Gå til innhold

Noen her med engstelig (unnvikende) pf?

Fremhevede innlegg

Skrevet

http://no.wikipedia.org/wiki/Engstelig_(unnvikende)_personlighetsforstyrrelse

Har lest en del om engstelig (unnvikende) personlighetsforstyrrelse nå og mistenker at jeg kan ha dette. Vet at det er vanlig å tenke at man har sånt fordi det kan ligne på så mye annet, men i dette tilfellet treffer de på alt.

Så er det noen her som har denne diagnosen? Hvordan behandles dere for det? Og hva skiller egentlig en personlighetsforstyrrelse fra vanlige psykiske lidelser?

Anonymous poster hash: 5caa3...f89
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det. Har prøvd mye forskjellig. Nå er det kognitiv terapi igjen, men har egentlig liten tro på det. Er du i behandling? I så fall kan du jo spørre ham/henne hva de mener?

Skrevet

Kun fagpersoner kan sette diagnoser. Oppsøk hjelp og forklar problemene dine. Du vil da få en utredning og evt diagnose. Lykke til!

Anonymous poster hash: 25052...4ae
Skrevet

Jeg har engstelig/unnvikende personlighetsforstyrrelse. Mange som leser om personlighetsforstyrrelser vil kjenne seg igjen, fordi skildringene av de forskjellige pf egentlig bare er en rekke personlighetstrekk. For at det skal være snakk om en pf, må man også oppfylle de generelle kravene til pf. Man må ha personlighetstrekk som er så rigide og vedvarende at det går ut over livet på en eller annen måte. Feks vil de aller fleste med sosial angst kjenne seg igjen i kriteriene for engstelig/unnvikende pf, da det går mye ut på det samme, men det er ikke snakk om en pf før det er veldig alvorlige tilfeller.

Anonymous poster hash: 40d8d...711

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...