Gå til innhold

Flytte sammen med kjæresten MEN


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg eier en leilighet, men jeg bor ikke der akkurat nå for jeg driver og pusser den opp. Kjæresten min og jeg skal bo der sammen når leiligheten er klar men problemet er at oppussingen går sakte pga jeg ikke har nok penger. Det er dyrt, utrolig dyrt. Jeg har tatt et lån for å pusse opp, men de pengene forsvant utrolig fort, hadde ingen anelse om hvor mye det koster å pusse opp.. Han eier ingenting av leiligheten, men han sier at han gjerne vil være med å betale for oppussingen sånn at vi kommer inn snarest mulig, for bo situasjonen vår akkurat nå er ikke optimal. Men om han hjelper til med penger, hvordan skal vi gjøre det? Skylder jeg han de pengene? Unnskyld for at dette ble litt susete og dårlig forklar, som dere skjønner har jeg ikke så veldig god greie på dette, da dette er min første leilighet og min første samboer.



Anonymous poster hash: 03ee8...49c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.... Dersom det var meg som var i din situasjon, ville jeg nok tatt en tur i banken og snakket med en kunderådgiver. Det er lurt å ha alt på stell. Dersom han investerer penger i oppussing vil han såvidt jeg husker også ha noen rettigheter mtp. boligen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan banken hjelpe deg med. Hør med de.



Anonymous poster hash: 105d1...5d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere skal bo sammen og satse på en fremtid er det jo mest rettferdig at han får kjøpe seg inn i leiligheten etterhvert. Kanskje dere kan lage en avtale på hvordan og hvir mye og så kan han begynne med å betale litt oppussing?

Husk samboeravtale!!!

Anonymous poster hash: 49a5e...cd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...