Gå til innhold

Hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nylig mistet min biologiske far som jeg ikke har hatt noe særlig kontakt med. Uheldigvis var han veldig syk og levde på NAV.

som jeg fortstod det hadde han større gjeld enn formue. jeg ønsker da å ikke betale dette, men bestemte meg for et rettskifte med mindre verdi. Før jeg tar hånd om gjelden hans gjennom proklama. Vil jeg gjerne utbetale begravelsesutgiftene fra hans depositumskonto som er sperret. Jeg fikk høre fra utleieren at han fikk den fra NAV, og at siden alt var i orden med betalinger mellom utleieren og leietakeren var det ikke hennes oppgave å innfri depositumskontoen. Men at jeg måtte kontakte NAV. Kan dette stemme? ettersom banken har personlig opplyst meg at det er utleieren som skal gjøred dette.

Spørsmålet mitt er får jeg i det hele tatt rørt på de pengene fra NAV til å betale det resterende beløpet fra begravelsesbyrået?

Jeg har allerede søkt om stønad fra NAV for begravelsesutgifter og fikk det godkjent. Men vil gjerne bruke pengene fra dep. Kontoen enn fra minne egne lommepenger.

Anonymous poster hash: 70027...3ce

Anonymous poster hash: 70027...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...