne en til mannen! Masse gode tips her
AnonymBruker Skrevet 12. november 2013 #20 Skrevet 12. november 2013 Jeg fikk alltid klementiner, godteri, flaxlodd, et blad, kakao-pose, tyggis. Anonymous poster hash: 2d746...7c1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå