Gå til innhold

HAT!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Er det bare meg, eller går det faktisk an å hate seg selv? Jeg tror jeg gjør det. Hat er et sterkt ord, jeg vet det, men jeg finner ikke noe annet ord. Forakt kanskje, eller kvalme? Ikke vet jeg, men noe er det i hvert fall!

Har du noen gang følt deg så forferdelig, at du ikke orker å se deg selv i speilet? Jeg føler det sånn. Ser meg selv i speilet og føler en avsky, blir kvalm og ønsker bare å stikke fingrene i halsen. Og jeg gjør det.

Jeg syns jeg begynner å likne mer og mer på en lavere utgave av en flodhest. Finner aldri klær som er fine lenger, jeg ser like jævlig ut uansett hva jeg har på meg. Hater å gå med lite klær. Nå som det er sommeren gruer jeg meg hver dag til å gå ut, fordi jeg aldri aner hva jeg skal ha på meg. Forsøker å skåne andre fra meg selv. Jeg er stygg, jeg er fæl- jeg er rett og slett forferdelig!

Noen dager har jeg lyst til å makulere og ødelegge alle bilder jeg har av meg selv. For om jeg dør, slipper andre å minnes på hvordan jeg en gang så ut. Vil mest av alt bare ligge under dyna, ikke vise meg for noen. Forsvinne - fordufte. Synke ned i jorda.

Får lyst til å skade meg selv, for hvem legger merke til det uansett? Kjenner en sterk trang til å finne ut hvordan de forskjellige kjøkkenknivene kjennes mot huden. Eller hvordan det er å stumpe røyken i håndflaten. Og hvordan det er å ha et stramt tau rundt halsen, og deretter vri det rundt. Er jeg gal? Sikkert.

Jeg tror at ordet er hat. Jeg tror virkelig det er det det er! Jeg HATER meg selv, utseendemessig og som person. Jeg er rett grusom!! Og jeg gråter fordi jeg føler meg så forferdelig, men det hjelper ikke. For jeg vil alltid være den samme. Skulle ønske jeg var den stygge andungen, som til slutt ble til svane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Synd at du føler det slik du gjør. Jeg er sikker på at andre ikke ser deg på samme måte som du selv gjør.Mitt råd til deg er å søke profesjonell hjelp.Det er viktig å så snakket ut om dine problemer til noen.

Lykke til på jakten etter bedre selvbilde icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære anonym

vet egentlig ikke hva jeg skal si, men følte likevel at jeg ville svare deg. nå vet jeg jo ingenting om hvor du bor, eller hvor gammel du er, men håper virkelig at det er mulig for deg å finne noen du kan snakke med.

du må ikke finne på å skade deg selv!!! jeg har selv vært deprimert og vet hvordan det er å ikke se noen vits i å leve. følte at jeg ikke var noenting verdt, ikke pga utseende, men pga meg som person. forsøkte også i lang tid forandre meg, hvilket fungerte en stund, men ikke i lengden. heldigvis kom jeg til en super psykolog, og tiden og pengene jeg brukte hos ham er min beste investering noensinne. jeg har lært utrolig mye om meg selv, og tro deg eller ei er jeg faktisk glad for at jeg har vært igjennom dette.

uff, vet ikke hva jeg ska si. er det noen del av deg selv du liker? kan du begynne morgenen med å fokusere på den delen, og passe på å fremheve den? si positive ting til deg selv, ikke negative (det hjelper!). begynn å ta på deg farger du kler, rett opp ryggen, og gå ut i solen. den gjør underverker.... dette er bare noen tanker, men jeg vet at det finnes så mange flotte kvinner som absolutt ikke passer inn i bildet media har skapt av drømme kvinnen, men som likevel er vakre og kjempe sexy.

håper virkelig du kan finne noen å prate med, og at du kommer deg igjennom dette!

stor klem fra tingeling12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anonym!

Jeg er redd for at det blir vanskelig å hjelpe deg med dette her i forumet.

Kanskje du skulle sjekke denne?

http://www.mentalhelse.no/hjelp/hjelpetelefonen/

Skulle ikke undre meg det minste at du allerede er ei svane jeg, selv om du ikke ser det selv icon_wink.gif

Moderator.

_________________

Hegesmilejente.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Hege den 2002-06-13 01:19 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mest sannsynlig vil du ikke ha det sånn? Da må du gjøre noe med det, det er det bare du som kan. Spis sundt, begynn å tren, og kjøp deg klær du synes du ser fin ut i!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda. Dette var ikke godt å høre. Det er mange som har det som deg, og det er fryktelig synd. Ingen fortjener å ha det sånn med seg selv.

Jeg tror det er viktig at du søker hjelp. Det er jo sånn, at hvis du søker hjelp tidlig i en depresjon (eller hva det nå er), er det mye lettere å komme fort og helt ut av det enn hvis du venter lenge.

Jeg vet ikke om jeg kan komme med noen gode råd. Jeg har det på et vis på samme måten. Men allikevel... den måten jeg løser det på er ikke god. Jeg tror det beste ville være om du snakket med noen. Kanskje helst en psykolog. De vet hvordan de kan hjelpe deg!

Jeg lurer... Hva er det som får mennesker til å hate seg selv så intenst? Hva har skjedd med verden? Jeg tror det er viktig at vi tar oss tid til oss selv. Det er viktig å gjøre ting man liker. Kanskje det er feilen. Bruk tiden din på å bli glad i deg selv igjen. Det tar mye krefter og mye tid, men det er absolutt verd det! Alt blir så mye bedre etterpå!

Tenker på deg!!!!! Håper du får det bedre!!!

Klem

Kid-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...