Gå til innhold

Tatovering i korsryggen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Lurte på om noen av dere vil dele erfaringer med tatovering i korsryggen? Blir den påvirket/forandret under et svangerskap?

Har planer om å ta en, men lurer på om den vil forandre seg dersom jeg skulle bli gravid om ikke så lenge... Har en på magen som sikkert må fornyes etter en graviditet.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

da æ sku føde, fikk æ spørsmål om æ hadde tattoo i korsryggen... har jo ikke d så svara næi. jordmora sa at hadde æ hatt d, så ville æ ikke fått epidural, uansett kor mye æ ba om d..

grunn e at farga kan kom sæ inn i ryggraden(eller nå sånt) å gjør skade dær.

så, vil du ha epidural, vil æ fraråde dæ å ta tattoo dær..

så e du på den sikre sia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi
da æ sku føde, fikk æ spørsmål om æ hadde tattoo i korsryggen... har jo ikke d så svara næi. jordmora sa at hadde æ hatt d, så ville æ ikke fått epidural, uansett kor mye æ ba om d..

grunn e at farga kan kom sæ inn i ryggraden(eller nå sånt) å gjør skade dær.

så, vil du ha epidural, vil æ fraråde dæ å ta tattoo dær..

så e du på den sikre sia :)

Vær så snill og ikke skriv dialekt. Det er ett mareritt å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vær så snill og ikke skriv dialekt. Det er ett mareritt å lese.

What the.......????????

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill og ikke skriv dialekt. Det er ett mareritt å lese.

Hvis du ikke orker, trenger du jo ikke å lese det.

Det er ikke norskstil dette her, men et internettforum. Jeg har ikke problemer med å lese dette selv om jeg ikke kjenner dialekten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge reglene blir overholdt og man bruker alminnelig folkevett kan man gjøre mye.

-Ser ikke at noen regler er brutt her.

Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bjørnsdatter

Det er visstnok forskjell på jordmødre og sykehus når det gjelder tatoveringer i korsryggen og epidural. Noen sier som det har blitt sagt før at "du får ikke samme hvor mye du ber om det", mens andre ikke spør en gang. Du bør sjekke sykehuset hos deg/sjekke alternativer før du velger å tatovere deg der - hvis du vil ha epidural, da. Ikke alle som vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunn e at farga kan kom sæ inn i ryggraden(eller nå sånt) å gjør skade dær.

så, vil du ha epidural, vil æ fraråde dæ å ta tattoo dær..

så e du på den sikre sia :)

Det er mer enn skade som skjer om du får tatooerings farge i ryggraden. Skulle det skje så dør du!

Ville valgt et annet sted å ta tatooeringen om jeg var deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

Jeg spurte jordmoren min om akkurat dette for en stund siden, og hun sa at epiduralen som regel blir satt lenger opp enn der tatoveringen i korsryggen er. Hun mente det ikke ville være noe problem i det hele tatt å be om epidural selv om jeg har tatovering i korsryggen.

Men praksisen kan jo variere fra sted til sted, og størrelsen på tatoveringen har sikkert også noe å si.

Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var jeg som skrev første innlegget, og det jeg spurte om var om selve tatoveringen blir forandret under svangerskapet? Jeg vet jo at den på magen vil forandre seg... Det med epidural er jeg fullstendig klar over!

Ellers takker jeg for svar så langt, selv om ingen har svart på akkuratt det jeg lurte på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kan jo si at den tatoveringen jeg har bestemt meg for er ikke så veldig bred, men den går gansek langt ut på hver side av korsryggen, det er særlig her jeg lurer på om den vil forande seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *nurket*

Jeg har en tatovering på korsryggen + nederst på magen, og begge overlevde 2 svangerskap :-)

Jeg fikk også epidural ved første fødselen. Det var ikke noe problem selv om jeg hadde tatovering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...