Gå til innhold

STUDERE I NY

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen her bodd eller studert i New York? Har lyst å gjøre det, og tar gjerne mot tips og erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevelse for livet :-) Studerte bare der i 3måneder vel og merke.

Skrevet

Opplevelse for livet :-) Studerte bare der i 3måneder vel og merke.

Hva studerte du? og med hvilket byrå? :) Hvor bodde du?

Skrevet

Hva studerte du? og med hvilket byrå? :) Hvor bodde du?

Det var Fashion Management med Gateway College, så ikke så seriøst :-)

Bodde i Soho/Noho området.

Skrevet

Det var Fashion Management med Gateway College, så ikke så seriøst :-)

Bodde i Soho/Noho området.

Åh, akkurat det jeg vil studere :) vet du hvor mye penger du brukte? eller hvor mye du måtte spare opp osv? var det verdt pengene?

Skrevet

Åh, akkurat det jeg vil studere :) vet du hvor mye penger du brukte? eller hvor mye du måtte spare opp osv? var det verdt pengene?

Dette husker jeg desverre ikke, men jeg klarte meg fint med stipend :-)

Skulle jeg gjort det om igjen ville jeg heller dratt der uten å studere med gateway, da det ikke var særlig seriøst opplegg og koster masse.

Men det er et pluss å ha på CV, så om du tenker slik så ville jeg gjort det.

Skrevet

Dette husker jeg desverre ikke, men jeg klarte meg fint med stipend :-)

Skulle jeg gjort det om igjen ville jeg heller dratt der uten å studere med gateway, da det ikke var særlig seriøst opplegg og koster masse.

Men det er et pluss å ha på CV, så om du tenker slik så ville jeg gjort det.

Ok :) så du følte du fikk flere muligheter med å ha det på CVen? Takk for svar!

Skrevet

Ok :) så du følte du fikk flere muligheter med å ha det på CVen? Takk for svar!

Absolutt :-) Hadde fått mye avslag fra jobber, og da jeg kom hjem med Fashion management på CV'en fikk jeg intervju på dagen, pluss jobben. Dette er en fin måte å vise selvstendighet på :-) Angrer på ingen måte, en opplevelse for livet som jeg har vokst veldig på.

Skrevet

Absolutt :-) Hadde fått mye avslag fra jobber, og da jeg kom hjem med Fashion management på CV'en fikk jeg intervju på dagen, pluss jobben. Dette er en fin måte å vise selvstendighet på :-) Angrer på ingen måte, en opplevelse for livet som jeg har vokst veldig på.

Hørets flott ut! :) Måtte du ha gode karakterer for å komme inn på studiet i NY?

Skrevet

Hørets flott ut! :) Måtte du ha gode karakterer for å komme inn på studiet i NY?

nei, holder med generell studiekompetanse og penger :-)

Skrevet

http://www.fitnyc.edu/

Elller Pratt aller Parsons. Ikke kast bort penger på useriøse steder som Gateway.

Har du studert med noen av de? Eller vet du om folk med positive erfaringer? :)

Skrevet

Nei, kjenner ingen, dessverre, men jeg vet at de er alle tre vel ansett innen mote og design industrien.

Skrevet

Studerer i NY nå gjennom Gateway. Er enig med hun over her om at det åpner dører, men det er utrolig mye penger å måtte betale.

Skrevet

Samboeren min har student der I 4 år, men studerte til å bli data ingeniør :P så tviler han har så mange tips da

Skrevet

Skal nevnes at Fashion læreren ved Gateway er også foreleser på FIT :-) og at han lar dere gå på gjesteforelesninger som han får der. Vi var blant annet å så Nigel Barker og Visual merchandiser til vinduene til Bergdorf Goodman når de gjesteforeleste :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...