AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Dette er litt merkelige greier. Vil først si at jeg er faktisk frisk psykisk, for det kan være at det virker som om at noe ikke er normalt når jeg skriver dette. Men det har vært flere ganger om jeg har drømt noe vondt og ekkelt, at jeg har fortalt meg selv mens jeg har drømt at dette bare er en drøm (som i "X(mitt navn) dette er bare en drøm. Du må våkne nå!") og så våkner jeg litt etter. Jeg synes dette er skikkelig rart, fordi jeg trodde ikke det var mulig at jeg kunne snakke til meg selv mens jeg drømte at det ikke er virkelig. Er det underbevisstheten som kanskje vet at jeg drømmer og på en måte forteller dette til meg om jeg drømmer noe ekkelt? Eller har jeg kanskje en psykisk sykdom likevel? Det er ikke noe jeg opplever på dagtid altså, og når det skjer i drømmene så er det ikke som om at det er en annens stemme som sier det til meg, men min egen. Anonymous poster hash: 45e4d...866
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 Dette er helt normalt Anonymous poster hash: 9a87a...af2 1
Gjest Awzm me Skrevet 7. november 2013 #3 Skrevet 7. november 2013 Ikke unormalt å finne ut at man drømmer. Neste gang det skjer burde du prøve å utforske drømmen litt, prøv å fly for eksempel, kjempemorsomt! Det kalles lucid dreaming, eller bevisst drømming. 1
positivitet Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 Helt normalt. Opplever også det. Skulle ønske det skjedde oftere. Har skjedd at jeg drømmer at noen skal ta meg eller drepe meg, så våkner jeg opp i drømmen og sier til meg selv: Du kan drømme videre (men slapp av det er bare en drøm) eller du kan velge å avbryte drømmen. I skumle drømmer avbryter jeg alltid, for jeg er redd noen skal ta meg :-P Har også våknet opp og skal prøve å fly. Det er kjempemorsomt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå