Gå til innhold

Uregelmessig menstruasjon


Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som kan hjelpe meg? Mensen min har vært ganske uregelmessig siden juni-juli, ikke mer enn 2-3 dager over. Før var mensen veldig regelmessig. kunne stille klokken etter den. Nå er jeg 5 dager på overtid. Hva kan dette skyldes, og når kontakte lege? Kan nevne at jeg også blør mye mindre enn før.

Og ja jeg har tatt gravitest. Er ikke gravid. Bruker forresten kobberspiral. Ingen hormoner inne i bildet. :-)

Tusen takk for svar!



Anonymous poster hash: 22915...ff8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliter med det samme. Slitt med det over lang tid nå. Vet fortsatt ikke hva det er.



Anonymous poster hash: db412...db8
Skrevet

Hvor gammel er du? Mensen blir mer og mer uregelmessig rett før menopause, noe kvinner vanligvis kommer i i 40-50 årene en gang. Men hvis du er yngre kan det skyldes stress, angst, vekt oppgang eller nedgang, undervekt, overvekt og i noen tilfeller hormonforstyrrelser som PCOS, hyper eller hypothyroidisme, hyperprolactinemia osv. Du kan nevne det til fastlegen. Man kan ta noen hormonprøver hos de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...