AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #1 Skrevet 10. november 2013 Jeg er dødsforelska i en som går 5.året på medisin. Han er kjekk, sjarmerende, veltrent og populær. Henger i en sånn typisk "kul" gjeng hvor alle guttene også er sånne kjekkaser.Men han er ikke overlegen altså, snakker med alle, er hyggelig, morsom,tuller og er veldig flink med pasientene. Har stalket han litt på facebook og ser han også jobber på den lokale ambulansestasjonen, og tanken på at han er ute og tar vare på mennesker... Problemet er at jeg tror han har dame. Eller iallefall holder på med noen. Men hun er ikke i byen, hun studerer et annet sted, men han oppdaterer en gang i blant hvor han tagger henne og at han gleder seg til å besøke henne. Ser også at noen av kompisene (som jeg har på facebook, siden vi bor i liten by) har lagt henne til på facebook, jeg liker det ikke for jeg føler jeg ikke har sjans Noen her som har erfaring med medisinstudenter?Hvordan er de egentlig? Har jeg sjans? Han er som sagt veldgi hyggelig med alle, og jeg sendte ham en gang melding i fylla for noen måneder siden hvor jeg spurte om han ville ta en kaffe man han sa han hadde så mye å gjøre for tuiden men det var veldig hyggelig at jeg spurte. JHvordan tålker jeg dette? Er han interesert? Og siden hun jenta han nevner noengang er langt unna iallefall et år til, burde jeg prøve å få ham interessert? Råd please, jeg er så forelska!!! Anonymous poster hash: c943c...c03
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 10. november 2013 #2 Skrevet 10. november 2013 Du virker veldig opptatt av at han er en medisinstudent. Er du egentlig mest opptatt av han som person eller at du vet lønna han kommer til å få blir god? Siden du selv vet at han mest sannsynligvis er opptatt burde du holde deg borte fra han. Vær sosial med andre, så møter du nok en annen person en annen dag.
Snop Skrevet 10. november 2013 #3 Skrevet 10. november 2013 Hvis han hadde vært interessert, hadde han klart å funnet tid til en kaffe. 9
Gjest bustyvel Skrevet 10. november 2013 #4 Skrevet 10. november 2013 Spiller ingen rolle hva han studerer, han har tydeligvis dame? 8
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #5 Skrevet 10. november 2013 Skjønner heller ikke helt hvorfor du er så opphengt i at han er akkurat medisinstudent. Min erfaring er at disse er minst like ulike som "vanlige folk". Hvis han har dame og ikke var interessert i å ta en kaffe, ville jeg vel ikke vært for optimistisk, desverre. Utrolig hva man får presset inn i en ellers stram timeplan hvis man virkelig vil! Du bør ikke prøve å stjele noen annens kjæreste, uavhengig av om dama hans bor langt unna. Jeg synes ikke det er noen unnskyldning at "de får vært lite sammen det neste året". Det er da ikke ditt problem, eller din sak. Så lenge de er sammen, så må jo de ønske å være nettopp det. Anonymous poster hash: 850bd...5f8 4
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #6 Skrevet 10. november 2013 Nei,jeg lurer vel bare litt på hva jeg kan gjøre. Er jo mange gutter på mitt eget studie (økonomi) som er helt greie, men synes det er veldig tiltrekkende med en fyr som studerer medisin da.Liker jo han ikke bare for studiet,men har som inntrykk at de som studerer medisin ofte er populære blant jentene? De er jo ofte pene og trente i tillegg til å være smarte og han her er iallfall det. Han kom ut fra et langt forhold for ikke lenge siden så jeg håoer jo denne avstandsjenta er en rebound. Hva er det med legeguttene liksom? Tar jeg feil når jeg sier jeg mener de ofte har mer tilbud enn de andre studentene, som feks økonomi, ingeniør osv? Beklager skrivefeilene og om jeg virker sløvete, har vært på nach Anonymous poster hash: c943c...c03
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #7 Skrevet 10. november 2013 Haha, er du klar over hvordan mange medisinstudenter og leger egentlig er, eller! Skjønner virkelig ikke at damer blir avstands-obsessed så lett, bare fordi noen studerer noe eller jobber noe som setter i gang en eller annen fantasi oppi hodet på dem. Greier man ikke skille realitet fra fantasi? Det at man er flink med pasienter trenger bare å bety at man er flink med pasienter, og man kan fortsatt være en utro drittsekk mot kona si, eller en selvopptatt kjæreste som bryr seg mer om å lese enn å kose med deg. Medisinstudenter og leger er i det store og hele helt vanlige mennesker, på godt og vondt. De eneste tendensene kan være at mange medisinstudenter er høye på pæra, noe som ikke er så rart når man blir så til de grader usaklig forgudet av andre. Det føles ikke som et kompliment at noen blir forelska i deg for statusen din, og da blir det heller så man distanserer seg og prøver å bære over med dem. Mange blir heller sammen med en annen lege, så man slipper forgudingen. Jeg får totalt panikk når noen stalker meg, og det gjør dem automatisk uaktuelle. Du sier du bor i en liten by, og da regner jeg med han bare er på praksis der. Du skriver at han er flink med pasienter, så jeg regner med du enten er pasienten hans eller så jobber du på samme sykehus eller legekontor som han. Hvis det siste så burde du vite hvordan leger er, og at det ikke er noe å trakte etter. Hvis det første, gjør deg selv en tjeneste og legg det fra deg. Du trenger ikke en mann å leve gjennom. Bli lege selv heller da vel. Det skulle nok fjerne illusjonene... Anonymous poster hash: 78807...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #8 Skrevet 10. november 2013 Og når noen sier de ikke har tid til å treffe deg fordi de har for mye å gjøre, så er det et veldig høflig men bestemt avslag. Ikke interessert, altså. Gutta på økonomi kan forresten være minst like bra. Status er vel ikke så viktig? Anonymous poster hash: 78807...1eb
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #9 Skrevet 10. november 2013 Kjæresten min har også et yrke som jenter liker veldig godt. Vi står ikke i et forhold på facebook, rett og slett fordi at jeg har ekstremt nysgjerrige venner og tanter og han har noen nysgjerrige venner han også. Men alle han kjenner vet at han har dame, og selv om han sier det til jentene som legger an på han, så fortsetter de likevel og sender meldinger til han, og det var til og med noen som begynte å klå på han.. Jeg vil bare si at det er absolutt ikke morsomt når de jentene holder på sånn. Det er slitsomt og irriterende for begge. Så jeg håper at du kan klare å la fyren være i fred, siden han har kjæreste. Finn deg heller en fyr som ikke er opptatt. Anonymous poster hash: 5a9b2...aa8
lillsunshine Skrevet 10. november 2013 #10 Skrevet 10. november 2013 Trodde først at du skrev at han ikke var en overlege, og ikke at han ikke er overlegen. Morsomt. Men alvorlig. Høres ut som han har dame ja. Har han det er det ikke vits i å prøve seg så lenge han har opptatt. Du vil ikke oppnå noe med det, bare respekter at han og dama for det. Eller ville du likt at andre kvinner hadde prøvd seg på han mens du var sammen med han? Tror ikke det nei. Og det finnes andre, kjekke, snille, varmhjerta og gode fisker i havet, som ikke nødvendigvis er leger, men som har andre yrker som du vil kunne falle for.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #11 Skrevet 10. november 2013 Skjønner ikke hvorfor du tror det at han er medisinstudent er så positivt. Eksen min ble turnuslege etter hvert og han måtte flytte langt ut på landet og hadde helt forferdelige arbeidstider - med andre ord: ikke noe å trakte etter. Er nå sammen med en som har studert et annet profesjonsstudium og som jobber mye, men han kan iallfall ha delvis hjemmekontor på kveldstid, og det er også greit å vite at han om noen år kommer til å stige en god del i lønn. Sånn er det dessverre ikke for leger. Anonymous poster hash: 1db5b...f70
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #12 Skrevet 10. november 2013 Hvis han har dame er han opptatt og da lar du han være, uansett hvilket yrke han utdanner seg til. Anonymous poster hash: 159fd...a6d 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #13 Skrevet 10. november 2013 Nei,jeg lurer vel bare litt på hva jeg kan gjøre. Er jo mange gutter på mitt eget studie (økonomi) som er helt greie, men synes det er veldig tiltrekkende med en fyr som studerer medisin da.Liker jo han ikke bare for studiet,men har som inntrykk at de som studerer medisin ofte er populære blant jentene? De er jo ofte pene og trente i tillegg til å være smarte og han her er iallfall det. Han kom ut fra et langt forhold for ikke lenge siden så jeg håoer jo denne avstandsjenta er en rebound. Hva er det med legeguttene liksom? Tar jeg feil når jeg sier jeg mener de ofte har mer tilbud enn de andre studentene, som feks økonomi, ingeniør osv? Beklager skrivefeilene og om jeg virker sløvete, har vært på nach Anonymous poster hash: c943c...c03 Kjæresten min studerte juss, og det var tydeligvis også populært. Og verre nå som han har fått en attraktiv jobb. Selv synes jeg all den prestisjen og at folk liker yrket hans er litt irriterende. Virker også litt overfladisk at du vil ha fyren pga det han studerer? Kan trøste deg med at tidene har forverret seg for legene og at mange står uten fast jobb i mange år og ikke tjener så bra. Hadde heller gått for en ingeniør hvis det er sånne idiotiske ting du er opptatt av. Broren min studerer på NTNU og han har fått kastet jobbtilbud etter seg som leger kan se langt etter. Anonymous poster hash: 1db5b...f70 1
kills Skrevet 10. november 2013 #14 Skrevet 10. november 2013 Det virker som at han har noe på gang med noen andre og da ville jeg holdt meg unna. Ellers så er medisinstudenter mennesker på samme måte som oss andre.
Gjest Summers Skrevet 10. november 2013 #15 Skrevet 10. november 2013 Kjæresten min studerte juss, og det var tydeligvis også populært. Anonymous poster hash: 1db5b...f70 Ikke så rart, i likhet med medisin er det ganske høy jenteandel på jusen. Tror ikke det har så mye med prestisje å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #16 Skrevet 10. november 2013 Ikke så rart, i likhet med medisin er det ganske høy jenteandel på jusen. Tror ikke det har så mye med prestisje å gjøre. Det er klart, men også mange yrker jeg vil betegne som lavstatus som er etter han. Helt latterlig å se på. Feks ble et par jenter i vennegjengen min helt åpenbart interessert da han fortalte hva han jobbet med. Synes det er helt idotisk at enkelte har som kriterium at hvis noen er veltrente og har studert lenge, ja, da er det drømmepartneren. Jeg som må leve med han hverdag vet at lange arbeidstider kan være et innmari slit. Anonymous poster hash: 1db5b...f70
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #17 Skrevet 10. november 2013 Det er klart, men også mange yrker jeg vil betegne som lavstatus som er etter han. Helt latterlig å se på. Feks ble et par jenter i vennegjengen min helt åpenbart interessert da han fortalte hva han jobbet med. Synes det er helt idotisk at enkelte har som kriterium at hvis noen er veltrente og har studert lenge, ja, da er det drømmepartneren. Jeg som må leve med han hverdag vet at lange arbeidstider kan være et innmari slit. Anonymous poster hash: 1db5b...f70 Skriver under på dette. Jeg har datet og vært sammen med flere leger, og de er virkelig bare som folk flest med unntak av at de jobber veldig mye til ugunstige tider, hvis de ikke er i allmennpraksis. Tror ikke de hadde hatt så veldig draget hvis det ikke hadde vært for yrket deres, og grunnen til at jeg involverte meg med dem var at jeg ble kjent med dem gjennom studier og jobb, og fikk følelser for dem fordi jeg ble kjent med dem som privatpersoner. Ikke fordi jeg hadde en statusfiksering eller rosa drøm mht legerollen. Det var mange sykepleiere og andre statusjegere som hang rundt dem, og det er klart - de blir jo smigret til en viss grad av å plutselig være så populære, men innerst inne føler de det blir noe falskt med det. Anonymous poster hash: 78807...1eb
Gjest Emmanuelle Skrevet 10. november 2013 #18 Skrevet 10. november 2013 (endret) Nå ble jeg bekymra, kjæresten min er medisinstudent og vi er i avstandsforhold Men må også presisere at jeg ikke ble sammen med han for det han studerer, jeg er sammen med ham fordi han er den kleineste, teiteste, fineste og nydeligste mannen på jord. Endret 10. november 2013 av Emmanuelle
AnonymBruker Skrevet 10. november 2013 #19 Skrevet 10. november 2013 Nå ble jeg bekymra, kjæresten min er medisinstudent og vi er i avstandsforhold Men må også presisere at jeg ikke ble sammen med han for det han studerer, jeg er sammen med ham fordi han er den kleineste, teiteste, fineste og nydeligste mannen på jord. Tror ikke det er så veldig mange som tenker som ts, og iallfall ikke om medisinSTUDENTER. Don´t worry Anonymous poster hash: 1db5b...f70
Gjest Summers Skrevet 10. november 2013 #20 Skrevet 10. november 2013 Skriver under på dette. Jeg har datet og vært sammen med flere leger, og de er virkelig bare som folk flest med unntak av at de jobber veldig mye til ugunstige tider, hvis de ikke er i allmennpraksis. Tror ikke de hadde hatt så veldig draget hvis det ikke hadde vært for yrket deres, og grunnen til at jeg involverte meg med dem var at jeg ble kjent med dem gjennom studier og jobb, og fikk følelser for dem fordi jeg ble kjent med dem som privatpersoner. Ikke fordi jeg hadde en statusfiksering eller rosa drøm mht legerollen. Det var mange sykepleiere og andre statusjegere som hang rundt dem, og det er klart - de blir jo smigret til en viss grad av å plutselig være så populære, men innerst inne føler de det blir noe falskt med det. Anonymous poster hash: 78807...1eb Sykepleiere go andre statusjegere? Mener du at sykepleiere er statusjegere? Sykepleierne blir vel like mye kjent med legene som privatpersoner gjennom jobb som deg? Men nei jet tror ikke legene som har draget innerst inne føler det er falskt, tror de synes det er dritkult.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå