Gjest Anonym nå Skrevet 6. mai 2004 #1 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg tok lappen for et par måneder siden, og svigerforeldrene mine var så snille at de lånte meg nr 2 bilen deres fram til jeg fikk kjøpt egen bil. Nå har jeg endelig kjøpt meg min første bil, men tror dere ikke at noen brøt inn i svigers sin bil dagen før vi skulle levere den tilbake? :evil: De gjorde bare en masse hærverk inne i bilen; bl.a. dro de ut panelet under rattet og røsket ut alle ledningene der. Dette skjedde mens bilen sto utenfor vår garasje. (Den andre bilen vår sto inne i garasjen.) Forsikringen dekker jo det meste av reparasjonene, men det er en egenandel på kr 4000. Hvem mener dere skal betale egenandelen her? Svigers, som eier bilen, eller vi, som hadde bilen da innbruddet skjedde? Vi har en diskusjon gående her hjemme om det, og klarer ikke bli enige..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. mai 2004 #2 Del Skrevet 6. mai 2004 Siden dere fremdeles lånte bilen er det selvsagt dere som skal betale. For meg hadde det ikke vært noen diskusjon en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 6. mai 2004 #3 Del Skrevet 6. mai 2004 Formelt sett er det nok eieren som skal betale, men hadde jeg lånt noe og det ble ødelagt hadde jeg betalt selv likevel. Om ikke hele beløpet, men i hvert fall deler av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 6. mai 2004 #4 Del Skrevet 6. mai 2004 Svigers har vært greie og lånt dere bilen. Dette hadde ikke skjedd hvis de ikke hadde gjort det. Juridisk sett er det vel svigers som skal betale. Moralsk sett er jeg ikke i tvil om at du burde betale! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2004 #5 Del Skrevet 6. mai 2004 Formelt sett er det nok eieren som skal betale, men hadde jeg lånt noe og det ble ødelagt hadde jeg betalt selv likevel. Om ikke hele beløpet, men i hvert fall deler av det. Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
natasha Skrevet 6. mai 2004 #6 Del Skrevet 6. mai 2004 Har man lånt noe (smått eller stort), og det går i stykker/blir ødelagt av deg (eller andre) betaler man selvsagt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 6. mai 2004 #7 Del Skrevet 6. mai 2004 Er det ikke sånn at det ikke er egenandel når det er forsøk på å stjele bilen da? Jeg mener at jeg slapp det fordi nøkkelhullet var ødelagt i min bil (pluss hærverk da...). Jeg anmeldte selvfølgelig forholdet og politiet var innom for å se etter fingeravtrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 6. mai 2004 #8 Del Skrevet 6. mai 2004 Siden dere fremdeles lånte bilen er det selvsagt dere som skal betale. For meg hadde det ikke vært noen diskusjon en gang. Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 6. mai 2004 #9 Del Skrevet 6. mai 2004 Siden dere fremdeles lånte bilen er det selvsagt dere som skal betale. For meg hadde det ikke vært noen diskusjon en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 6. mai 2004 #10 Del Skrevet 6. mai 2004 Svigers har vært greie og lånt dere bilen. Dette hadde ikke skjedd hvis de ikke hadde gjort det. Juridisk sett er det vel svigers som skal betale. Moralsk sett er jeg ikke i tvil om at du burde betale! Kunne ikke vært mere enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 6. mai 2004 #11 Del Skrevet 6. mai 2004 Siden dere fremdeles lånte bilen er det selvsagt dere som skal betale. For meg hadde det ikke vært noen diskusjon en gang. Helt enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #12 Del Skrevet 6. mai 2004 Juridisk sett er det dere som skal betale, fordi lovverket sier at når du låner ting av andre skal disse bringes tilbake til eier i samme forfatning som før lånet (normal slitasje må påregnes da). Også moralsk sett bør dere betale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NIKI Skrevet 7. mai 2004 #13 Del Skrevet 7. mai 2004 Jeg synes absolutt, uten tvil, at dere burde betale hele egenandels-beløpet. Det var jo dere som hadde lånt bilen, og fortsatt hadde den når innbruddet skjedde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 7. mai 2004 #14 Del Skrevet 7. mai 2004 Er det ikke sånn at det ikke er egenandel når det er forsøk på å stjele bilen da? Jeg mener at jeg slapp det fordi nøkkelhullet var ødelagt i min bil (pluss hærverk da...). Jeg anmeldte selvfølgelig forholdet og politiet var innom for å se etter fingeravtrykk. Det er som oftest egenandel ved tyveriforsøk. Endel forsikringsselskaper har likevel fritak for egenandel dersom man har alarm på bilen. Det er ikke bonustap ved tyveriforsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mai 2004 #15 Del Skrevet 7. mai 2004 Hei! Bare lurte på hvilket forsikringsselskap som har fritak på egenandel hvis man har bilalarm? takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orthia Skrevet 7. mai 2004 #16 Del Skrevet 7. mai 2004 Hei! Bare lurte på hvilket forsikringsselskap som har fritak på egenandel hvis man har bilalarm? takk for svar IF Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 7. mai 2004 #17 Del Skrevet 7. mai 2004 IF Den egenandelen har man sikkert betalt gjennom den høye premien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2004 #18 Del Skrevet 8. mai 2004 Selfølgelig er det du som lånte bilen som betalte det. Noe annet vil se rart ut. Har man lånt noe, så tenk over om du har råd til reprasjon eller egenandel. Hadde den vert hjemme hos dem, så hadde det antagelig ikke skjedd. Du skulle sagt meden gang til dem. at dette må du ta på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2004 #19 Del Skrevet 8. mai 2004 Ps) ubegripelig for meg at du lurer på det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå