Gå til innhold

Menskoppen kommer for langt ned

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat begynt å bruke menskopp, og er allerede helfrelst! Det er helt fantastisk! Ingen lekkasje, ingen stinkende tamponger i søpla, må skifte mye sjeldnere, ingen fare for tss, og ingen ekkel tråd som alltid blir tissa på... At du aldri er tom for tamponger og at det er miljøvennlig er jo også et pluss!

Jeg har kjøpt en Meluna i str L, beregnet for de over 25, som har født, og med kraftig blødning. Jeg fyller alle kriteriene. Har ingen problemer med å sette inn koppen, eller å ta den ut, har ikke hatt lekkasje. Men, etter å ha brukt den en liten stund, siger den ned, slik at jeg kjenner den og det er litt ubehagelig. Bunnen på koppen står i åpningen om dere skjønner. Jeg har klippen av stilken.

Noen med erfaring med kopp som kan hjelpe? Elsker koppen allerede, men det er ubehagelig å kjenne den slik, så noe må gjøres. Kan jeg ha for stor str? Hjelper det å trene bekkenbunnsmuskulatur? Andre råd og tips? Jeg vet det finnes en STOR menskopp-tråd, jeg leste gjennom den før jeg bestillte, men orker ikke pløye gjennom over 40 sider nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjer det hver gang? For min del tar jeg den bare ut, tømmer den og setter den inn på nytt. Skjer meg av og til også. Forsøk å sette den enda høyere opp? For meg skjer det kun i perioden jeg blør mest, så jeg har tenkt det kan ha noe med det å gjøre.

Skrevet

Skjer det hver gang? For min del tar jeg den bare ut, tømmer den og setter den inn på nytt. Skjer meg av og til også. Forsøk å sette den enda høyere opp? For meg skjer det kun i perioden jeg blør mest, så jeg har tenkt det kan ha noe med det å gjøre.

Hadde problemer med det hele tirsdagen, men ikke i går (onsdag) eller i dag. Mulig jeg har satt den lengre opp nå? Prøvde å dytte den langt opp den dagen det var et problem og. Det var jo i begynnelsen av perioden, så jeg tenkte også at den kanskje ble tung når den begynte å fylle seg, men da jeg sjekket var den ikke 1/4 full en gang.

Taktikken nå er å knipe knipe, og så får vi se om det går seg til. På det verste den dagen den virkelig skle ned kom den så langt ned at den nesten tippet ut bak og tømte seg da jeg satte meg på huk. Antagelig var det bare jeg som følte det slik, det er jo vakum, men uansett ingen god følelse! Satser på at litt kniping fikser saken til neste mens!

Litt off topic - om du bruker menskopp men opplever at den lekker selv om den er foldet helt ut, sjekk at livmorhalsen faktisk er innenfor koppen! :)

Skrevet

Menskopp?!? Huff.... det hørtes ikke noe allright ut.. gå med en slags kopp langt oppe i skjeden når man har mensen? Hadde fått noia av det.. vil jo bare at det skal få renne ut..

Anonymous poster hash: c4013...504

Skrevet

Bare å trene musklaturen der nede ja. Mine er ganske godt trent og jeg kjenner at de er veldig greie å ha når koppen brukes.

Anonymous poster hash: 85402...eea
Skrevet

Skjønner ikke kvinner som må putte masse ting oppi "der". Spiraler og ting og tang, siste nå er "menskopp". Skal si vagina får gjennomgå.

Skrevet

Menskoppen er vidunderlig for oss som menstruerer skal jeg si deg. Og koppen er myk og fin, merker ikke at den er der. Når vi snakker om fødsler ja da får den kjørt seg!

Skrevet

Skjønner ikke kvinner som må putte masse ting oppi "der". Spiraler og ting og tang, siste nå er "menskopp". Skal si vagina får gjennomgå.

Vagina er designet for å kunne gjennomgå flere fødsler uten å bli herpa av det. Den tåler en trøkk, skal jeg si deg. Faktisk burde man bare slutte å snakke om baller først som sist. Man burde si "grow a vagina" i stedet! Baller tåler ingenting; vaginaer kan trykke ut et levende menneske. Dumme menn as.

Anonymous poster hash: 19f10...173

Skrevet

Fødsler er naturlig men det er jo ikke naturlig å gå med "kopp" oppi skjeden.. selv om den er aldri så myk et det et fremmedlegeme og det er da meningen at blodet skal renne ut.. er selv kvinne og syntes tanken på å ha spiral, pessar eller kopp oppi der ikke er så veldig fristende.. men hver sin mening der :)

Skrevet

Nei, men nå er det ikke alle som takler å bruke bind heller da. Det stinker som fandens hesteræv og er vått og ekkelt. Koppen sitter helt nede så teknisk sett får blodet strømme fritt, det blir bare fanget opp rett før trusa. Tamponger lager bare en marinade oppi der.

Skrevet

Åja.. min mens lukter ikke hesteræv så da er det kanskje også derfor jeg ikke se det nødvendig med en kopp : )

Skrevet

At det er vått er en del av greia, det er bare sånn det er, så det vendte jeg meg til relativt fort..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...