Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #21 Del Skrevet 6. mai 2004 Og der det trengs en moské: hvorfor ikke? Fordi moskeer er kvinnediskriminerende!!!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2004 #22 Del Skrevet 6. mai 2004 Fordi moskeer er kvinnediskriminerende!!!! :evil: Må ikke glemme at kristendommen ikke akkurat er ett prakteksemplar på ikke-diskriminering.... Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 6. mai 2004 #23 Del Skrevet 6. mai 2004 Finnes det flere slike kirker i Oslo, Poirot? Hvilke tenker du på da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 6. mai 2004 #24 Del Skrevet 6. mai 2004 Fordi moskeer er kvinnediskriminerende!!!!:evil: Hvordan da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #25 Del Skrevet 6. mai 2004 [Må ikke glemme at kristendommen ikke akkurat er ett prakteksemplar på ikke-diskriminering.... Men nå snakker vi om bygninger.. Og hva enn kristendommen og islam enn inneholder, så er kirker og moskeer to svært ulike ting mhp likstilling. Kirker er åpne for alle og jeg synes derfor at evt annen bruk av kirkene også skal være opne for alle.. Dessuten så mener jeg at alle bygg som først er vigslet som kirker "fortjener" å benyttes i tråd og ikke i strid med kristendom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2004 #26 Del Skrevet 6. mai 2004 Men nå snakker vi om bygninger.. Og hva enn kristendommen og islam enn inneholder, så er kirker og moskeer to svært ulike ting mhp likstilling. Kirker er åpne for alle og jeg synes derfor at evt annen bruk av kirkene også skal være opne for alle.. Det er akkurat her du tar feil....kirkene er ikke åpne for alle! Jeg har sett homofile, transer, narkomane, alkoholikere og mishandlere bli nektet adgang til kirker....så åpne var de kirkene... Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #27 Del Skrevet 6. mai 2004 Det er akkurat her du tar feil....kirkene er ikke åpne for alle! Jeg har sett homofile, transer, narkomane, alkoholikere og mishandlere bli nektet adgang til kirker....så åpne var de kirkene... Nei, nå må du gi deg!! Kirker er åpne for alle.. Å gå inn i.! Uansett så var mitt poeng kjønnsdiskriminering! Og der er i alle fall kirker og moskeer i hver sin ende av skalaen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #28 Del Skrevet 6. mai 2004 Hvordan da? Hallo i luken?? Kvinner får jo ikke adgang til mer en spesielle "ekstrarom".. De får ikke komme inn i hovedrommet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mordecai Skrevet 6. mai 2004 #29 Del Skrevet 6. mai 2004 Dette er en latterlig diskusjon uansett. Løsningen er opplagt: Legg de ubrukte kirkene ut for bud og la dem som er villig til å betale mest for dem få bruke dem til hva de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2004 #30 Del Skrevet 6. mai 2004 Nei, nå må du gi deg!! Kirker er åpne for alle.. Å gå inn i.! Uansett så var mitt poeng kjønnsdiskriminering! Og der er i alle fall kirker og moskeer i hver sin ende av skalaen!! Gi meg???? Unnskyld for at jeg serverer deg fakta jeg selv har bevitnet! Ang kjønnsdiskriminering så er ikke alenemødre velkommne til å stå at med sitt eget barn når det blir døpt, nettopp pga at de er alenemødre! (Dette gjelder selvfølgelig ikke samtlige kirker, men unntakene er der) Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #31 Del Skrevet 6. mai 2004 Legg de ubrukte kirkene ut for bud og la dem som er villig til å betale mest for dem få bruke dem til hva de vil. Det synes jeg er feil. Det er vigslede bygninger vi snakker om.. Jeg synes de fortjere å bli behandlet med respekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 6. mai 2004 #32 Del Skrevet 6. mai 2004 Finnes det flere slike kirker i Oslo' date=' Poirot? Hvilke tenker du på da?[/quote'] Så bilde av flere på nyhetene her om dagen, men husker ikke hva de heter. Mange ligger i sentrum . Kulturkirken Jabob var før en slik kirke, men med litt innssats er jo den nå i bruk på en alternativ måte. Er vel 3-5 stk totalt mener jeg å ha hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. mai 2004 #33 Del Skrevet 6. mai 2004 Dette er en latterlig diskusjon uansett. Løsningen er opplagt: Legg de ubrukte kirkene ut for bud og la dem som er villig til å betale mest for dem få bruke dem til hva de vil. Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #34 Del Skrevet 6. mai 2004 Det synes jeg er feil. Det er vigslede bygninger vi snakker om.. Jeg synes de fortjere å bli behandlet med respekt! Hvordan skal de behandles med respekt? Har du konkrete forslag til hvordan dette skal løses. JEg tror følgende forslag kan utelukkes - kirke, - bedehus, søndagsskole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 6. mai 2004 #35 Del Skrevet 6. mai 2004 Det synes jeg er feil. Det er vigslede bygninger vi snakker om.. Jeg synes de fortjere å bli behandlet med respekt! Er det respekt å la de forfalle eller rive dem? Eller å ha discoutested i dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #36 Del Skrevet 6. mai 2004 Er det respekt å la de forfalle eller rive dem? Eller å ha discoutested i dem? Jeg synes det er bedre å rive dem eller la dem forfalle enn å gjøre noe med dem som strider mot kristedom.. Et utested kan vel gå fint.. Men ikke et som har stripping osv.. Moske er ikke akseptabelt!!! Det er min mening.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 6. mai 2004 #37 Del Skrevet 6. mai 2004 Jeg synes det er bedre å rive dem eller la dem forfalle enn å gjøre noe med dem som strider mot kristedom.. Et utested kan vel gå fint.. Men ikke et som har stripping osv.. Moske er ikke akseptabelt!!! Det er min mening.. Oki, så ett sted med "fyll & fanteri" er OK, men ikke ett sted der man faktisk tilber gud og driver med religiøse handlinger? Husk at det er mye musikk som ikke er spesielt respektfylt eller kristent, noen kristne syn ikke det er OK å danse, eller å drikke, hvorfor går grensa ved stripping spesielt? Hvem skal sette retningslinjene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #38 Del Skrevet 6. mai 2004 Oki' date=' så ett sted med "fyll & fanteri" er OK, men ikke ett sted der man faktisk tilber gud og driver med religiøse handlinger?[/quote'] Jeg mener ikke at et sted med "fyll og fanteri" er en respektfull måte å bruke et gudhus på. Og tilbe en annen gud? NEI!! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 6. mai 2004 #39 Del Skrevet 6. mai 2004 I en by på Island (husker dessverre ikke hvilken), hadde de bygd om en kirke til barnehage. Det var en kjempesøt barnehage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2004 #40 Del Skrevet 6. mai 2004 I en by på Island (husker dessverre ikke hvilken)' date=' hadde de bygd om en kirke til barnehage. Det var en kjempesøt barnehage.[/quote'] Kjempebra bruk!! (i motsettning til å bruke det som moske :evil: ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå