Yesterday Skrevet 5. november 2013 #1 Skrevet 5. november 2013 Andre her med en MRSA-infeksjon eller som har hatt det? Hvor lenge hadde du det? Hvor i kroppen hadde du det? Hvor lenge ansees man som smittsom? Jeg har det av alle plasser i et bryst, de fant det i morsmelka pga en brystbetennelse (fødte for ca 3 uker siden). Jeg fikk vite det i går ettermiddag og skal til fastlegen torsdag, får vel mer info da. Sønnen min har og gule stafylokokker men ikke resistente som meg, men de mener at en av oss smittet den andre og at min betennelse har mutert til MRSA. Han har mistet nesten all hud på kroppen, det ytterate hudlaget, pga dette (en SSSS-infeksjon). Vi lå i isolat i noen dager på barneavdelingen men er hjemme nå. Jeg har pratet med to andre som fødte i september på samme sykehus og deres babyer fikk også gule stafylokokker men bare noen små blemmer. Så trur det er føden eller barsel som har smitten. Skumle greier.
Gjest Magdalene Skrevet 5. november 2013 #2 Skrevet 5. november 2013 Har ikke mrsa, men så fryktelig å høre at babyen din har hatt det så vondt.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #3 Skrevet 5. november 2013 Har en kollega som hadde det i nesen, og hun var vekke fra jobb nesten ett år fordi det var vanskelig å bli kvitt. Mange blir ikke kvitt det heller. Hun måtte bytte sengetøy hver dag, og skure seg med hibiscrub to ganger om dagen. I tillegg var det ingen omgang med andre med nedsatt imunforsvar, barn eller eldre, og selvfølgelig ikke dele flaske, glass o.l. Mrsa er noe dritt, det er derfor man plasserer folk på isolat for å unngå at det sprer seg i sykehus. Anonymous poster hash: 98997...f27
Yesterday Skrevet 5. november 2013 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2013 Det spørs da, jeg er ikke på isolat. Hun du kjenner var nok veldig hard rammet. Jeg har fått beskjed om å leve som normalt men være ekstra nøye med håndhygiene. Men selvsagt hvis jeg f.eks skader meg så jeg må innlegges på sykehuset så må jeg på isolat.
Yesterday Skrevet 5. november 2013 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2013 Har ikke mrsa, men så fryktelig å høre at babyen din har hatt det så vondt. Takk. Ja det er ikke lett, han ble innlagt den dagen han var 2 uker gammel, tøff start på livet. Hvis noen lurer så får han ikke morsmelka mi pga dette.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2013 #6 Skrevet 5. november 2013 Har en kollega som hadde det i nesen, og hun var vekke fra jobb nesten ett år fordi det var vanskelig å bli kvitt. Mange blir ikke kvitt det heller. Hun måtte bytte sengetøy hver dag, og skure seg med hibiscrub to ganger om dagen. I tillegg var det ingen omgang med andre med nedsatt imunforsvar, barn eller eldre, og selvfølgelig ikke dele flaske, glass o.l. Mrsa er noe dritt, det er derfor man plasserer folk på isolat for å unngå at det sprer seg i sykehus. Anonymous poster hash: 98997...f27 Hvordan i all verden fant hun ut at hun hadde det? Anonymous poster hash: 3a86e...ac3
lillemeg90 Skrevet 8. november 2013 #7 Skrevet 8. november 2013 Hvis man har vert på sykehus i utlandet og sp blir innlagt på sykehus i norge eller om man er helsepersonell så må man testes for MRSA. Så det er nok slik hu har blitt testet.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2013 #8 Skrevet 8. november 2013 Hvordan i all verden fant hun ut at hun hadde det? Anonymous poster hash: 3a86e...ac3 Innlagt på sykehus i utlandet, og ble testet da hun kom hjem. MRSA er noe skikkelig dritt, det er ofte umulig å bli kvitt, og setter det seg slik at du får en infeksjon i kroppen er det ikke sikkert den er mulig å behandle. Anonymous poster hash: 98997...f27
lillemeg90 Skrevet 8. november 2013 #9 Skrevet 8. november 2013 Ja. MRSA er en bakterie vi IKKE ønsker på norske sykehus...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå