AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Trenger oppskrift på en god tandoorisaus:) Anonymous poster hash: 30b7e...7a3
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 http://trinesmatblogg.no/2012/10/05/tandoorikylling/
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 Jeg er ikke ute etter marinade.. jeg vil lage en kjele med en egen tandoorisaus som jeg kan helle over kyllingen, de gangene jeg ikke gidder å marinere kjøttet. Anonymous poster hash: 30b7e...7a3
Severus Skrevet 10. november 2013 #5 Skrevet 10. november 2013 Tandorisaus, eksisterer kun hos Toro. Siden ordentlig indisk chicken tandoori er kylling stekt i stenovn(tandoor) 4
PingoPower Skrevet 11. november 2013 #6 Skrevet 11. november 2013 Som vex nevner er det ingenting som heter tandorisaus.Du tenker kanskje på tikka masala? Det er jo mer eller mindre tandorikylling som er tilsatt saus.
pepsiprinsessa Skrevet 15. november 2013 #7 Skrevet 15. november 2013 Har du dårlig tid eller liten gidd, kan du "marinere" kyllingen i indisk, rød karripasta. As for saus eksisterer det et utall varianter - jeg bruker denne: 2 ts garam masala 2 ts paprikapulver 1/2 ts cayennepepper 1/2 ts malt koriander 1 ts malt spisskummen 1 ts gurkemeie 1 stor løk, i biter 3 hvitløksfedd, finhakket 1 ss ingefær, finhakket 2 grønne chilipepper, finhakket 5-6 ss tomatpuré 1 dl gresk yogurt 1,5 dl kremfløte Stek løk, hvitløk, ingefør og chilippepper i smør. Når løken er myk og blank, ha i krydrene og la det surre i noen minutter. Ha i tomatpuré og yoghurt, la trekke i ca. 30 min (men ikke koke, da sprekker yogurten). Til sist rører du i fløte og smaker til med salt. Jeg pleier å servere med fersk koriander, men det er ikke noe must.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2013 #8 Skrevet 15. november 2013 Jeg er ikke ute etter marinade.. jeg vil lage en kjele med en egen tandoorisaus som jeg kan helle over kyllingen, de gangene jeg ikke gidder å marinere kjøttet.Anonymous poster hash: 30b7e...7a3 Sukk. Tandoori er egentlig en tilberedningsmetode. For marinert kjøtt.Anonymous poster hash: c4c20...300
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå