Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal ha en mellomlanding i Doha og lurer på om det er verdt å legge inn en dag ekstra for å se Doha. Noen erfaringer?

Anonymous poster hash: d2dcc...30d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal ha en mellomlanding i Doha og lurer på om det er verdt å legge inn en dag ekstra for å se Doha. Noen erfaringer?

Anonymous poster hash: d2dcc...30d

Jeg har vært i Doha flere ganger, da moren min jobbet der i et og et halvt år. Etter min mening er det ikke en spesielt spennende by. Det som er gøy å gjøre der er å dra på ørkentur, ellers er det stort sett bare å ligge på stranda og shopping som byen har å tilby. Er gøy å dra innom souqen på kvelden da, og f.eks. spise middag og shoppe litt rundt i bodene der (de selger alt fra pashmina og suvernirer til kattunger og skilpadder). Doha er likevel ikke så spennende at jeg ville valgt å legge inn en mellomlanding i Doha med mindre du kjenner noen som har en bil (type Toyota Land Cruiser Prado osv) og kan ta deg med ut til Inland Sea (sjekk f.eks. http://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g294009-d1768686-r124799977-Khor_Al_Udeid-Doha.html), evt finner et firma som arrangerer ørken-safari.

Anonymous poster hash: 9bab5...e5f

Skrevet

Jeg har vært 5 dager i Doha, og som det er nevnt her er det ikke all verden å oppleve der. Det holder med 2 dager. Strendene i umiddelbar nærhet til byen er ikke noe spesielt. Museum of Islamic Art er gigantisk og fantastisk om du interesserer deg for historie.

Souqen syntes jeg faktisk var bedre enn feks den i Dubai, mindre og uten gull, men mer intim og autentisk.

Og ellers er jo nå Doha etterhvert blitt kjent for sin skyline m/futuristiske skyskrapere. Den rekker du å se på en spasertur langs Doha Corniche (sjøkant promenade).

Så om du vil ha en kort stopover (en natt) i Doha ville jeg ha booket et hotell nær flyplassen. Tatt taxi fra hotellet til Museum of Islamic Art tidlig nok så du rekker åpningstider (stenger halv fire, 8 i helgene torsd-lørd, tirsd ikke åpent!). Etter museumet ville jeg spasert derfra langs Corniche til du ender opp ved Sheraton.

Derfra ville jeg avsluttet kvelden ved å ta taxi til Souqen som siste severdighet. :danse:

Da har du fått med deg Doha by...

Anonymous poster hash: 1ba3f...c7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...