AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #1 Skrevet 6. november 2013 Hei! Jeg reiser til Vietnam i januar i to uker. Vi lander i Hanoi, før vi drar videre til Ha Long Bay, Da Nang, Hoi An, Mui Ne og til slutt Saigon. Er det noen som har tips til hva jeg kan finne på på disse stedene? Jeg er interessert i å se mest mulig, spise god mat, ikke shopping utenom suvenirer. Anonymous poster hash: 81339...43a
Gjest Badabing Skrevet 6. november 2013 #2 Skrevet 6. november 2013 Dere bør absolutt få med dere landsbygda, Da Lat, utenfor Ho Chi Minh City (Saigon). Om dere rekker, kan dere ta noen dager på en av øyene utenfor. Utrolig koselig med alle fiskerbåtene. Ville mye heller dratt dit enn til Da Nang.
Gjest Ciegus Skrevet 6. november 2013 #3 Skrevet 6. november 2013 Bare ta med dere varme klær! Jeg startet turen i Hanoi, og første natta sov jeg med ullundertøy + tre pledd og trodde fortsatt jeg skulle fryse i hjel. Nå bodde jeg på crappy hotell da, men. Jeg hadde bare sjekka værmeldinga for Saigon, så fikk litt sjokk da det ikke var 30 varmegrader i Hanoi også. Har ingen konkrete tips. Høydepunktet for min del var Halong Bay og en øy vi overnattet på i løpet av HB-turen. Men det virket relativt tilfeldig hvilke steder vi ble "sendt" (Halong Bay turen var booket via vietnamesisk byrå), så hadde bare griseflaks med den fantastiske øya vi endte på.
livelovelaugh Skrevet 7. november 2013 #4 Skrevet 7. november 2013 Hei! Jeg reiser til Vietnam i januar i to uker. Vi lander i Hanoi, før vi drar videre til Ha Long Bay, Da Nang, Hoi An, Mui Ne og til slutt Saigon. Er det noen som har tips til hva jeg kan finne på på disse stedene? Jeg er interessert i å se mest mulig, spise god mat, ikke shopping utenom suvenirer. Anonymous poster hash: 81339...43a Ta en dags tur til Ninh Binh fra Hanoi ....Ca 2 timer å kjøre ned - nydelig, opplevelsesrik. Vi sykla først før vi havna i liten jolle som 2 fører bytter på å padle med føtter! Halony Bay er fantastisk! Vi overnattet på båten en natt - i en pakke som består av alle måltider, overnatting i båten med vinduet ut mot sjøen, padle kajakk , bading, besøkte Amazing Cove...nydelig! Hoi An er så nydelig. Fin strand - nydelig by! Masse å se ! *savner* Saigon.....ja, var en av overraskelse - skikkelig by! Likte bedre Hoi an og Hanoi........ Da Nang sies å være bra også!
Karmosin Skrevet 8. november 2013 #5 Skrevet 8. november 2013 Anbefaler at du får med deg Cu Chi når du er sørpå.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #6 Skrevet 8. november 2013 Takk for tips, dere Tar også gjerne imot generelle reisetips, hvordan oppføre seg, hva man bør unngå, hva man bør spise etc - TSAnonymous poster hash: 81339...43a
Gjest kinkylita Skrevet 8. november 2013 #7 Skrevet 8. november 2013 Jeg vil anbefale øya Cat Ba Island i Ha Long Bay. Uansett ta deg en båttur for å se nydelig natur! I Saigon så vil jeg absolutt anbefale Chi Chi Tunnels og Vietnam-museumet. (husker ikke navnet, men det er et veldig populært museum.) Utenfor Saigon så har du Mekong-deltaet. Ta en tur og få med deg The floating Marked, som er det største frukt- og grønnsaks markedet i østen. Rundt 90% av alle grønnsaker og frukt i landet kommer derifra. Litt av en opplevelse. Men husk å dra i 6 tia om morgenen. Vi betalte en gammel bestemor med båt og påhengsmotor om å ta oss dit og tilbake for slikk og ingenting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå