Gå til innhold

Forslag til "underholdning" av brudeparet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er bedt i et bryllup hvor brudeparet ønsker at gjestene gjør noe. Dvs holder tale, fremfører en sang eller liknende.

Jeg serverte en gang i et bryllup hvor noen hadde ordnet med musikk og en sang hvor alle gjestene til slutt sto oppå stolene og smalt en papirpose. Tror det var noe i den duren.

Er det noen som har forslag til underholdning under middagen? Jeg tenker ikke på leker, men heller av typen at vennegjengen fremfører en egenkomponert sang til brudeparet. Eller at vi hedrer brudeparet på annet vis.

Takker og bukker for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Iom det er et bryllup syns jeg at en sang fremført av venner passer seg.

Men å smelle papirposer mens man står på stolene?? I ett bryllup? :o Passer bedre i ett 30' års lag!

Skrevet

Skal ALLE gjestene gjøre noe? Under middagen?

Skjønte ikke helt poenget med å stå på stolene og smelle i papirposer, jeg.. Det kan da ikke bli noe annet enn alt for masse bråk?

Skrevet

Hei!

Denne sangen syntes jeg er veldig søt:

Melodi til Lykkeliten. Send meg en PM, så skal du få teksten.

Små konvolutter m/ tekst og et lite kakelys legges på hver kuvert. Sangen synges mens gjestene tenner lysene og sender frem til brudeparet (alt lys på være slukket). Fremme hos brudeparet står et stort isopor-hjerte dekket med folie f.eks. Lysene stikkes ned her. Til slutt står et stort lysende hjerte fremfor brudeparet.

NB! Hullene til lysene må lages på forhånd.

Skrevet

Takker for svar alle sammen.

Den sangen jeg tenker på blei litt feil framstilt. Jeg serverte og var ikke med, hørte bare slutten av den fra et annet rom. Tror de hadde en klassisk melodi i bakgrunnen og at det var en litt standard sang om å hedre brudeparet. Tror den blei skrevet på en papirpose som til slutt skulle blåses opp og smelles i en stor salutt for brudeparet. Dette passet da inn i musikken som hadde bygget seg veldig opp mot slutten. Mulig det var konfetti med også, men det husker jeg ikke helt. Den virker nok litt "30-årslag" når jeg beskriver den her, men blei godt mottatt av brudeparet og gjestene. Jeg er ikke ute etter akkurat den sangen, men andre fine innslag man kan ha i et bryllup. Ikke alle gjestene kommer til å gjøre noe, men jeg har lyst til å bidra når brudeparet har ytret et ønske om det. Mulig jeg samler en gjeng til en felles tale eller sang. En allsang til "bamsefar i lia" med dårlig rim fra tante Anna var ikke ønsket av bruden så det vil jeg unngå.

Har dere som har vært i mange bryllup sett noen fine/morsomme innslag fra brudeparets venner? Flere forslag mottas med takk.

Skrevet

Den sangen har jeg vært med på. Men da hadde vi den i en bursdag. Men det er helt riktig det du sier, den ender med å smelle papir poser. Jeg for min del synest dette var en goy vri på litt undeholdning. Men teksten på sangen tror jeg de som hadde den laget selv. Husker ikke hva musikken heter... men kan finne det ut hvis du trenger det!!

Skrevet
Hei!

Denne sangen syntes jeg er veldig søt:

Melodi til Lykkeliten. Send meg en PM, så skal du få teksten.

Små konvolutter m/ tekst og et lite kakelys legges på hver kuvert. Sangen synges mens gjestene tenner lysene og sender frem til brudeparet (alt lys på være slukket). Fremme hos brudeparet står et stort isopor-hjerte dekket med folie f.eks. Lysene stikkes ned her. Til slutt står et stort lysende hjerte fremfor brudeparet.

NB! Hullene til lysene må lages på forhånd.

Jeg har også en slik sang liggende på maskinen min. Men den går på melodien "Save your love" (Den gamle slager'n med Renè og Renato, eller hva de nå het..) Her skal man legge klar telys til alle i en konvolutt som åpnes og telysene plasseres på hjertet mens man synger siste vers.

Du kan gjerne få hele sangen med dekor tilsendt på mail. Den er laget i Microsoft Publisher, men kan lett konverteres til Word) Send meg en PM dersom du er interessert.

Den "klassiske" musikken som nevnes ovenfor heter "Pomp and Circumstance. Det er en marsj som spilles som en hyllest til brudeparet og avsluttes med at gjestene blåser opp en papirpose som de smeller til slutt.

Jeg har dessverre ikke denne lenger, men den består av en slags "bruksanvisning" for hele hyllesten.

Skrevet

Det er Pomp and Circumstances (hvordan skrives det nå igjen) og er en fin festmelodi.

Skrevet
Det er Pomp and Circumstances (hvordan skrives det nå igjen) og er en fin festmelodi.

Ja det stemmer!! Den melodien, men så lager de teksten selv. (de som skal ha den altså). Kjempe gøy!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...