Gå til innhold

Jan Werner og Nella Fantasia


Wayah

Anbefalte innlegg

Jeg har satt meg til å høre på denne :oops: , grunnen er at jeg skal ha Gabriels Obo som inngangsmarsj i bryllupet mitt til sommeren, og ville gjerne kjenne melodien godt. Uansett, jeg begynte å høre litt på teksten, og så ville jeg gjerne finne ut hva i all verden han sang om, så jeg romsterte litt rundt på Internett for å finne teksten. Det tok ikke akkurat lange tida, og fornøyd var jeg.

Men da je så satt meg ned for å høre på samtidig som jeg leste(les: skrålte) meg gjennom teksten, ble jeg litt overrasket over å høre at herr Danielsen ikke synger det samme som det står skrevet... Dermed begynte jeg å lure: Kan JWD ikke teksten i det hele tatt, eller finnes det en alternativ tekst som jeg har oversett? Noen som har fått med seg noe jeg ikke har?

Håper på svar, jeg er litt av et petimeter av og til, men han synger mye forskjellig fra hva teksten påstår han skulle synge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, er den jeg også kjenner, men ikke det Jan Werner synger...

Den er nummer 12 på cd'en "Singer of Songs", som jeg tror han gav ut rundt jul en gang... Begynner å tro han bare ikke kan teksten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe - og så berre dikta opp noko som han tenkte ingen skulle merke? Kven veit? Men han kan ikkje ha endrapå teksten utan løyve frå opphavsmann/selskap i alle fall. Hm. Kanskje du får ringe og spørje? (Eller høyr med Tex - ho er nok KG's største Jan-Werner-fan! :wink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et vondt ord om min elskede Jan Werner!! :evil:

Skal gå og sjekke, forresten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er arrangert av en som heter Petter A Næss.

Å arrangere betyr å lage sin egen verson.

blæh!

*Jan Werner er verdens beste* :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er arrangert av en som heter Petter A Næss.

Å arrangere betyr å lage sin egen verson.

Vil tru at det då dreier seg om det musikalske - stemmer og instrumentering og sånn. Ein kan ikkje berre 'arrangere' sin eigen variant av teksten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At Jan Werner synger bra er jeg sistemann til å fornekte! Men jeg lurer fremdeles på teksten, siden opprinnelig tekstskriver er oppgitt på coveret til JW...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tru at det då dreier seg om det musikalske - stemmer og instrumentering og sånn. Ein kan ikkje berre 'arrangere' sin eigen variant av teksten...

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...