Gå til innhold

Forveksle UVI med klamydia?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den siste uken har jeg hatt UVI-lignende smerter om natten, men de har ikke vært tilstede om dagen. Natt til i går var det så ille at jeg ikke klarte å gå, mye vinder og skarpere smerter enn før. Da dro jeg til legen med urinprøve, men den slo ikke ut på UVI. Fikk allikevel medisiner mot det, siden jeg ofte har hatt UVI.

I dag hadde jeg en stripe blod i trusen da jeg våknet. Det har også vært litt lyserosa farge på papiret etter toalettbesøk.

Etter at jeg fikk p-stav for noen måneder siden har jeg mistet mensen helt. Kunn hatt bittelitt blødning.

Samtidig som dette slo kjæresten min opp for en uke siden, han hadde funnet seg en annen jente..

Jeg har aldri hatt kjønnssykdom før. Er det lett å forveksle UVI med klamydia?

Jeg har jo ikke hatt sex den siste uken, så symptomene har ikke kommet i forbindelse med sex..

Anonymous poster hash: eeb36...94d

Videoannonse
Annonse
Gjest RompeRusk
Skrevet

Det er mulig, men siden du fikk antibiotika er det jo 0 stress, siden de fleste antibiotikatyper en tar mot UVI også brukes mot klamydia

Skrevet

Kan være, jeg mistenkte både uvi og sopp når det viste seg å være klamydia.

Du bør uansett teste for det selv om du tar antibiotika.

Anonymous poster hash: e38c3...da7

Skrevet

Aner ikke om det er det, men er jo lett å sjekke det så slipper du å beskymre deg :)

Skrevet

Det er mulig, men siden du fikk antibiotika er det jo 0 stress, siden de fleste antibiotikatyper en tar mot UVI også brukes mot klamydia

Det stemmer ikke. Azitromax er mest effektivt mot klamydia. Det brukes sjelden (som førstevalg) mot UVI.

TS, det er nok lurt å teste seg.

Anonymous poster hash: 57670...87a

Skrevet

Okei, men da går jeg ned med en urinprøve på mandag.

Jeg fikk piller med dobbel dose av de medisinene jeg har brukt før da, men vil jo være sikker. Har jeg klamydia blir dette bruddet enda verre enn tidligere D:

Gjest RompeRusk
Skrevet

Det stemmer ikke. Azitromax er mest effektivt mot klamydia. Det brukes sjelden (som førstevalg) mot UVI.

TS, det er nok lurt å teste seg.

Så rart at det har stått i alle pakningsvedleggene mine på antibiotika mot at UVI at det også brukes mot klamydia, da :)

Skrevet

Så rart at det har stått i alle pakningsvedleggene mine på antibiotika mot at UVI at det også brukes mot klamydia, da :)

Merkelig, for det gjør det ikke på mine medisiner mot UVI. Kan ikke se at Klamydia er nevnt på for eksempel Trimetoprim og Selexid, som er de mest brukte medisinene for UVI.

Azitromax er førstevalget for Klamydia

http://felleskatalogen.no/t/medisin/azitromax-pfizer-546652

• Liker 1
Skrevet

Okei, men da går jeg ned med en urinprøve på mandag.

Jeg fikk piller med dobbel dose av de medisinene jeg har brukt før da, men vil jo være sikker. Har jeg klamydia blir dette bruddet enda verre enn tidligere D: Anonymous poster hash: eeb36...94d

Så bra du skal sjekke det. Et stemmer ikke, som noen hevder her, at antibiotika mot UVI nødvendigvis hjelper mot klamydia. Heldigvis er klamydia lett å behandle, så ingen krise :)

Skrevet

Sikker på at du ikke har hatt klamydia? Neida :P

Har hatt UVI mange ganger og fått skrevet ut mange forskjellige piller og til tider veldig sterke piller fordi infeksjonen har satt seg langt opp og slått ut maks, og har aldri fått noen piller som også hjelper mot klamydia. For streptokokker derimot har jeg fått samme piller som også brukes mot klamydia, men i annen dosering.

Skrevet

Jeg går på selexid, står ingenting om klamydia i pakkingsvedlegget, så jeg går nok til legen for å være 100% sikker :)

Gjest RompeRusk
Skrevet

Sikker på at du ikke har hatt klamydia? Neida :P

Har hatt UVI mange ganger og fått skrevet ut mange forskjellige piller og til tider veldig sterke piller fordi infeksjonen har satt seg langt opp og slått ut maks, og har aldri fått noen piller som også hjelper mot klamydia. For streptokokker derimot har jeg fått samme piller som også brukes mot klamydia, men i annen dosering.

Aaah, kan være jeg forveksler det med antibiotika mot streptokokker da, siden jeg har halsbetennelse sånn ca 300 ganger i året :P Er ihvertfall en type antibiotika jeg har tatt mange ganger som også har vært mot klamydia :)

Gjest RompeRusk
Skrevet

Jeg går på selexid, står ingenting om klamydia i pakkingsvedlegget, så jeg går nok til legen for å være 100% sikker :)

Hehe, for å si det sånn, så bør du dobbeltsjekke alt som blir sagt på KG med fagkyndige.. ;)

• Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet

Merkelig, for det gjør det ikke på mine medisiner mot UVI. Kan ikke se at Klamydia er nevnt på for eksempel Trimetoprim og Selexid, som er de mest brukte medisinene for UVI.

Azitromax er førstevalget for Klamydia

http://felleskatalogen.no/t/medisin/azitromax-pfizer-546652

Forvekslet UVI med streptokokker, my bad :) Dobbeltsjekke med lege bør en jo alltid uansett hva man leser her inne :P

Skrevet

Forvekslet UVI med streptokokker, my bad :) Dobbeltsjekke med lege bør en jo alltid uansett hva man leser her inne :P

Jeg ville nok heller søkt råd hos legen, enn fra en som kaller seg RompeRusk, ja ;)

• Liker 2
Gjest RompeRusk
Skrevet

Jeg ville nok heller søkt råd hos legen, enn fra en som kaller seg RompeRusk, ja ;)

:kyss2:

Skrevet

Nei, det gjør de absolutt ikke.

Anonymous poster hash: a6ea2...f08

• 3 måneder senere...
Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Hva ble det til? Var det Klamydia?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...