Gå til innhold

"Trillepike/tenåringer som passer barn"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tror dette må være veldig geografisk betinget. 50,- timen på kveldstid? Da hadde jammen ikke vi hatt økonomi til å gå ut ofte.

Vi bruker stort sett overnatting når det er aktuelt, da besteforeldre og tanter gladelig har barna våre gratis.

Når vi så har barnevakt hjemme, er det stort sett våre søskenbarn, eller yngre søsken av oss. Da betaler vi ca. 150,- for en kveld. Vi lager da også noe godt til kvelds, og kjøper snacks og brus.

Dette er de fornøyde med og vi får sjelden nei. Dette er jenter mellom 15 -19 år. I tillegg kjøper jeg en litt finere gave til jul og bursdag til disse jentene våre. Jeg tror jeg må gi dem en ekstra klem neste gang de kommer så de vet hvor glad jeg er jeg har dem.

Videoannonse
Annonse
Gjest Diddleline
Skrevet

Hm, jeg jobber som "barnepike" for 3 jenter i barnehg. til min mor.

Jeg har sagt at jeg tar ca.25-30 kr. timen, hvis overnattning må vi komme til en grei ordning. Selvfølgelig gjør jeg det ikke for penger men nå jeg først skal bruke en kveld av uken til å passe unger er det jo greit å tjene litt på det..

Kom til en timeordning det fungerer best! :)

Koz&Zuzz fra

8) Lille-Mille 8)

(15 år og 10 mnd. :blunke: )

Skrevet

spørsmålet fra Malene som startet temaet var hva som var vanlig å gi når 13-14 åringer ringer på døra og spør om å få trille. Jeg mener at da behøver det ikke være en fast timelønn, men mer en symbolsk sum som f.eks 40-50 kroner. Behøver ikke være hver gang heller. Skal man gi fast timelønn for sånt, får du brått mange på døra, og da blir de sikkert ikke bare borte et par timer heller.

Selvfølgelig blir det noe annet hvis foreldrene ringer etter barnevakt.

• 8 år senere...
Skrevet

Da jeg var 14 (for 7 år siden) fikk jeg 80 kr for første time deretter 50 kr pr time. Nå var disse barna veldig greie og jeg fikk mye god mat. Men alle vennene mine var sjokkert over hvor lite jeg fikk.

Men jeg synes det var greit da jeg ikke hadde en annen jobb og fikk spart penger til en ny genser blandt annet, tror faktisk jeg har den genseren enda. :rødme:

Men poenget er vel at med en gang jeg fikk meg jobb i butikk sa jeg nei til å sitte barnevakt.

Tenk litt på at en skal holde på de også da.

Om jeg skulle betalt hadde jeg betalt ca 100 -150 kr timen alt etter hvor flink h#n var. Er jo kjekt og kunne ha en fast person vil jeg tro?

Skrevet

Om de ønsker og trille trenger en forsåvidt ikke å betale da kommer det vel mere ann på hvor kjekt du og barnet synes dette er om du vil gi 20 40 eller 60 80 eller 100kr. Du kan jo også la være og gi så mye og finne ut hvem som liker og passe barna. Men si at du for eksempel lager en avtale om at de skal komme på lørdag og passe to timer da synes jeg det blir noe annet som en skal betale skikkelig for:)

Jeg hadde en del sånne jenter som kom og passet meg da jeg var lita og jeg synes det var kjempe kjempe stas:)

Skrevet

Tråden er fra 2002. ;)

He he det så jeg ikke.

Men ejg lurer på hva som er vanlig og betale:)

Skrevet

Men tråden er jo like aktuell allikevel :)

Skrevet

Hvem er det som leter fram en tråd fra 2002? Hehe...

Uansett, som en annen sa så er den jo like aktuell.

Jeg bruker ikke barnevakt utenfor familien lengre i Norge. Da jeg var alene med eldstebarnet hendte det at ei på 16 passet noen timer om jeg hadde kveldsmøter. Da ga jeg 60 kr for første timen, og 40 for timene etterpå. Det er vel 7-8 år siden.

Jeg vet forresten ikke hva jeg hadde sagt om fremmede jenter kom og ville trille barna mine. Frister ikke veldig å sende dem med... Føler meg litt hysterisk, når jeg leser de andres svar i tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...