Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten min planlegger en tur til Dubai i februar. Noen som har vært der i februar og kan fortelle litt om hvordan klimaet er osv? Vi har funnet noen pakkereiser i 7 dager til en helt okei pris, holder det med 7 dager i Dubai? Vi flyr direkte med Norwegian og det tar jo om lag 7 timer så vi mister jo litt tid på flyturen. Dessuten lurer jeg på hvordan pris for mat er ute på litt finere resturanter, kleskode i offentlighet, hva som er must-see mens man er der og litt om Dubai Mall!

Vi vurderer også å dra på tur til ørkenen, noen som har vært med på det og kan fortelle litt?

Setter stor pris på svar! :)

Anonymous poster hash: b9934...bee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har vært i Dubai 3 ganger nå, så kan kanskje hjelpe deg/svare på noe du lurer på. Har selv ikke vært der i februar, men januar, så vil tro det er nogenlunde samme klima da? Gradene ligger iallefall på mellom 20-25 grader i januar, med sol og lite vind. Helt perfekt spør du meg:)

Kleskoder er de ikke strenge på i Dubai. Det er veldig turistorientert, men det er greit å ha i bakhodet at emiraten er muslimsk. Dekk deg derfor gjerne litt mer til på kjøpesenterne, museer, restauranter osv, enn du nødvendigvis trenger ute på Strand og gata.

Dubai mall er kjempe stort, med fantastisk utvalg av butikker. Sett gjerne av en hel dag her. Her finner du også mange gode restauranter av alle slag. Det er også 3 store flotte kjøpesentre til, som jeg ikke husker navnet på med det første!

Prisnivået er lavere i Dubai enn Norge, men ikke billig sv den grunn. Spiser du på hoteller/kjøpesentre er det ikke veldig stor forskjell fra nordiske priser, men drar du på lokale restauranter ol er det VELDIG billig, og etter min mening BEDRE mat! Jeg har aldri opplevd å bli syk av den lokale maten, så vil tro det er trygt :)

Om dere kun skal være i Dubai vil nok 1 uke holde, skal dere derimot reise en snartur til abu dhabi (noe jeg anbefaler) ville jeg hatt iallefall 3 dager lenger ferie. Det tar ca 3 timer med taxi som koster rundt 300 kr en vei. Det er det virkelig verdt!!

Når det gjelder sandsafari så var jeg på dette første gangen jeg var i Dubai, som er typ 10 år siden. Da syntes jeg det var hysterisk morsomt. Om jeg ville synes det var like morsomt i dag - det aner jeg ikke:)

Håper dette var til hjelp, og MASSE god tur! Dubai er FANRASTISK!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...