Pasjonsblomst Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Hei Jeg klær dattera mi i nesten utelukkende i ulltøy nå om dagen.. ullongs og ullbody, og gjerne noe mellomlag også. MEN: synes ulltøyet er ganske kjedelig sammenlignet med bomull etc. Vil gjerne ha litt farger osv. Går mye i lilla og rosa bodyer fra Janus og den slags.. Noen som har noen tips her? Særlig på bodyer, for ullongs får man jo med litt mønster og farger og slikt. Tar gjerne imot tips til eventuell "pimp my ulloutfit" også, f,eks om dere bruker en liten kjole over, eller også tips til gode ullbukser og ulljakker (mellomlag). Vil gjerne ha litt spreke farger. Mønstret body?
Schadenfreude Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Følger med her. Vi drar "vanlige" klær over ulltøyet på poden her. Tynn ullbody eller trøye pluss strømpis og standard klærne over. Ulltøyet er så kjedelig! Har forsåvidt litt hjemmestrikk, men det blir litt for fint for barnehagen. Han er som regel møkkete fra topp til tå etter endt "arbeidsdag".
Pasjonsblomst Skrevet 6. november 2013 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2013 Har funnet noe jeg liker litt: Kattnakken Småfolk Freds World Generelt så virker det som om man må opp til 250-300 for å få noe mer spesielt. Også er det jo den lekeulla fra Janus osv- den er leken og fin- men passer ikke dattera mi i fargene.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #4 Skrevet 6. november 2013 Hva med å kjøpe håndlaget? Ser mange som syr barneklær i ull som har artige stoff og spreke farger. Anonymous poster hash: 88717...87b
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #5 Skrevet 6. november 2013 syns name it har mye fint i ull Anonymous poster hash: 34b75...709
Gjest shockgirl Skrevet 6. november 2013 #6 Skrevet 6. november 2013 Her har de mye fint: http://woolland.no/baby-0-2-ar/ullundertoy-baby/jente
Leanne Skrevet 6. november 2013 #8 Skrevet 6. november 2013 Hadde ofte på tynn ull og så en tunika/kjole over inne i bhg på jenta mi inni mellom når hun ønsket å pynte seg fra 3-4 års alderen. Gutten fløy rundt i bare kjedelig ulltøy, men var varm og kunne bevege seg - og så ikke ut til å bry seg om manglende farger Ikke skap behov som ikke er der, så lenge barna er varme og har klær de kan bevege seg i så er de som regel fornøyde 1
Pasjonsblomst Skrevet 6. november 2013 Forfatter #9 Skrevet 6. november 2013 Hadde ofte på tynn ull og så en tunika/kjole over inne i bhg på jenta mi inni mellom når hun ønsket å pynte seg fra 3-4 års alderen. Gutten fløy rundt i bare kjedelig ulltøy, men var varm og kunne bevege seg - og så ikke ut til å bry seg om manglende farger Ikke skap behov som ikke er der, så lenge barna er varme og har klær de kan bevege seg i så er de som regel fornøyde Behovet for varme og bevegelige klær er der! Check! Ser det ikke som et problem at jeg som bruker penger på ulltøy vil ha valgfrihet mellom f.eks lyserosa eller rødoransjelilla? Begge deler er jo uansett mykt og behagelig for barnet.. (jeg synes ikke det er grusomt å la henne gå i lyserosa Janus heller.. langt ifra) hehe.
Leanne Skrevet 6. november 2013 #10 Skrevet 6. november 2013 Ikke noe problem det, bare man ikke svir av mange ekstra lapper for å få noen striper på tøyet Jeg ville i hvertfall ikke prioritert å bruke pengene på det..
Pasjonsblomst Skrevet 6. november 2013 Forfatter #11 Skrevet 6. november 2013 Ikke noe problem det, bare man ikke svir av mange ekstra lapper for å få noen striper på tøyet Jeg ville i hvertfall ikke prioritert å bruke pengene på det.. Kjenner det sitter litt langt inne her også....Jeg bruker som regel kjøpe "den vanlige ulla" på f.eks 30 %. De har på obs denne uka blant annet.... Så det jeg egentlig lurer på er billig og gøyal ull
Leanne Skrevet 6. november 2013 #12 Skrevet 6. november 2013 Billig fint ull er nok ikke så lett å finne, se om det er noe outlet i nærheten av deg, ullfabrikkene eller barnebutikker. Har du slitt hvit ull kan du sette strikker på det, sånn at det danner noen "klumper", så farge det i vaskemaskinen med klesfarge. Når du tar av strikkene vil det danne mønster med ringer i forskjellig størrelse...
Schadenfreude Skrevet 6. november 2013 #13 Skrevet 6. november 2013 Ikke skap behov som ikke er der, så lenge barna er varme og har klær de kan bevege seg i så er de som regel fornøyde Ungen er stort sett fornøyd uansett hva han får på seg (men nå om dagen er genseren med brannbil på EKSTRA stas). Mora syns derimot det er skrekkelig kjedelig at det nesten bare er blå ull å få til disse små guttene (og rosa til jenter, selvsagt). Samtidig ser jeg ikke poenget med å bruke haugevis av penger på slikt, så her har jeg kjøpt litt fargerike varianter fra Pierre Robert (nettopp fordi jeg likte fargene) og kjedelig ull fra Saba og Janus.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #14 Skrevet 6. november 2013 Her er første pri god og varm umge i komfortable klær, men serpoenget ditt. Er gøy å kle opp ungen litt og ettersom de blir eldre så synes de også det er artig. Mange kjekke tips her, selv synes jeg også at Vossatassar sin monsterull er litt artig, i tillegg så finner man enkelte andre plagg fra andre merker som skiller seg litt ut. Anonymous poster hash: 58dda...412
Gjest pysepusen Skrevet 6. november 2013 #15 Skrevet 6. november 2013 I år har jeg kjøpt ull fra Pierre Robert, Name It, Safa og Janus. Får mye skryt over stilig ull til begge barna
Leanne Skrevet 6. november 2013 #16 Skrevet 6. november 2013 Pierre Robert er ikke så dyrt i utgangspunktet, men ser ofte at det også er på tilbud på våren. Ligger i kurver på Kiwi og rema her hvertfall for å bli kvitt fjorårets kolleksjon. Pleier å kjøpe noe da, og noe til høsten igjen. Da får man både fjorårets og årets fager og mer å velge i
Gjest pysepusen Skrevet 6. november 2013 #17 Skrevet 6. november 2013 Pierre Robert er ikke så dyrt i utgangspunktet, men ser ofte at det også er på tilbud på våren. Ligger i kurver på Kiwi og rema her hvertfall for å bli kvitt fjorårets kolleksjon. Pleier å kjøpe noe da, og noe til høsten igjen. Da får man både fjorårets og årets fager og mer å velge i Coop Obs har hatt 40% på Pierre Robert to ganger i høst, på pierrerobert.no har man kunnet kjøpe 3 for 2, på Ica har de hatt 40% og jeg tror det samme tilbudet har vært på Coop Mega?
Stinelin Skrevet 6. november 2013 #18 Skrevet 6. november 2013 (endret) Jeg liker Pierre Robert og NameIt, synes de har mye fint. Coop har 40% på Pierre Robert denne uka, så jeg har hamstra litt både til i år og senere. Synes både trøyer og longs, hals og balaclava fra PR er supergode. Ellers har jeg ulltøy i knallfarger fra Celavi, men det er det ikke så mange som selger. Edit: Glemte å nevne Vill, som f.eks G-sport selger. Jeg synes forresten det meste av ull er dyrt, men passer på å kjøpe mye når det er salg, så jeg har størrelser helt opp til skolealder. Endret 6. november 2013 av Stinelin
Pasjonsblomst Skrevet 6. november 2013 Forfatter #19 Skrevet 6. november 2013 Liker også Pierre Robert... spreke, herlige farger! Kjøpte ett sett nå til veslemor, men det ser bittelitt stort ut enn så lenge (86/92 eller hva det var).
Stellamor Skrevet 6. november 2013 #20 Skrevet 6. november 2013 Jeg kjøpte denne til datten min for litt siden: http://smaaungene.no/products/smfolk-wool-apples-purple Elsker ull selv, og det er gøy å finne noe annet enn bare lyserosa eller hvit...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå