Gå til innhold

Livredd for meldinger: "ring meg nå" etc.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skal poste, men får prøve her :)

Jeg har et lite problem. Jeg blir ganske bekymret når jeg får tlf/mld som lyder slik: ring meg når du kan, ring, ring med en gang, viktig osv.

Jeg blir livredd for at det er noe gale, at noe har skjedd med noen etc. Klarer ikke å konsentrere meg og pulsen øker.

Er dette normalt? Hva skal jeg gjøre med det? Jeg har aldri opplevd at slike mld betyr at noe gale har skjedd.

Anonymous poster hash: 5bb07...445
Videoannonse
Annonse
Gjest pausemusikk
Skrevet

Sånn har jeg det også! Blir helt svett og tusen tanker flyr gjennom hodet mitt. Livredd for at vedkommende skal fortelle at noen som står meg nær er død eller at noen har blitt syke. Også er det som regel helt teite spørsmål eller ting de skal si bare..

• Liker 1
Skrevet

Har det på samme måte jeg også! Dessuten hater jeg å snakke i telefonen. Tørr i alle fall ikke å ta telefonen når det er ukjente nummer som ringer. Som regel er det jo bare selgere eller spørreundersøkelser, men om det er et annet nummer klarer jeg heller ikke å ringe opp igjen! Må sende en SMS i stedet ;)

Sist et ukjent nummer ringte la personen igjen en beskjed på svareren min. Fikk ikke med meg hvem som ringte, men hun sa jeg måtte ringe opp igjen før klokken tre. Drøyet det helt til klokken var fem på tre, før mamma nærmest beordret meg til å ringe. Viste seg å være fra sykehuset, og at jeg endelig hadde fått time. Hihi.. Som regel er det jo ikke noe skummelt.

Skrevet

Du må bare ta et skritt tilbake og overstyre følelsene med fornuftige tanker.

Ingenting her i livet er sikkert, og plutselig en dag er det virkelig noe alvorlig som har skjedd, men frem til da er det bare dårlig for livskvaliteten din om du skal ha unødvendig angst.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skal poste, men får prøve her :)

Jeg har et lite problem. Jeg blir ganske bekymret når jeg får tlf/mld som lyder slik: ring meg når du kan, ring, ring med en gang, viktig osv.

Jeg blir livredd for at det er noe gale, at noe har skjedd med noen etc. Klarer ikke å konsentrere meg og pulsen øker.

Er dette normalt? Hva skal jeg gjøre med det? Jeg har aldri opplevd at slike mld betyr at noe gale har skjedd.

Anonymous poster hash: 5bb07...445

blir nervøs av slike mld selv. Høres så dramatisk ut. Akkurat som om jeg ikke ringer umiddelbart er det helt krise fordi noe har skjedd
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Jeg tror det er helt vanlig å bli nervøs over slike meldinger. Jeg har det på samme måte, føles som om hjertet mitt stopper når jeg ser slike meldinger og jeg tenker umiddelbart på alt som kan ha skjedd. Ringer den som skrev det med en gang jeg ser slike meldinger - tenker egentlig ikke at det er noe man må gjøre noe med fordi jeg tror det er normalt å reagere slik, men dersom du opplever at det er et stort problem for deg bør du kanskje tenke over hva som gjør at du blir livredd - muligens få terapi?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...