Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

redigert bort.

Endret av hoy
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei som jeg kjenner litt gikk gjennom operasjon for underbitt. Etter operasjonen ser hun helt vanlig ut, ingen synlige arr eller deformiteter.

Ved en slik operasjon kapper legene av kjevebeinet, tar bort litt og skjøter det sammen igjen. Hun lå vel i 3-4 uker etter operasjonen og spiste bare omelett eller flytende næring mens det grodde sammen. I en slik periode kan det være vanskelig å få i seg nok næring, men den tapte vekta kommer fort tilbake når man kan bruke kjeven/tennene normalt igjen.

Jeg vet at hun jeg kjenner ble drittlei av omelett, men jeg vet ikke om hun måtte bruke regulering og evt. hvor lenge. Jeg vil tro at de fleste som gjennomgår en slik operasjon må ha regulering i noen måneder etterpå, i verste fall må man kanskje trekke en tann for å få plass.

Skrevet

Jeg skal operere for underbitt når det er min plass i køen på sykehuset! :)

Har gått med regulering i nesten 2 år.

Alle hos kjeveortopeden sier hele tiden at jeg kan glede meg, at alle som gjør det er såååå fornøyd, at det kommer til å bli sååååå fint. De har nok sett resultater en del, og da var jeg forventinger til at det blir bra! :)

Prosedyren er inn mandag, operere tirsdag, hjem onsdag. Kjeven står i ledd, kjeven blir klikket bak i riktig ledd, og så låses kjeven. Den skal være låst i 6 uker! De jeg vet om som har operert slik har gått ned i vekt. Men det kommer jo selvsagt ann på inntaket.

Noen, som meg, må bare flytte underkjeven, andre må flytte overkjeven, og noen må flytte på begge. Så er litt individuelt!

Jeg gleder meg som et barn på julaften til å se resultatet! Håper det snart er min tur! :)

Masse lykke til! :)

Anonymous poster hash: ec0a4...dea

Skrevet (endret)

Jeg skal operere for underbitt når det er min plass i køen på sykehuset! :)

Har gått med regulering i nesten 2 år.

Alle hos kjeveortopeden sier hele tiden at jeg kan glede meg, at alle som gjør det er såååå fornøyd, at det kommer til å bli sååååå fint. De har nok sett resultater en del, og da var jeg forventinger til at det blir bra! :)

Prosedyren er inn mandag, operere tirsdag, hjem onsdag. Kjeven står i ledd, kjeven blir klikket bak i riktig ledd, og så låses kjeven. Den skal være låst i 6 uker! De jeg vet om som har operert slik har gått ned i vekt. Men det kommer jo selvsagt ann på inntaket.

Noen, som meg, må bare flytte underkjeven, andre må flytte overkjeven, og noen må flytte på begge. Så er litt individuelt!

Jeg gleder meg som et barn på julaften til å se resultatet! Håper det snart er min tur! :)

Masse lykke til! :)

Anonymous poster hash: ec0a4...dea

Endret av hoy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...