Gå til innhold

Neste vers


Chord

Anbefalte innlegg

Ny dagbok!

Hadde en for lenge siden, men den ble ikke så mye brukt. Nå i disse tider forandres enkelte ting i livet mitt, så det kan kanskje føre til at jeg skrive mer interessante ting.

Nå er jeg faktisk uten pc, så jeg skriver dette på nettbrett

- noe som ikke akkurat er enkelt. Men snart er pcen i gang igjen :)

Vel, jeg er en kvinne på 27 år. Hadde bursdag i forrige uke. Tiden går så fort, føles som at tiden flyger forbi meg. Svisj!

I dag har jeg vært til frisøren, fått en ny frisyre. Klippet litt og farget det. Det er såpass at man ser at jeg har vært til frisøren, men jeg har ikke endret mye.

Ellers har jeg bakt en sjokoladekake. Jeg fikk en kenwood major titanium kmm020 i bursdagsgave fra samboeren min, og jeg prøver den så mye som mulig nå.

Jeg elsker den maskinen, alt fra funksjonene og kraften, til designen. Det er deilig å starte dagen med smoothie laget av den perfekte blenderen.

Nå er det bare å vente på at samboeren kommer hjem, så vi får spist middag. Dessverre har jeg ikke peiling på hva jeg skal lage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg ikke så veldig langt fra ferdig med julegavene! Jeg har kjøpt 3 gaver i dag, pluss èn til meg selv. Men det er ingen tvil om at jeg har den største og dyreste igjen. Til samboeren. Jeg tenkte på å kjøpe et verktøyskap til han, for han har en del verktøy, men ingen system.

Men det er bare en tanke, jeg er ikke helt ferdigtenkt enda. For hvis jeg skal kjøpe et til han, så må jeg betale 5-6000 hvis jeg skal ha det slik jeg ser for meg, i bra kvalitet. Og det har jeg jo ikke råd til. Ikke nå som jeg er arbeidsledig.

Jo, arbeidsledig. Jeg sa opp jobben min for litt over en mnd siden, og har nå gått ferdig oppsigelsestiden. Det var av helsemessige årsaker, men også på grunn av irritasjon og stress som har bygget seg opp siden jeg begynte i jobben. Jeg har jobbet ganske masse, vært lite flink til å si ja (og gått rundt med dårlig samvittighet de gangene jeg har sagt nei), ikke tatt nok vare på meg selv, og "slitt" med en dårlig sjef (som jeg måtte ha ganske mye kontakt med siden jeg var mellomleder).

Det er ihvertfall en lang historie. Men her er jeg nå. Jeg trodde ikke det skulle bli noe problem å finne seg jobb, men så ble det vanskeligere enn jeg trodde. Litt godt er det også, for nå får jeg tid til alt jeg ikke hadde tid til før.
Trening, husarbeid, sosialt samvær, hobbyer. Men joda, jeg vet det er mulig å kombinere alt det og jobb.

Nå har jeg kjøpt ribbe, for jeg har planer om å lage ribbe for første gang på søndag. Jeg har lest litt på nettet om hvordan man får best resultat, så det går sikkert bra. Forrige søndag lagde jeg svinestek for første gang, og det ble jammen vellykket! Jeg var skikkelig stolt da jeg smakte det møre, deilige kjøttet. Og det var vel derfor jeg fikk lyst til å prøve meg på ribbe. En liten forsmak på julen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...