AnonymBruker Skrevet 6. november 2013 #21 Skrevet 6. november 2013 Finnes det noen du kjenner som kan overta hunden din? Tenker at for mange nybakte mødre har de nok med å ta seg av babyen og det blir lite oppmerksomhet og tid til hunden. Da kan hunden få det bedre hos noen som har tid og lyst. Anonymous poster hash: c8ade...378
LexSuperior Skrevet 7. november 2013 #22 Skrevet 7. november 2013 Jeg tenker også at dette med baby er roten til problemet, men jeg tror ikke det vil løse så mye å sette bort hunden annet enn at du vil få ladet batteriene og kanskje får litt mer energi til å takle problemet:) Det er jo ikke ukjent at noen hunder kan reagere dårlig på så store forandringer. Jeg har dessverre ikke store tipsene å komme med annet enn å prøve å være streng og holde på hundens vanlige rutiner så godt du kan og passe på å sette av litt tid til bare deg og den slik den var vant til før dere fikk barn. Google hund + baby så kommer det opp masse!
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #23 Skrevet 7. november 2013 Ok, dette kan fikses, men det krever at noen tar seg tid til å bry seg om hunden og trene den. Jeg ville investert i en time med en flink adferdsekspert. Få en profesjonell vurdering av noen som ser dere live og kan hjelpe dere med å finne ut om dere har tid og overskudd til å gjøre det hunden trenger. Det å ha hund er som ha et barn - den kan ikke bare settes til side når det kommer et nytt familiemedlem, men må få alt den trenger i like stor grad som før. Anonymous poster hash: d71d6...c1b 4
Lea2 Skrevet 7. november 2013 #24 Skrevet 7. november 2013 Men i alle dager. Hunden har en reaksjon på at det er en ny person som får mer oppmerksomhet enn ham Det tar tid å tilpasse seg. En hund som knurrer er ikke mannevond. Dette går seg til. Ikke noe poeng å kvitte seg med hunden, men heller jobbe med problemene litt etter litt. Sett av tid til hunden av og til (kurs, kos, turer, lek) og la dem få bli vant med den nye situasjonen. Kjøp en større vannskål eller la den ha to skåler om det er noe problem (min sier også tydelig i fra om skåla er tom). Vær klar og tydelig med hunden, slik at den ikke blir usikker. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #25 Skrevet 7. november 2013 Har du vært hos dyrlegen med hunden? Slik adferdsendring kan skyldes smerter/sykdom. Det er det første som må utelukkes. Anonymous poster hash: d1ced...ae8 Det tenkte jeg på. Også. Om han drikker så mye at vannskåla blir tom, så kan det jo tyde på for eksempel noe med nyrene eller diabetes. Ville utelukket fysiske lidelser. Ellers trenger nok hunden mer aktivisering. Få innhold i livet sitt. Anonymous poster hash: d39a5...a75
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #26 Skrevet 7. november 2013 Hva i all verden?! Hunden veier 50 kg og klarer uten problemer å drikke opp all vannet i skålen etter tur eller etter mat. Og ja, jeg fyller den hver morgen og hver gang han får mat og ellers når jeg ser. MEN AV OG TIL BLIR DET TOMT, DET ER SLIKT SOM SKJER! Han er jo ikke en liten chihuahua heller. Makan, oppfør deg. Og hunden STAKK AV, og jeg gjorde da alt jeg kunne gjøre før han kom springende hjem igjen. Jeg har da for helvete ikke sluppet han løs midt på E6. Dessuten var han på fortauet vist det har noe å si, tror du 4 åringen får gå på veien?! Og DU kan "være så snill" og forlate denne tråden uten å forsette å inisuere at jeg driver med omsorgssvikt på hunden, for det vet jeg at jeg ikke gjør. Sånn. Anonymous poster hash: 42f58...5a4 Og der ble jeg enig i at omplassering ville være best for hunden. Den trenger en balansert eier som har tid til å aktivisere denn. Sånn.Anonymous poster hash: d39a5...a75 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2013 #27 Skrevet 7. november 2013 Kjøp en større vannskål først og fremst. Så må du gi hunden mer hjernetrim. Gode forslag tidligere i tråden til det. Gå gjerne spor med den av og til. Så ville jeg prøvd å funnet noen som kunne ta noen gode lange turer med den av og til. Gjerne la den løpe og leke litt med en annen hund(er) noen ganger. La hunden få vite at du har tid til den fortsatt, selv om du har en liten i huset. Det bør være mulig å klappe/kose litt med hunden samtidig som du ammer f.eks. Barnet er vel også så lite at det sover mye nå, og da må du prioritere hunden. Selv om den ikke kan gå så lange turer nå, så bør du få til dette etter hvert. Gå tur på en skogsvei der du kan ha med vognen, så kan hunden gå løs og lukte og springe rundt. (Om den kommer på innkalling, og ikke stikker av da selvsagt.) Hvis du mener dette ikke er mulig, ville jeg rett og slett sett etter et nytt hjem til hunden. En slik situasjon dere har nå, er ikke bra for verken dere eller hunden. Ta en bestemmelse på dette kjapt, så ikke hunden får et dårlig forhold til barn, og blir aggresiv mot dem. Anonymous poster hash: 8f596...a0e
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #28 Skrevet 8. november 2013 Og der ble jeg enig i at omplassering ville være best for hunden. Den trenger en balansert eier som har tid til å aktivisere denn. Sånn.Anonymous poster hash: d39a5...a75 Ærlig talt, fikk du med deg det jeg sa om å oppføre seg? Du argumenterer som min 6 år gamle niese. Du eier rett og slett hverken empati eller tankekraft nok til å sette deg inn i en annen persons vanskelige situasjon uten å dømme nord og ned. Du har ingen bakrund til å kalle meg ubalansert, og jeg synes du er direkte ufyselig i oppførselen. Det er ikke tvil i mitt hjerte om at det finnes andre der ute som har slitt med denne overgangen, eller kan hjelpe til når vi er i en så vanskelig og lei situasjon. Men jeg skjønner jo at det var dumt å spørre her, for til tross for alle de gode svarene fra ordentlige mennesker så har jeg ikke energi til å takle folk som deg. Det automatiske skjoldet man har blir fort borte uten søvn. Kult å sitte med harde ord bak en skjerm eller hva? Jeg orker ikke gå tilbake til denne tråden å lese igjen, skal prøve meg på andre fora. Takk til dere andre <3Anonymous poster hash: 42f58...5a4 3
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #29 Skrevet 8. november 2013 Enig med den som mente at det var en god ide å gå spor. Og ro deg ned noen hakk, TS. Anonymous poster hash: bfd10...487 1
Tvist Skrevet 8. november 2013 #30 Skrevet 8. november 2013 Kanskje det er noen tenåringer i nabolaget som kan tenke seg å gå en tur med hunden, eller leke litt med den i nærheten? Det høres jo ikke ut som det i utgangspunktet er en vanskelig hund. Men det spørs hvor personfiksert hunden er, om den vil gå med noen andre.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #31 Skrevet 8. november 2013 TS, du sier selv at du ikke gir hunden nok oppmerksomhet - hvorfor blir du da så arg når noen sier at du bør omplassere hunden? Det er tross alt et tips basert på din hunds velferd, og ikke din egen. Og så kaller du deg selv verdens verste hundeeier for så å bli fornærmet når noen gir deg råd om hva du kan gjøre for hunden sin skyld? Det viktigste er at hunden har det bra, selv om du må ta et vanskelig valg om omplassering. Tenk på hunden, og ikke deg selv! Det er jo helt tydelig og klart at hunden ikke har det bra når den knurrer på deg og maser om vann, så du vet klart og tydelig selv at det er du som må ta en avgjørelse for hunden, for at den skal få det bedre. Hunden kan ikke bestemme hvor den skal bo eller hvordan den skal ha det. Anonymous poster hash: 758e8...b7a 2
Lea2 Skrevet 8. november 2013 #32 Skrevet 8. november 2013 TS blir sint fordi det er enkelte som mener at den normal endring og utfordring i husstanden betyr at hunden må omplasseres og at hun er en dårlig hundeeier, i stedet for å komme med konstruktive løsninger (tipper jeg). 1
Santflows Skrevet 12. november 2013 #33 Skrevet 12. november 2013 Herregud noen ganger er det så lett for noen å si at man skal gjøre ditten og datten når de faktisk ikke aner hvordan posisjonen deres er. Mener dere hun skal omplassere hunden på basis av den lille informasjonen dere får her? Hunder kan være krevende og atleast hun prøver å gjøre noe med det. Det er ikke greit når man har en baby i tillegg. Men en ting jeg kan si ts, er at hvis dette ikke ender snart så må du få hjelp med hunden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå