AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #1 Skrevet 7. november 2013 Er det å bli blodgiver en tilstrekkelig måte å finne ut om man har HIV? Tør ikke gå til fastlegen og spørre om test.Anonymous poster hash: a60dc...9b2
Blådiamant Skrevet 7. november 2013 #2 Skrevet 7. november 2013 (endret) De tester for HIV ja, men jeg synes det er tragisk at du vurderer å utnytte ressursene hos blodbanken for å sjekke deg for HIV eller andre ting. Skjønner ikke hvorfor du ikke tør å gå til fastelegen?? Endret 7. november 2013 av Blådiamant 9
LittDiva Skrevet 7. november 2013 #3 Skrevet 7. november 2013 De taralle testene , før du får lov å gi blod. Men blir det ikke akkuart det samme om du går hit eller dit?
Blådiamant Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 De taralle testene , før du får lov å gi blod. Men blir det ikke akkuart det samme om du går hit eller dit? Blir jo ikke helt det samme siden blodbanken er gratis, men ja, testene blir vel de samme.
Kara W Skrevet 7. november 2013 #5 Skrevet 7. november 2013 Har blodbanken lov til å fortelle deg svaret på testene da? I andre tilfeller er det kun legen din som kan gi svarene, og regner da med at blodbanken vil kun svare ja eller nei på om du kan gi blod. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #6 Skrevet 7. november 2013 Blir jo ikke helt det samme siden blodbanken er gratis, men ja, testene blir vel de samme. Hiv-test er uansett gratis, ref smittevernloven. Og leger har taushetsplikt, og du behøver ikke si hvorfor du vil ha testen, så det er ingen grunn til å ikke bruke fastlegen/helsestasjonen. Og selvfølgelig lar ikke blodbanken folk med Hiv gå rundt uten å vite det. De har helsepersonell der også, som kan opplyse om dette. Anonymous poster hash: 1f41f...c60 6
LittDiva Skrevet 7. november 2013 #7 Skrevet 7. november 2013 Blir jo ikke helt det samme siden blodbanken er gratis, men ja, testene blir vel de samme. Tenkte mer på om TS gruer seg til dette.. Olafia? om du bor i Oslo , eller er her en eller annen gang .
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #8 Skrevet 7. november 2013 Legen din får vel beskjed om det hvis du får positivt resultat... Jeg var på ungdomshelsestasjonen, og skulle sjekke meg for klamydia. De spurte om jeg hadde hatt sex med utenlandske eller menn som har hatt sex med menn. Jeg svarte at jeg hadde hatt det, og da var det de som anbefalte HIV-test.. Gratis var det også. Negativ, heldigvis. Anonymous poster hash: d0602...3d3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #9 Skrevet 7. november 2013 Blodbanken kan ikke skjule for folk at de har jiv, de er pliktig å informere om det pga pasienten kan smitte andre om han/hun ikke vet om sin hiv.Anonymous poster hash: 88305...503
Blådiamant Skrevet 7. november 2013 #10 Skrevet 7. november 2013 Hiv-test er uansett gratis, ref smittevernloven. Og leger har taushetsplikt, og du behøver ikke si hvorfor du vil ha testen, så det er ingen grunn til å ikke bruke fastlegen/helsestasjonen. Og selvfølgelig lar ikke blodbanken folk med Hiv gå rundt uten å vite det. De har helsepersonell der også, som kan opplyse om dette. Anonymous poster hash: 1f41f...c60 OK, viste ikke at det var gratis hos legen også Prøver bare å overbevise TS om å gå til legen, istedenfor å utnytte blodbanken når han/hun tydeligvis ikke har tenkt å gi blod
Teeny Skrevet 7. november 2013 #11 Skrevet 7. november 2013 Du trenger ikke gå til fastlege. Man kan ta det på sykehuset hos hudklinikken feks hvor man kan testes for diverse kjønnssykdommer.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #12 Skrevet 7. november 2013 Ja, eller hvis du ikke vil spørre legen om å bli testet kan du jo bare bli gravid så blir du sjekka for det automatisk... Hvorfor skal det være flaut å be legen om å sjekke helsa di? Det viser jo bare at du ønsker å ta vare på deg selv og være ansvarlig... Hvis du ikke har planer om å gi blod om du skulle bli godkjent så går du til legen for å ta disse testene Anonymous poster hash: b8a4b...d4e 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #13 Skrevet 7. november 2013 OK, viste ikke at det var gratis hos legen også Prøver bare å overbevise TS om å gå til legen, istedenfor å utnytte blodbanken når han/hun tydeligvis ikke har tenkt å gi blod Hvor har jeg sagt at jeg ikke vil gi blod? Om jeg blir godkjent, så gjør jeg det. Da slår jeg to fluer i en smekk. Slipper å si ordene "kan jeg få en hiv test?" og kan begynne å gi blod samtidig.Anonymous poster hash: a60dc...9b2
navnet Skrevet 7. november 2013 #14 Skrevet 7. november 2013 Om du synes det er flaut så kan du jo bare be om fullstendig sjekk? Nå er det noen år siden jeg var singel, men jeg gikk regelmessig til legen å ba fullstendig understellskontroll. Alt alt alt liksom . Digresjon, jeg måtte ringe en gang noen dager etter at svarene var kommet fram, fordi hivtesten ikke hadde kommet. Når jeg ringer så sier damen: nå har jeg funnet deg i systemet! Skal vi se,.... Hiv. Hmmmm *lang stillhet mens jeg dør inni meg* Oi da... *mer stillhet, nå er jeg på gråten * ÅJA DER STÅR DET JA! negativ! Takk for at du ringte, hade! *klikk*
Blådiamant Skrevet 7. november 2013 #15 Skrevet 7. november 2013 Hvor har jeg sagt at jeg ikke vil gi blod? Om jeg blir godkjent, så gjør jeg det. Da slår jeg to fluer i en smekk. Slipper å si ordene "kan jeg få en hiv test?" og kan begynne å gi blod samtidig.Anonymous poster hash: a60dc...9b2 Så flott
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #16 Skrevet 7. november 2013 Om du synes det er flaut så kan du jo bare be om fullstendig sjekk? Nå er det noen år siden jeg var singel, men jeg gikk regelmessig til legen å ba fullstendig understellskontroll. Alt alt alt liksom . Digresjon, jeg måtte ringe en gang noen dager etter at svarene var kommet fram, fordi hivtesten ikke hadde kommet. Når jeg ringer så sier damen: nå har jeg funnet deg i systemet! Skal vi se,.... Hiv. Hmmmm *lang stillhet mens jeg dør inni meg* Oi da... *mer stillhet, nå er jeg på gråten * ÅJA DER STÅR DET JA! negativ! Takk for at du ringte, hade! *klikk* Uff, kan tenke meg at det var et kjipt øyeblikk Så da vil blodbanken gi meg beskjed om ting som evt. er galt?Anonymous poster hash: a60dc...9b2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #17 Skrevet 7. november 2013 Blodbanen sjekker jo ikke for noe annet enn HIV, så det er flere lettere å slå flere "fluer i en smekk" ved å be om en full sjekk for alle kjønnssykdommer hos legen. Anonymous poster hash: 9ac13...e76
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #18 Skrevet 7. november 2013 Sorry mac, hvis du ikke er moden nok til å be legen om en HIV-test er du virkelig ikke moden nok til å ha sex. Anonymous poster hash: 86097...a5a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå