Gå til innhold

Tarifflønn for butikkmedarbeider


Miss Ironheart

Anbefalte innlegg

Jeg er 34 år gammel, og har nå jobbet 8 år sammenhengende i samme bedrift som butikkmedarbeider, i 80-100% stilling. Utenom dette har jeg jobbet 2 år i andre butikker som butikkmedarbeider, ett år i hver. Jeg har generell studiekompetanse også, men ikke fagbrev. Butikken betaler tarifflønn, men jeg tror jeg får for lite betalt. Skulle jeg ikke fått høyere betalt enn lønnstrinn 5, med den ansieniteten jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere tariffavtale eller får du utbetalt etter den?

Lønnstrinn 5 for butikk, kontor og lageransatte er 157,54,- timen. Hva får du? Opp mot lønn så er det både viktig å sjekke beløpet du får og lønnstrinnet. Hvilke lønnssats har du sett på?

Er du organisert i hk? Hvis du er det ville jeg tatt kontakt med de og spurt om det er riktig lønn.



Anonymous poster hash: 7de21...67b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge tariff går du opp ett lønnstrinn annethvert år om du jobber mindre enn 12 timer uken I snitt, og en gang i året om du jobber mer. Du begynnte da du var 26 år gammel, og skulle da begynnt på lønnstrinn 3 (over 25 eller gen.stud.komp.), og skulle deretter med 80-100% stilling gått opp ett trinn i året, og havnet på lønnstrinn 6 for 5 år siden. Butikken skylder deg i teorien da mellomlegget mellom disse trinnene, litt forskjell i beløpet fra år til år, men tar vi utgangspunkt i 80% stilling og dagens satser har du da fått 23000 for lite lønn hvert år de siste 5 årene, totalt litt over 100 000 etter dagens tariff.

MEN... Det er nok ikke bare bare å prøve å få dette utbeltalt. Er også lettere sagt enn gjort å regne seg fram til hvor mye du evt. skulle ha hatt, selv om det nok går an hvis du har alle lønnslipper og slikt siden du begynnte der.



Anonymous poster hash: 27ea5...f66
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...