Hvitløk Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 (endret) En tanke slo meg plutselig nå som jeg leter etter lokaler. Hvordan gjør man det hvis lokalet ligger litt utenfor byen og hotellene - sånn 30 min. Pleier man å sette opp taxier eller noe? Regner med en del av gjestene kommer til å innta alkohol og dermed ikke kan kjøre. En måte er jo selvsagt å velge et annet lokale,men her i området er det ikke akkurat flust av lokaler å velge imellom. Endret 10. november 2013 av Hvitløk
Anglofil Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 (endret) Vi gjorde det slik at vi var behjelpelige med transport til de som ikke kjørte selv, f.eks kom med fly langveisfra. Mange av dem ordnet dette uansett selv (dette var til lokalene, vielse og fest var på samme sted). På vei hjem fra lokalene ordnet vi med maxitaxi'er inn til byen og til flyplassen hvor en del bodde på hotell, slik at gjestene som ikke kjørte trengte å tenke på transport etterpå. Mvh Yvonne Endret 10. november 2013 av Yvonne
Pingting Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 Vi fant ut at det var utrolig klønete å komme seg fra vielseslokalet til selskapslokalet, til tross for at begge er i Oslo. Så vi satt opp buss mellom dem, det var ikke så dyrt og var veldig koselig å reise i samlet flokk. Vi hadde ingen ting etter festen, iom. at folk skulle i alle retnigner. Jeg synes jo det er en hyggelig ting å gjøre for gjestene sine såfremt man har budsjett til det og det er et behov. Ikke nødvendig - men fint.
Gjest Anubiel Skrevet 11. november 2013 #4 Skrevet 11. november 2013 Vi skal ha vielse ett sted, fest et annet og hotellene i området er såpass små at ingen av dem har plass til alle de langveisfarende gjestene. Vi har planer om å ordne transport fra hotellene, til kirken og så til festlokalet. Om kvelden satser vi også på å ordne transport til hotellene. Vi undersøker nå om det er rimeligere å leie sjåfør med maxitaxi til å ha tilgjengelig hele kvelden, eller om vi skal booke taxier til faste tidspunkt.
Hvitløk Skrevet 11. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2013 Takk for svar! Da er det ikke så uvanlig å være behjelplig med transport. Får bare håpe det ikke gjør at budsjettet ryker
Lea2 Skrevet 14. november 2013 #7 Skrevet 14. november 2013 Jeg var i et bryllup ca 1 times kjøring der stort sett hele slekta bodde. De som kom langveisfra hadde hotellrom ved lokalet og til de andre hadde de leid inn en sjåfør med minibuss (ca 20 pers?). Bussen gikk to ganger. Tror det var klokka 1 og 3 om natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå