Gå til innhold

heftig uke!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

min samboer har da ikke betalt strøm renigngen. han har ikke snakket med meg om dette og ved en tilfelighet fant jeg en regning om stenging av strøm på mandag! jeg ringte inn og de sa de ville stenge den på fredag (noe de gjorde) jeg er forbanna og sliten.

vi begge sitter med idiotiske kredittgjeld. noe vi nå MÅ bare ordne opp i.

jeg orker ikke mere tull, min sjef som er verdens beste ha sagt ja til å gi meg et lån som gjør at all gjeld forsvinner og jeg blir trekt hver mnd.

vi har sagt opp leiligheten og jeg og våres sønn flyttet inn til min far. hvor jeg har mulighet til å spare en god del 1000er i mnd

er det urimelig av meg å si at jeg ikke vil ha felles økonomi med han igjen? han har syndromet "regninger kastes i bosset"! og jeg har en gylden mulighet til å virkelig få økonomien min på rett skjør nå! men vil ikke dele et lån med bf. uansett om han fikser oppi sine økonomiske problemer. rett å slett fordi jeg da ville vært liv redd og psyko kontrollerende ovenfor det han må gjøre.

burde jeg la han flytte inn til meg den dagen jeg kan kjøpe meg en leilghet? uten at han står på noen av div tingene? bare krev penger for at han bor deg?

Anonymous poster hash: 23696...441

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min samboer har da ikke betalt strøm renigngen. han har ikke snakket med meg om dette og ved en tilfelighet fant jeg en regning om stenging av strøm på mandag! jeg ringte inn og de sa de ville stenge den på fredag (noe de gjorde) jeg er forbanna og sliten.

vi begge sitter med idiotiske kredittgjeld. noe vi nå MÅ bare ordne opp i.

jeg orker ikke mere tull, min sjef som er verdens beste ha sagt ja til å gi meg et lån som gjør at all gjeld forsvinner og jeg blir trekt hver mnd.

vi har sagt opp leiligheten og jeg og våres sønn flyttet inn til min far. hvor jeg har mulighet til å spare en god del 1000er i mnd

er det urimelig av meg å si at jeg ikke vil ha felles økonomi med han igjen? han har syndromet "regninger kastes i bosset"! og jeg har en gylden mulighet til å virkelig få økonomien min på rett skjør nå! men vil ikke dele et lån med bf. uansett om han fikser oppi sine økonomiske problemer. rett å slett fordi jeg da ville vært liv redd og psyko kontrollerende ovenfor det han må gjøre.

burde jeg la han flytte inn til meg den dagen jeg kan kjøpe meg en leilghet? uten at han står på noen av div tingene? bare krev penger for at han bor deg?

Anonymous poster hash: 23696...441

jeg sr stått for de meste utgiftene

husleien

tv

internett

barnehageregning

hannes eneste utgift var strømmen!!!!

ts

Anonymous poster hash: 23696...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt viktigste ansvar er å sikre barnet ditt en god oppvekst. Du må gjøre det du må for å få til dette. En samboer som ikke betaler regninger er langt under det som er best for barnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lar han flytte inn med deg igjen så får du ikke bare ansvar for ett barn, men to.

Gidder du det?

Det hadde ikke jeg gjort



Anonymous poster hash: 1fcbf...2c4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Når man har barn plikter man å forsøke ekstra hardt å få ting til.

Mitt forslag er at dere har separat økonomi, men at dere begge setter inn et fast beløp til en utgiftskonto hvor fellesutgifter går fra. Dere kommer frem til hvor stort beløpet dere setter inn månedlig skal være ved å ta et helt års utgifter og dele på 12. Om begge skal sette inn likt beløp eller om dere skal yte prosentvis ut fra deres inntekt må dere bli enig om. Det siste kan være aktuelt dersom en av dere har svært lav inntekt. Husk også at utgifter til barnet skal deles, men da må hele barnetrygden gå dit også. Det kan også være lurt å sette av et fast månedlig beløp fra begge til oppbygging av buffer (i fall vaskemaskinen e.l. ryker).

Idiotisk kredittgjeld blir man kvitt ved å knekke kortene og slutte å ta i mot nye. Så må man endre holdning: spare først, kjøpe etterpå.

Man er nødt til å være voksen når man har fått barn. Det er selvsagt anledning til å dyrke hobbier e.l ogåa når man har fått barn, men regningene må betales først.

Hvis mannen ikke går med på en deling av utgiftene i en eller annen form av den jeg foreslår så ville jeg ikke bodd sammen med han. Han får jo selv regne ut hvilke konsekvenser det får i forhold til å se barnet sitt hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Du er ikkje kjæresten til denne mannen, du er sponsoren hans. Det der hadde eg aldri orka nokonsinne. Er han far til barnet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er ikkje kjæresten til denne mannen, du er sponsoren hans. Det der hadde eg aldri orka nokonsinne. Er han far til barnet ditt?

ja det er barnefaren

ts

Anonymous poster hash: 23696...441

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

ja det er barnefaren

ts

Anonymous poster hash: 23696...441

Ok. Men uansett: Slutt å sponse han. Det er ingen grunn til å gjere det. Han må stå på eigne bein, og bidra sjølv inn i ein eventuell felles økonomi. Eg kjenner folk som har overteke administrasjonen av lønnskontoen til partneren sin, fordi vedkommande er heilt håplaus med pengar. Det, eller å flytte frå kvarandre, er det einaste som nyttar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...