Gå til innhold

dreit meg ut på ebay...hva nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

skulle bestille en vare, så at varen kostet 96 nkr, frakt skulle bli på 98nkr sto det, ok tenkte jeg, da blir det under 200 kr, klikker kjøp og går inn på paypal, der står det plutselig 203nkr. Så jeg prøver og avbryte kjøpet men det går ikke.

Sender melding til selger og forklarer situasjonen å ber pent om å få kanselert handelen, får svar tilbake at det kan jeg bare glemme, regler er regler.

så hva gjør jeg nå? jeg har ikke betalt enda, og har vel ikke så veldig lyst heller da det med norske tollsatser, omkostninger osv vil komme på ca 5-600kr, og tingen jeg handlet koster ca 400 her i norge.

og hvordan kann det komme på 203? 98+96 blir da ikke 203?



Anonymous poster hash: 2a2f8...5e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke betale moms og gebyr når selve varen koster under 200 kroner.

Og paypal tar vel et lite gebyr, er det en prosent eller noe sånt? Da kan det bli noen kroner dyrere.

Endret av Viktualia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Om det er totalsummen av varen + pakking og frakt som kom på totalt 203 NOK så er du innenfor 200 kroners grensen/regelen.

Det er når varens verdi (det du betaler for varen) er over 200 NOK at du betaler eventuelt toll for varen (dersom den er tollpliktig gods), og mva av totalsummen varekostnad + forsendelseskostnad.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir noen kroner dyrere enn du først tenkte fordi paypal tar et lite gebyr:)

Men som alle sier, du slipper toll :)



Anonymous poster hash: 13768...baa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skyldes at Ebay bruker hyggeligere valutarater enn Paypal, tror jeg, og du betaler i valutaen Ebay benytter. Så når du skal handle for $20 kan Ebay vise dette som et lavere beløp i NOK enn hva Paypal regner det om til i NOK. Det kan gi noen kroner forskjell.

Det skal normalt holde at gjenstanden koster <kr200. Du kan ev. be selger spesifisere kun kostnaden til gjenstanden og ikke fraktkostnad på pakken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...