Gå til innhold

Fødte i utlandet.


Gjest Xavia

Anbefalte innlegg

Gjest Xavia

Kom bare til å tenke på en liten ting...

Da jeg fødte , så fødte jeg i utlandet. En svært behagelig opplevelse. Flink jordmor, rolig og avslappende omgivelse, og det jeg husker som behageligst; dempa belysning.

Hvordan er det her i hjemlandet, man må vel ikke ligge der i full flombelysning, eller?

Misforstå meg rett, det er jo ikke superviktig, men jeg bare begynte å tenke, og husker det med lyset som kjempebehagelig. Særlig da beibisen kom opp på magen min.

Jeg og min daværende samboer var også alene store deler av fødselen. (Positivt for oss, fødselen ble på en måte litt mer privat.) Jordmor kom jo innom nå og da, men var ikke aktiv før pressveene kom. Da var hun fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der jeg har fødet og skal føde igjen, er det helt fantastisk. Det er ikke mange åra siden denne fødeavd. ble bygd. Det er fine farger på rommene, jeg husker ikke helt hvordan det er med lysene, det kan man vel egentlig velge selv, tror jeg. De har en lang benk og der er det vekt, bleier, så ligger det noen rosa og noen blå tepper der (kjempe koselig).

Sist gang jeg l der og det var på sommeren, og da fikk jeg en svensk som hadde sommerjobb (tror jeg) og hun var bare så koselig. For man kan jo treffe på ganske mange sure også. Vi var også alene, jeg tror det var rett før jeg ville begynne og "trykke". Og slik har det vært de tre gangene jeg har fødet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg født i Danmark, Island, og så her i Norge og kan ikke sige at det var spor hyggeligt hverken i Danmark eller her i Norge men på Island havede vi dempet lys, farvet på fødestuen, en kasette spiller/radio, og vi fik lov til at være alene det meste af tiden, ville ønske at der var en privat føde klinik her i Norge men det er der desværre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...