AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Jeg blir litt oppgitt av kroppen min til tider, blant annet på grunn av denne situasjonen her. Jeg har i mange år kunnet spise sjokolade uten problemer, men for noen år siden fikk jeg brått en akutt reaksjon på nesten alt av sjokolade. Det skulle veldig lite til før jeg ble veldig dårlig i magen og fikk diaré. Jeg holdt meg unna sjokolade en lang stund, før jeg gradvis prøvde å innføre det igjen. Det gikk fint, helt til jeg fikk en allergisk reaksjon i form av utslett. Kuttet deretter veldig ned på sjokolade, men kunne spise litt en gang i blant. Etterhvert spiste jeg mer og mer, og nå har jeg spist "normalt" uten reaksjon i en ganske lang tid. Plutselig nå denne uka har det blitt enorme reaksjoner igjen. Vaniljeis med sjokoladebiter, som jo ikke er spesielt mye sjokolade, eller tre biter twist har gitt meg skikkelig diaré. Jeg forstår ikke hva det er som skjer? Det er ingen logisk sammenheng i hva slags sjokolade jeg kan spise og ikke, den jeg har hatt mest trøbbel med er kvikk lunsj og minst trøbbel stratos. Hva er det jeg kan reagere på når kroppen oppfører seg sånn som dette? Det er ingen logikk i dette! Anonymous poster hash: 4ce5a...ee9
AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Jeg blir litt oppgitt av kroppen min til tider, blant annet på grunn av denne situasjonen her. Jeg har i mange år kunnet spise sjokolade uten problemer, men for noen år siden fikk jeg brått en akutt reaksjon på nesten alt av sjokolade. Det skulle veldig lite til før jeg ble veldig dårlig i magen og fikk diaré. Jeg holdt meg unna sjokolade en lang stund, før jeg gradvis prøvde å innføre det igjen. Det gikk fint, helt til jeg fikk en allergisk reaksjon i form av utslett. Kuttet deretter veldig ned på sjokolade, men kunne spise litt en gang i blant. Etterhvert spiste jeg mer og mer, og nå har jeg spist "normalt" uten reaksjon i en ganske lang tid. Plutselig nå denne uka har det blitt enorme reaksjoner igjen. Vaniljeis med sjokoladebiter, som jo ikke er spesielt mye sjokolade, eller tre biter twist har gitt meg skikkelig diaré. Jeg forstår ikke hva det er som skjer? Det er ingen logisk sammenheng i hva slags sjokolade jeg kan spise og ikke, den jeg har hatt mest trøbbel med er kvikk lunsj og minst trøbbel stratos. Hva er det jeg kan reagere på når kroppen oppfører seg sånn som dette? Det er ingen logikk i dette! Anonymous poster hash: 4ce5a...ee9 Oi, jeg kjenner meg veldig igjen her! Plutselig så tålte jeg ikke sjokolade mer, og jeg spiste gjerne en 200g om dagen om økonomien sa ja til det! Heldigvis har jeg god forbrenning Men så plutselig tålte jeg det ikke lenger, jeg ble kjempekvalm og hadde ikke lyst på i det hele tatt, holdt meg unna en stund, så prøvde jeg å lure til meg litt og litt igjen, men .. enda klarer jeg ikke å spise sjokolade uten å bli kjempedårlig. Hater det! Savner sjokolade! Men det går jo an å plutselig bli allergisk også, det er ikke umulig. Kanskje du er blitt det av kakaopulveret de bruker i sjokoladen nå? Iverstefall :/ Anonymous poster hash: ff901...0fc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå